APK en Rubbers die lawaai maken

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 15:00 #1155372 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Vette rubbers

Mathy schreef : Nog even een aanvulling. Vet en rubber gaan niet samen. Dus zeker geen rubbers insmeren met vet.

Dat heb ik wel eens eerder horen zeggen idd. Kan je aangeven wat het probleem daarbij is (gewoon omdat ik nieuwsgierig ben)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 15:53 #1155374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggestie.
Kan het zo zijn dat de strip die boven langs het raam zit, de herrie veroorzaakt?
Ik heb dat ook, gelukkig niet te vaak, bij snelheden rond de 110 met tegenwind of rond de 130 op eigen kracht.
Dat is de raamstrip bovenin, mogelijk zijn de clipjes die de strips vasthouden een beetje lam geworden.
Ik heb er nog een paar liggen, maar bij de dealer zal het ook geen punt zijn. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 17:19 #1155378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te vroeg gejuicht?
Ik zal vanavond is even mijn oor dicht bij het raam houden terwijl ik het naar beneden laat.

de herrie komt vooral voor bij de passagiers en achterdeuren dus is de herkomst voor mij als verstokte BOB moeilijk in een keer te achterhalen.

Morgen zal ik een preciesere beschrijving geven.

IS er binnen kort een sleuteldag trouwens?(liefst enigzins in de buurt van Rotterdam maar dat zal er wel niet inzitten)

tot snel

remco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 17:33 #1155380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnenkort sleuteldag?
Hoe binnenkort wil je het hebben?
Is aanstaande zaterdag 27 januari snel genoeg?
't is wel in Zaltbommel..........

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 20:59 #1155415 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oplossing
Hallo Eric

Eric Bakker schreef :

Mathy schreef : Nog even een aanvulling. Vet en rubber gaan niet samen. Dus zeker geen rubbers insmeren met vet.

Dat heb ik wel eens eerder horen zeggen idd. Kan je aangeven wat het probleem daarbij is (gewoon omdat ik nieuwsgierig ben)?

Vet is eigenlijk olie op een zeep skelet. Zeg maar "gebonden olie". En olie, maar ook veel daarvan afgeleide produkten zoals benzine, lost rubber op.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2007 21:51 #1155426 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vroeger,
toen ik nog jong was en enthousiast met fietsen knutselde ooit eens mijn band geplakt en, omdat het toch open was, mijn velg gepoetst en in het vet gezet. Die band kon dus weg, na een paar dagen compleet poreus. Sinds dien ben ik erg bang voor deze combi en gaat overal talkpoeder overheen (als het van rubber is tenminste). Vorig weekeinde dus ook talkpoeder over het raamrubber van de IJskoningin, maar dat helpt niet tegen het gepiep bij het ramen opendoen. Het zal grondiger uit elkaar moeten en van binnen aangepakt. Maar ik heb inderdaad ook twijfels bij vet op een 'rubberblok'. Volgens mij is de boel daarna rijp om af te voeren. Dat is zonde van het werk!
groet
Bart 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC