Sproeikoppen

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-03-2018 08:39 #1444779 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Die zal ongetwijfeld ook wel
Die zal ongetwijfeld ook wel iets meekrijgen van mij gesproei.
Geloof alleen niet dat het veel meer/minder is dan met de standaard sproeiers, en ja deze stonden wel degelijk goed afgesteld. Maar bij 130km/u ontkom je er vrijwel niet aan dat er het 1 en ander over het dak geblazen wordt.

Ze zijn sowieso lang niet zo erg als bij sommige moderne auto's waar het lijkt als of er een professionele Kärcher de voorruit staat te stralen. Ik vermoed dat daar een stuk krachtigere pomp achter zit.

Als je er zo veel last van hebt, moet je misschien wat minder bumperkleven Willem ;)
Heb ze in het verleden overigens wel vaker gebruikt om Petjes-volk in hun opgepoetste Tupperware-doos (met bijbehorende steigerpijp) op afstand te houden

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2018 12:51 #1444929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevraagd
Ik heb afgelopen zaterdag op de sleuteldag katrinus even gevraagd en die kwam met het het verrassende antwoord dat de pompjes weldegelijk verschillend zijn want ze kunnen ook de andere kant opdraaien om het achterraam van vloeistof te voorzien,
Wat bij onze bakstenen gebeurt middels 2 pompjes.

Wat hij nog als oplossing gaf was degene met de straalbuisjes er weer op te zetten en deze buisjes eigenlijk even ovaal knijpen, dan krijg je het zelfde effect alleen dan zonder de boel om te hoeven bouwen.

Dus dat gaan wij aankomend weekend maar eens even testen en uitproberen.
En wat betreft de auto's die achter mij rijden hebben pech in mijn ogen en anders hebben ze gelijk een goede reden om wat meer afstand te houden en dan zien ze de lelijke plekjes op mijn klep ook niet.

Word dus nog vervolgd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2018 12:31 #1445159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij een bestelling andere
Bij een bestelling andere onderdelen heb ik vorige week een set imitatie sproeikoppen voor een S70 besteld.
Ik ga er vanuit dat het aan de kwaliteit van deze imitatie delen te wijten is dat deze sproeikoppen geen mooi resultaat gaven.
In het midden een gerichte straal met daar omheen nevel. De ene sproeikop produceerde aanzienlijk meer nevel dan de andere.
Daarnaast bevochtigde de ene sproeikop verticaal gezien een ander deel van de ruit dan de andere sproeikop.

Ik ben benieuwd waar de standaard sproeikoppen ovaal geknepen moeten worden om een nevel effect te verkrijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2018 20:19 #1445168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te weinig druk?
te weinig druk?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2018 20:39 #1445169 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Straal
Hallo Volvisti

Ik heb er nieuwe originele in gezet. Helaas raakt de straal nu amper de onderkant van de ruit. Ik heb al geprobeerd er een stukje ijzerdraad in te steken en de buisjes te verbuigen, maar helaas tot nu toe zonder succes. Als iemand een idee heeft hoe het moet en hoeveel kracht je kunt zetten zonder ze te slopen...

groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2018 22:59 #1445175 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ijzerdraad is te slap. Een
Ijzerdraad is te slap. Een gewone speld zou kunnen, maar het mooiste is een echte stelnaald voor dit doel: die breekt zeker niet.
De buisjes zijn vrij flexibel, die breek je niet zomaar.

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2018 12:45 #1445233 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Oude schoenen...
Niet dat de oude sproeiers problemen gaven, integendeel. Vier strakke stralen op de voorruit. En op de juiste plaats, bovendien. Maar toen ik het filmpje van Noppen zag, heb ik me laten verleiden tot het kopen van twee 70-serie imitatie sproeikoppen bij Estate Services.
En ja hoor, nu dus spijt. Want in plaats van de ’Noppen-nevel‘, komen er per sproeikop veel te laag gerichte straaltjes uit, waarvan één beduidend zwakker dan de ander. Geen kwestie van te weinig druk of eventuele blokkade. De oude deden het uitstekend en zonder mankeren uit alle vier de pijpjes. Nu dus maar op zoek naar originele sproeikoppen. Als die tenminste wél vernevelen zoals op het filmpje.
Weer eens een voorbeeld van ’oude schoenen‘ etc....

Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC