Dakrails Volvo 940 zit los.

• Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2021 11:03 #1468523 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic "Wanneer je er een dag mee
"Wanneer je er een dag mee bezig bent is dat minder erg dan een halfbakken oplossing waarmee je er een korte tijd later opnieuw mee aan de slag moet."

Helemaal mee eens, Jur. Dank voor de tips.

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2021 20:47 #1468625 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Rubbers geintegreerd
met de dakrails lees ik.
Hier (Arnhem) ligt nog een set dakrails stof te verzamelen.
Misschien interessant ? Hoe de rubbers zijn zou ik moeten nakijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2021 14:56 #1468690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen gat hoor.
Het was zeker geen gat hoor, dat lijkt alleen maar zo op de foto. Misschien had ik er al iets aan gepulkt voordat ik de foto's nam, dat weet ik niet meer.
Nog een plaatje vanuit een iets andere hoek.

Rob

• Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2021 22:15 #1468695 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Graag alsnog ervaringen delen
Bij mijn 98'er 945 is - opvallend genoeg - aan weerskanten alleen onder de middelste dakrailsteunen roestvorming te zien. De overige vier punten (twee vóór, twee achter) zijn volkomen roestvrij.
Geldt dit euvel (alleen roestvorming onder middelste steunen) voor alle bouwjaren? Of is dat typisch slechts het geval bij de jongste exemplaren? Lijkt mij trouwens een kwestie van tijd alvorens (indien onbehandeld) ook de andere vier punten aan de beurt zijn.

Adriaan

• Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2021 22:16 #1468689 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Alleen onder de middelste steunen...
Inmiddels rails gedemonteerd. En inderdaad rubbers onder alle zes de steunen, die overigens alles zes nog in bruikbare staat zijn. Bij mijn 98'er 945 is - opvallend genoeg - aan weerskanten alleen onder de middelste dakrailsteunen roestvorming te zien. De overige vier punten (twee vóór, twee achter) zijn volkomen roestvrij. Iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn? De constructie is namelijk - afgezien van de langere bouten onder voorste steunen - op alle zes punten gelijk. En, vraag ik mij af, geldt dit euvel (alleen roestvorming onder middelste steunen) voor alle bouwjaren van de 940 Estate? Of is dat typisch slechts het geval bij de jongste exemplaren? Wat zou kunnen duiden op...etc. Lijkt mij trouwens een kwestie van tijd alvorens (indien onbehandeld) ook de andere vier punten aan de beurt zijn...

Adriaan

PS

"Ziet er dramatischer uit dan het is, meer bloemkolen in de lak dan echt plaatwerk aangetast en nog prima te verhelpen", schrijft Rversteeg. Maar op de bijgeplaatste foto is wel degelijk een stevig gat te zien.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC