inbouwen elektrisch verstelbare stoel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2006 16:34 #1057477 door V700 register
inbouwen elektrisch verstelbare stoel is gemaakt door V700 register
Onlangs een setje leer op de kop getikt met een elektrisch bedienbare bestuurdersstoel.
Er zitten in mijn 940 echter maar twee stekkers onder aan de stoel en bij de elektrische zitten er drie.
Derde is volgens mij voor de stoelbediening (wel uit een 960).
wie weet raad?
(want nu pas ik niet tussen stuur en stoel (en ik heb geen last van bierspoilers ed)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2006 22:48 #1151005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic elektrische stoel : Amerika ?
Ik denk dat je een voeding moet maken vanaf je zekeringkast naar je derde connector onder de stoel.
Beetje wegwerken onder het tapijt, zo naar de radio-ruimte en klaar. Wel even 2,5 mm2 draad nemen, want er moet wel 25 ampere zekering voor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2006 12:09 #1151046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb mijn leven lief
ik heb een kabeltje bij de dealer besteld, die zal inderdaad in de middenconsole ergens aangesloten moeten worden.
bedankt voor het advies

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2006 00:50 #1151095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is redelijk simpel
De inbouw is goed te doen. Heb het een paar weken geleden nog gedaan bij overbouw van een 960 interieur in een 940
Aan het kabeltje zitten vier draadjes.
De twee dikke zijn plus en min, die heb je zowiezo nodig.
De dunne zijn voor de officiele aansluiting, deze "kijken" of er geen sleutel in het contact zit en voor nog een controle punt.
Die dunne heb je in principe niet nodig, met alleen plus en min werkt het ook en ook het geheugen werkt. Aansluiten op zekering drie (dacht ik , weet ik niet zeker, even nakijken in het instructie boekje) en alles gaat helemaal goed.
Alleen is de officiele aansluiting zo gemaakt dat de stoel niet versteld kan worden onder het rijden en als je die dunne draadjes niet aansluit kan dat wel. En omdat een 940 niet is voorbedraad voor electrische stoelen en ik geen tijd had om dat helemaal uit te vogelen en waarschijnlijk dan ook wat onderdelen miste heb ik de dunne draadjes maar gelaten voor wat het was. De eigenaar is in ieder geval helemaal gelukkig met zijn electrisch bedienbare stoel en krijgt nu ook met één druk op de knop zijn eigen instelling weer terug als er een ander in de wagen gereden heeft.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2006 01:44 #1151098 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Elektrisch bediende stoel
Hallo Flap, Volvisti

Maarten schreef : (dacht ik, weet ik niet zeker, even nakijken in het instructie boekje)

Als er een instructieboekje bij zit, heb ik interesse in een scan daarvan.

Maarten schreef : ... en krijgt nu ook met één druk op de knop zijn eigen instelling weer terug als er een ander in de wagen gereden heeft.

Zucht. Alleen al vanwege die geheugeninstelling zou je elektrisch bediende stoelen overwegen. Laatst heeft iemand anders (monteur van Efma) in m'n auto gereden, en nu heb ik het idee dat ik de juiste instelling niet meer terug kan vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2006 12:05 #1151118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic valt toch nog een beetje tegen...
hoe maak ik de aansluiting in de zekeringenkast?
het is wel heel gemakkelijk om bij de aansluiting van de aansteker te komen, is er bezwaar om de stoelbediening daar op te zetten?
En als laatste puntje: hoe stel ik het geheugen van de stoel in en roep dat vervolgens weer op?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2006 13:00 #1151121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geheugen

flap schreef : hoe maak ik de aansluiting in de zekeringenkast?
het is wel heel gemakkelijk om bij de aansluiting van de aansteker te komen, is er bezwaar om de stoelbediening daar op te zetten?
En als laatste puntje: hoe stel ik het geheugen van de stoel in en roep dat vervolgens weer op?

Aansteker is te licht gezekerd dacht ik.
Aansluiting maak je door het zekeringenblok omhoog en naar voren te halen, aan de onderkant zie je de diverse aansluitpinnen. Je kan daar de AMP-klem opdrukken.
Ik dacht bij zekering 3.
Geheugen, druk op de MEM knop en tegelijkertijd op de 1, 2 of 3.
Gewoon de stoel verstellen en daarna weer op de 1,2 of 3 drukken (en vasthouden) tot de stoel weer automatisch versteld is.
 Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2006 15:03 #1151872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor zover. Ben nog
Dank voor zover. Ben nog niet uitgevraagd:
Onder zekering 3 (seats) is een aansluiting gemaakt naar het relaisblok erachter.
Als ik de zekering verwijder (overigens maar 15 ipv 30), of het relais, dan gebeurt er helemaal niks.
Kan ik de aansluiting voor de stoelen er gewoon bij pluggen, of heeft mijn voorganger al iets aangesloten.

(er ligt ook een hele dikke drie aderige kabel (zwart dun, rood en blauw dik) die  volgens mij voor een zware versterker is?) niet aangesloten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2006 22:11 #1151903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit het geheugen bedacht

flap schreef : Onder zekering 3 (seats) is een aansluiting gemaakt naar het relaisblok erachter.
Als ik de zekering verwijder (overigens maar 15 ipv 30), of het relais, dan gebeurt er helemaal niks.
Kan ik de aansluiting voor de stoelen er gewoon bij pluggen, of heeft mijn voorganger al iets aangesloten.

(er ligt ook een hele dikke drie aderige kabel (zwart dun, rood en blauw dik) die  volgens mij voor een zware versterker is?) niet aangesloten.

Ik heb de draad van de zekeringsaansluiting (30 A) rechtstreeks naar de stoel geleid. Deze gaat niet via een relais (dacht ik) Minpool heb ik bij het schutbord gemonteerd.
Wat die andere kabel is weet ik niet.
En als je bedoelt dat de aansluiting van de zekering naar het relais blok door een vorige eigenaar is gemaakt zou ik ook niet weten wat het zou moeten zijn. Je zal dan echt ouderwets draadjes moeten zien te volgen.
Maar op welk relais is het aangesloten?????

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2007 15:37 #1153908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eindelijk gelukt
De stoel werkt. Gewoon de draad bij zekering drie erbij geplugd en je kan een en ander prachtig verstellen.
Ik ben bang dat het geheugen helaas wel stuk is, want ik krijg met geen mogelijkheid een favoriete stand vast gelegd.
Zolang het leer lekker warm wordt ben ik echter wel tevreden.
Leuk dat je met wat hulp en advies een en ander zelf kan doen. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC