Opvang reservoir bij tankdop - ontwerpfout of niet?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2019 19:14 #1454703
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik probeer
me visueel voor te stellen hoe het zit op basis van de uitleg hierboven van diverse mensen die hier ervaring mee hebben.
Zit er nu in dat rubberen opvangflappie een gaatje wat uitkomt in een slangetje dat aan de binnenzijde loopt ?
Maar waar naartoe dan ?
Zit er nu in dat rubberen opvangflappie een gaatje wat uitkomt in een slangetje dat aan de binnenzijde loopt ?
Maar waar naartoe dan ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2019 20:35 #1454705
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Inderdaad, aan dat gaatje zit
Inderdaad, aan dat gaatje zit een slangetje. Dus vloeistof loopt via het slangetje naar beneden zodat de vloeistof in de auto geen schade kan veroorzaken. Logisch toch. Een goed ontwerp.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2019 21:31 #1454706
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Oké
Naar beneden. Dat volg ik ,
Vloeistof stroomt niet omhoog,
Maar komt de vloeistof ( benzine dus) dan op de grond terecht ?
Vloeistof stroomt niet omhoog,
Maar komt de vloeistof ( benzine dus) dan op de grond terecht ?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2019 22:21 #1454708
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ja, en dat verdampt
Ja, en dat verdampt vervolgens. En elk tankstation heeft een vloeistofdichte vloer die voldoet aan o.a. BRL 6700 (voor de liefhebbers).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2019 01:47 #1454712
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat komt inderdaad op de
Dat komt inderdaad op de grond terecht. Maar dat zijn hooguit een paar druppels (en eigenlijk zou elke autoliefhebber er toch moeten in slagen om het pistool "druppelvrij" terug te trekken)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2019 01:48 #1454713
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verkeerd gaatje
Hallo Volvisti
Misschien ten overvloede, maar in zo'n slangetje prik je gemakkelijk een gaatje. Met een beetje pech loopt de vloeistof dan wel weg, maar landt niet onder, maar in de auto. Lijkt me iets om in de gaten te houden.
groetjes
Mathy
Misschien ten overvloede, maar in zo'n slangetje prik je gemakkelijk een gaatje. Met een beetje pech loopt de vloeistof dan wel weg, maar landt niet onder, maar in de auto. Lijkt me iets om in de gaten te houden.

groetjes
Mathy
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2019 07:25 #1454718
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Daarom een rietje en zelf
Daarom een rietje en zelf blazen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2019 10:44 #1454723
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden...
Ik weet niet of dit nog het originele slangetje is (aangepaste vulleiding ivm gastank), maar met het per ongeluk doorprikken zal het wel meevallen.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat er bij een verstopt slangetje water de tank in lekt, want de dop sluit hermetisch af.
Ik weet niet of dit nog het originele slangetje is (aangepaste vulleiding ivm gastank), maar met het per ongeluk doorprikken zal het wel meevallen.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat er bij een verstopt slangetje water de tank in lekt, want de dop sluit hermetisch af.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2019 11:36 #1454726
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik denk dat het gaatje
Ik denk dat het gaatje+slangetje niet zo zeer voor de benzine is.
Die verdampt ook wel snel achter het klepje weg.
Rijdend in een regenbui (maar ook stilstaand) verzamelt zich in rap tempo veel regenwater achter de klep.
Iets wat ik helaas zelf proefondervindelijk heb mogen constateren
Die verdampt ook wel snel achter het klepje weg.
Rijdend in een regenbui (maar ook stilstaand) verzamelt zich in rap tempo veel regenwater achter de klep.
Iets wat ik helaas zelf proefondervindelijk heb mogen constateren

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2019 15:38 #1454733
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Leuk, wat een slangetje al niet losmaakt...
Een van de belangrijke zaken bij onderhoud is de preventie. Wanneer je het slangetje regelnatig doorprikt met een niet al te dunne nylondraad waar je aan het eind een klein glad bolletje op maakt (smelten en schuren) is er geen vuiltje aan de lucht, ik bedoel in de slang. Voor wie regelmatig last heeft van verstopping is, behalve het gebruik van werkzame laxeermiddelen zoals Haarlemmerolie, het slangetje inkorten en over laten gaan in een anderhalf duims tuinslang een oplossing. Hoewel mij dit redelijk overbodig lijkt. Maar met een slangetje met een grotere binnendiameter die je klemmend over de afgeknipte originele slang schuift zou je minder gauw problemen moeten hebben.
Zelf beschouw ik het doorprikken van afwaterings-slangetjes en dus ook dit slangetje als een onderdeel van de 15.000 km-beurt.
Overigens is een bekende oorzaak van het verstoppen het roken van sigaren of sigaretten bij het tanken waarbij de rubber flap gebruikt wordt als asbak.
Zelf beschouw ik het doorprikken van afwaterings-slangetjes en dus ook dit slangetje als een onderdeel van de 15.000 km-beurt.
Overigens is een bekende oorzaak van het verstoppen het roken van sigaren of sigaretten bij het tanken waarbij de rubber flap gebruikt wordt als asbak.

Moderators: Jerry Stam