Opvang reservoir bij tankdop - ontwerpfout of niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2019 10:33 #1108860
door V700 register
Opvang reservoir bij tankdop - ontwerpfout of niet? is gemaakt door V700 register
Beste leden, ik vraag mij het volgende af:
Bij de tankdop zit een opvang reservoir van rubber dat gemorste benzine opvangt.
Maar als het heeft geregend staat dit vol met water. Hoger dan het niveau van de ingang van de tankdop.
Ik weet niet hoe waterdicht de tankdop is, maar het lijkt mij geen goede zaak als er water in de tank terecht komt.
Is dit nou een slim ding en mis ik iets?
Of is dit een dom ontwerp en hebben jullie dit allang verwijderd?
Ik ben benieuwd!
Groet!
ps op de foto had ik al wat water verwijderd, dus normaal staat het water hoger
Bij de tankdop zit een opvang reservoir van rubber dat gemorste benzine opvangt.
Maar als het heeft geregend staat dit vol met water. Hoger dan het niveau van de ingang van de tankdop.
Ik weet niet hoe waterdicht de tankdop is, maar het lijkt mij geen goede zaak als er water in de tank terecht komt.
Is dit nou een slim ding en mis ik iets?
Of is dit een dom ontwerp en hebben jullie dit allang verwijderd?
Ik ben benieuwd!
Groet!
ps op de foto had ik al wat water verwijderd, dus normaal staat het water hoger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2019 10:38 #1454679
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Er hoort een
Er hoort een afwateringsgaatje in te zitten, maar dat zit vaak verstopt.
Ik denk, dat het niet een van de best ontworpen delen van de auto is, maar zie geen reden om het te verwijderen. Ik heb nog nooit iets gemerkt van ook maar een druppel water in de tank, en dat zou je op LPG rijdend wel verwachten als het door de dop kon lekken.
Ik denk, dat het niet een van de best ontworpen delen van de auto is, maar zie geen reden om het te verwijderen. Ik heb nog nooit iets gemerkt van ook maar een druppel water in de tank, en dat zou je op LPG rijdend wel verwachten als het door de dop kon lekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2019 11:07 #1454680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd voor een terugroepactie…
Tijd voor een terugroepactie…

- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2019 11:16 #1454681
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Wat Willem zegt, er zit een
Wat Willem zegt, er zit een afwateringsgaatje in.
Het verrassend hoeveel water zich verzameld bij de tankdop, bij mij is men ooit vergeten na het demonteren van de benzinetank het slangetje terug te plaatsen.
Bakken met water in het opbergvak.
Je kan proberen om van buitenaf de blokkade door te prikken. Maar grote kans dat je de blokkade alleen maar wat verder op in de slang verplaatst.
Vanuit de achterbak kun je de binnenbekleding aan die zijde los halen. Je kan dan het hele slangetje loshalen om hem door te prikken en door te spoelen zodat je weer jaren/decennia van het probleem verlost bent.
Geen moeilijke of langdurige klus, maar kan veel ergere problemen voorkomen zoals water in de tank/achterbak/roest...
Het verrassend hoeveel water zich verzameld bij de tankdop, bij mij is men ooit vergeten na het demonteren van de benzinetank het slangetje terug te plaatsen.
Bakken met water in het opbergvak.
Je kan proberen om van buitenaf de blokkade door te prikken. Maar grote kans dat je de blokkade alleen maar wat verder op in de slang verplaatst.
Vanuit de achterbak kun je de binnenbekleding aan die zijde los halen. Je kan dan het hele slangetje loshalen om hem door te prikken en door te spoelen zodat je weer jaren/decennia van het probleem verlost bent.
Geen moeilijke of langdurige klus, maar kan veel ergere problemen voorkomen zoals water in de tank/achterbak/roest...
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2019 12:19 #1454682
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!
Een terugroepactie! 
Ik duik wel de achterbak in om het slangetje te zoeken.
Bedankt voor de tip!

Ik duik wel de achterbak in om het slangetje te zoeken.
Bedankt voor de tip!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2019 19:40 #1454686
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Draad of lucht
Mij is dat al eens gelukt met ijzerdraad van bovenaf doorprikken of met zo’n spuitbus met lucht van de action.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2019 19:44 #1454687
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slangetje
Dat slangetje trek je er toch zo af ? Even schoonmaken (evt. vervangen voor een nieuwe) en hopla de gemorste benzine loopt zo weer de weg op .Lang leven de jaren tachtig
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2019 21:43 #1454689
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Perslucht.
Je hebt toch wel een compressor? Even de spuit op het gaatje bij de tankdop. Lukt dat niet kun je altijd de slang nog opzoeken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2019 12:10 #1454698
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost...
Na veel drab en vuil verwijderd te hebben kwam vond ik de opening in het reservoir naar de afvoer.
Het slangetjes zat goed verstopt, letterlijk en figuurlijk dus.
Maar ik geef toe, niet zo snugger van mij dat ik hier niet eerder en wat beter naar had gezocht...
Ik heb ervoor gekozen niet in de achterbak delen los te halen om het slangetje te zoeken, daar zag ik wat tegenop. Het viel niet mee, maar met een (medicijn)spuit met water en een elektriciteitsdraad heb ik het weer open gekregen.
Dank allen voor de tips!
Het slangetjes zat goed verstopt, letterlijk en figuurlijk dus.

Maar ik geef toe, niet zo snugger van mij dat ik hier niet eerder en wat beter naar had gezocht...
Ik heb ervoor gekozen niet in de achterbak delen los te halen om het slangetje te zoeken, daar zag ik wat tegenop. Het viel niet mee, maar met een (medicijn)spuit met water en een elektriciteitsdraad heb ik het weer open gekregen.
Dank allen voor de tips!
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2019 17:33 #1454699
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het makkelijkste is het om
Het makkelijkste is het om het afvoergaatje met een rietje of zo even door te blazen.
Moderators: Jerry Stam