inbouwen elektrisch verstelbare stoel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zitten in mijn 940 echter maar twee stekkers onder aan de stoel en bij de elektrische zitten er drie.
Derde is volgens mij voor de stoelbediening (wel uit een 960).
wie weet raad?
(want nu pas ik niet tussen stuur en stoel (en ik heb geen last van bierspoilers ed)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beetje wegwerken onder het tapijt, zo naar de radio-ruimte en klaar. Wel even 2,5 mm2 draad nemen, want er moet wel 25 ampere zekering voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedankt voor het advies
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan het kabeltje zitten vier draadjes.
De twee dikke zijn plus en min, die heb je zowiezo nodig.
De dunne zijn voor de officiele aansluiting, deze "kijken" of er geen sleutel in het contact zit en voor nog een controle punt.
Die dunne heb je in principe niet nodig, met alleen plus en min werkt het ook en ook het geheugen werkt. Aansluiten op zekering drie (dacht ik , weet ik niet zeker, even nakijken in het instructie boekje) en alles gaat helemaal goed.
Alleen is de officiele aansluiting zo gemaakt dat de stoel niet versteld kan worden onder het rijden en als je die dunne draadjes niet aansluit kan dat wel. En omdat een 940 niet is voorbedraad voor electrische stoelen en ik geen tijd had om dat helemaal uit te vogelen en waarschijnlijk dan ook wat onderdelen miste heb ik de dunne draadjes maar gelaten voor wat het was. De eigenaar is in ieder geval helemaal gelukkig met zijn electrisch bedienbare stoel en krijgt nu ook met één druk op de knop zijn eigen instelling weer terug als er een ander in de wagen gereden heeft.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als er een instructieboekje bij zit, heb ik interesse in een scan daarvan.Maarten schreef : (dacht ik, weet ik niet zeker, even nakijken in het instructie boekje)
Zucht. Alleen al vanwege die geheugeninstelling zou je elektrisch bediende stoelen overwegen. Laatst heeft iemand anders (monteur van Efma) in m'n auto gereden, en nu heb ik het idee dat ik de juiste instelling niet meer terug kan vinden.Maarten schreef : ... en krijgt nu ook met één druk op de knop zijn eigen instelling weer terug als er een ander in de wagen gereden heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het is wel heel gemakkelijk om bij de aansluiting van de aansteker te komen, is er bezwaar om de stoelbediening daar op te zetten?
En als laatste puntje: hoe stel ik het geheugen van de stoel in en roep dat vervolgens weer op?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aansteker is te licht gezekerd dacht ik.flap schreef : hoe maak ik de aansluiting in de zekeringenkast?
het is wel heel gemakkelijk om bij de aansluiting van de aansteker te komen, is er bezwaar om de stoelbediening daar op te zetten?
En als laatste puntje: hoe stel ik het geheugen van de stoel in en roep dat vervolgens weer op?

Aansluiting maak je door het zekeringenblok omhoog en naar voren te halen, aan de onderkant zie je de diverse aansluitpinnen. Je kan daar de AMP-klem opdrukken.
Ik dacht bij zekering 3.
Geheugen, druk op de MEM knop en tegelijkertijd op de 1, 2 of 3.
Gewoon de stoel verstellen en daarna weer op de 1,2 of 3 drukken (en vasthouden) tot de stoel weer automatisch versteld is.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onder zekering 3 (seats) is een aansluiting gemaakt naar het relaisblok erachter.
Als ik de zekering verwijder (overigens maar 15 ipv 30), of het relais, dan gebeurt er helemaal niks.
Kan ik de aansluiting voor de stoelen er gewoon bij pluggen, of heeft mijn voorganger al iets aangesloten.
(er ligt ook een hele dikke drie aderige kabel (zwart dun, rood en blauw dik) die volgens mij voor een zware versterker is?) niet aangesloten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de draad van de zekeringsaansluiting (30 A) rechtstreeks naar de stoel geleid. Deze gaat niet via een relais (dacht ik) Minpool heb ik bij het schutbord gemonteerd.flap schreef : Onder zekering 3 (seats) is een aansluiting gemaakt naar het relaisblok erachter.
Als ik de zekering verwijder (overigens maar 15 ipv 30), of het relais, dan gebeurt er helemaal niks.
Kan ik de aansluiting voor de stoelen er gewoon bij pluggen, of heeft mijn voorganger al iets aangesloten.

(er ligt ook een hele dikke drie aderige kabel (zwart dun, rood en blauw dik) die volgens mij voor een zware versterker is?) niet aangesloten.
Wat die andere kabel is weet ik niet.
En als je bedoelt dat de aansluiting van de zekering naar het relais blok door een vorige eigenaar is gemaakt zou ik ook niet weten wat het zou moeten zijn. Je zal dan echt ouderwets draadjes moeten zien te volgen.
Maar op welk relais is het aangesloten?????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben bang dat het geheugen helaas wel stuk is, want ik krijg met geen mogelijkheid een favoriete stand vast gelegd.
Zolang het leer lekker warm wordt ben ik echter wel tevreden.
Leuk dat je met wat hulp en advies een en ander zelf kan doen.