wat voor geluid maakt een kapotte veerpootlager en/of losse schokbreker?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2020 13:40 #1460476
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klemveren
Remblokken horen opgesloten te worden door rvs klemveren. 1 aan de boven en 1 aan de onderzijde. Worden meegeleverd met de blokken. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een luie monteur getroffen die maar 1 klemveer heeft gebruikt, mogelijk omdat hij het geheel niet goed had gereinigd en het daardoor niet paste..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2020 22:00 #1460509
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ik denk nu
dat het kreunend geluid komt van het rubber aan de bovenzijde van de veerdemper, het gedeelte dat zichtbaar is onder de motorkap. Dat hoor je alleen bij inveren, zoals bij het nemen bij een drempel, en wordt steeds minder als de auto een poos heeft gereden.
Het scheurend metaal over metaal geluid - heel soms aanwezig maar wel irritant - komt denk ik door de stuurpomp of wat daar verband mee heeft. Die ga ik binnenkort vervangen samen met de twee slangen wat die lekken een heel klein beetje ATF.
Het scheurend metaal over metaal geluid - heel soms aanwezig maar wel irritant - komt denk ik door de stuurpomp of wat daar verband mee heeft. Die ga ik binnenkort vervangen samen met de twee slangen wat die lekken een heel klein beetje ATF.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2020 20:01 #1460615
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic ik snap er nog niet veel van.
"Remblokken horen opgesloten te worden door rvs klemveren. 1 aan de bovenzijde en 1 aan de onderzijde. Worden meegeleverd met de blokken. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar een luie monteur getroffen die maar 1 klemveer heeft gebruikt, mogelijk omdat hij het geheel niet goed had gereinigd en het daardoor niet paste.."
Heb meerdere keren remrevisies gedaan.
De term "opsluiten" volg ik niet. Ook niet aan de onderzijde . Wat valt daar "op te sluiten"
Bovenzijde komt een kruisvormig RVS veerelement wat je achter de rempennen haakt. Laat ik het zomaar noemen.
En achter de remblokken komen anti-piepplaatjes. Vaak van RVS materiaal.Maar ook niet altijd. Soms is het een ander materiaal.
Kan de term klemplaat nog steeds niet plaatsen, ook niet dat daar (misschien ?) klemveer mee bedoeld wordt.
Maar het is wat off-topic en vermoedelijk ook niet waar het probleem zat of zit.
Heb meerdere keren remrevisies gedaan.
De term "opsluiten" volg ik niet. Ook niet aan de onderzijde . Wat valt daar "op te sluiten"
Bovenzijde komt een kruisvormig RVS veerelement wat je achter de rempennen haakt. Laat ik het zomaar noemen.
En achter de remblokken komen anti-piepplaatjes. Vaak van RVS materiaal.Maar ook niet altijd. Soms is het een ander materiaal.
Kan de term klemplaat nog steeds niet plaatsen, ook niet dat daar (misschien ?) klemveer mee bedoeld wordt.
Maar het is wat off-topic en vermoedelijk ook niet waar het probleem zat of zit.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2020 20:13 #1460621
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic aha
Denk dat Ronaldw het in zijn verhaal over een Girling remklauw heeft.
Ik had het over Bendix,
Ik had het over Bendix,
Moderators: Jerry Stam