740 sedan: kant en klaar plaatwerk te krijgen?
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 15:21 #1110259
door Pascal Kogelman
740 sedan: kant en klaar plaatwerk te krijgen? is gemaakt door Pascal Kogelman
Mijn 740 ("Joe") is over het algemeen in een zeer nette staat, maar heeft last van roest in de reservewielbakken in de kofferruimte. Er zat geen opening in het dopje onderin zodat er in 35 jaar water en dus roest ontstaan is (zie; foto's, links zit een vuistgroot gat en rechts is de bak zo goed als door maar deze is er minder erg aan toe dan links).
Nu vraag ik mij af: bestaat er kant en klaar plaatwerk/ wielbakken voor de 740 sedan (1985)?
Dan zouden we de de bak eruit kunnen slijpen en de nieuwe bak erin kunnen puntlassen. Zo niet dan zou er een plaat metaal over de verroeste bodem heengelast moeten worden om het weer dicht te krijgen.
Kortom: bestaan er kant-en klare op maat gemaakte opzetstukken voor de bakken voor dit type 740? en zo ja, waar zijn deze te koop?
De komende 3 maanden gaat "Joe" op stal, dan is er tijd om dit aan te pakken. Wat zijn mijn opties?
groet,
Pascal
Nu vraag ik mij af: bestaat er kant en klaar plaatwerk/ wielbakken voor de 740 sedan (1985)?
Dan zouden we de de bak eruit kunnen slijpen en de nieuwe bak erin kunnen puntlassen. Zo niet dan zou er een plaat metaal over de verroeste bodem heengelast moeten worden om het weer dicht te krijgen.
Kortom: bestaan er kant-en klare op maat gemaakte opzetstukken voor de bakken voor dit type 740? en zo ja, waar zijn deze te koop?
De komende 3 maanden gaat "Joe" op stal, dan is er tijd om dit aan te pakken. Wat zijn mijn opties?
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 19:52 #1463960
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet er over heen
Rot plaatwerk er uit en nieuw er in .
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat .!
Voor die 300 euro heb je geen andere Volvo uit 1985 toch ?
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat .!
Voor die 300 euro heb je geen andere Volvo uit 1985 toch ?
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-11-2020 19:57 #1463961
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Kant en klaar plaatwerk?
Ik ben druk aan het zoeken op internet Henk, maar kan nog geen kant en klaar plaatwerk voor 740 kofferbakken vinden en dan bedoel ik de wielbakken.
Bestaat dat plaatwerk onderdeel überhaupt wel voor de 740 (voor de 240 zijn er bijv. wel reservewielbakken) zodat ik de oude eruit kan slijpen en 1 op 1 een andere erin zetten, of moeten er handgemaakte plaatjes ingelast worden?
groet,
Pascal
Bestaat dat plaatwerk onderdeel überhaupt wel voor de 740 (voor de 240 zijn er bijv. wel reservewielbakken) zodat ik de oude eruit kan slijpen en 1 op 1 een andere erin zetten, of moeten er handgemaakte plaatjes ingelast worden?
groet,
Pascal
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 00:50 #1463970
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plaatwerk
Hallo Pascal
<a href=" www.skandix.de/en/spare-parts/body/repair-panels/393/ " target="_blank">Zoiets?
Ik heb alleen bij Skandix gezocht en dus nergens anders.
groetjes
Mathy
<a href=" www.skandix.de/en/spare-parts/body/repair-panels/393/ " target="_blank">Zoiets?
Ik heb alleen bij Skandix gezocht en dus nergens anders.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 15:42 #1463978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plaatje inlassen
Ik had hetzelfde euvel. 744 had 3 jaar buiten stil gestaan. Ik heb het laten maken koste 200 euro bij een schadeherstelbedrijf. Je ziet er niets meer van. Zij hebben zelf een plaatje gemaakt.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 16:22 #1463979
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic of even bij een 240 kijken of het ongeveer is
of even bij een 240 kijken of het ongeveer hetzelfde zit, dan kan het zin hebben een 240 bak te kopen zodat ze niet zelf iets in de vorm hoeven te knutselen bij het plaatwerkbedrijf.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 16:23 #1463980
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Ik zou
Sander Dijk even vragen als ik jou was, hij heeft vast wel een auto waar je het uit kan slijpen! Heb je het in de juiste vorm en dan je lasser het er zo in zetten!
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 17:17 #1463981
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Contactgegevens
Ik heb veel gezocht en meerdere bedrijven benaderd, maar tot nu toe geen succes qua pasklaar plaatwerk.
@ JK199711: Heb jij misschien contactgegevens van Sander Dijk? Dan mag je mij die wel via PB sturen, vragen kan altijd.
Wielbak van een 240 heeft een andere (halfronde) vorm en past niet.
Skandix/ Nordicar 740 plaatwerk op maat kost ruimt 300,- voor 1 kant! Ik wil beide kanten opknappen dan wordt mij die oplossing veel te kostbaar.
Een mal maken van karton, daarvan plaatjes snijden/knippen en dat er inlassen lijkt mij een goede oplossing, mocht Sander niet iets hebben. Er ligt kofferbaktapijt overheen, dus je ziet er later niets meer van.
Wat is de dikte vh metaal voor een 740? (0,8-1,2 mm?)
groet,
Pascal
@ JK199711: Heb jij misschien contactgegevens van Sander Dijk? Dan mag je mij die wel via PB sturen, vragen kan altijd.
Wielbak van een 240 heeft een andere (halfronde) vorm en past niet.
Skandix/ Nordicar 740 plaatwerk op maat kost ruimt 300,- voor 1 kant! Ik wil beide kanten opknappen dan wordt mij die oplossing veel te kostbaar.
Een mal maken van karton, daarvan plaatjes snijden/knippen en dat er inlassen lijkt mij een goede oplossing, mocht Sander niet iets hebben. Er ligt kofferbaktapijt overheen, dus je ziet er later niets meer van.
Wat is de dikte vh metaal voor een 740? (0,8-1,2 mm?)
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2020 18:29 #1464045
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat is het
Ook die oplossing kost een paar centen .want : met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Maar ja, hobby kost geld.
Ik weet niet of Timen nog aan plaatwerk wil lassen maar dat kun je hem vragen natuurlijk .
Ook die oplossing kost een paar centen .want : met passen en meten wordt de meeste tijd versleten.
Maar ja, hobby kost geld.
Ik weet niet of Timen nog aan plaatwerk wil lassen maar dat kun je hem vragen natuurlijk .
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-11-2020 21:01 #1464046
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Plaatwerk gevonden!
Zaterdag ga ik naar Sander in Nietap om 2 wielbakken uit een sloper te slijpen.
Deze worden er deze winter samen ingelast. Een gepensioneerde oom van mijn vrouw die lasser is geweest gaat het het doen en wil het mij leren zodat ik zelf ook een deel las. Mooi projectje.
Anders hadden we Idd een plaat verzinkt staal gekocht, malletjes van karton gemaakt en plaatjes erin gelast.
Daarna nog de wielkastrand achter en het hoekje vh bestuurdersportier ontroesten, strak maken en spuiten. Plan is dat dat op 1 maart “Joe” helemaal klaar is.
Groet,
Pascal
Deze worden er deze winter samen ingelast. Een gepensioneerde oom van mijn vrouw die lasser is geweest gaat het het doen en wil het mij leren zodat ik zelf ook een deel las. Mooi projectje.
Anders hadden we Idd een plaat verzinkt staal gekocht, malletjes van karton gemaakt en plaatjes erin gelast.
Daarna nog de wielkastrand achter en het hoekje vh bestuurdersportier ontroesten, strak maken en spuiten. Plan is dat dat op 1 maart “Joe” helemaal klaar is.
Groet,
Pascal
Moderators: Jerry Stam