Sproeikoppen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2018 13:37 #1107660
door V700 register
Sproeikoppen is gemaakt door V700 register
Er is al een ander draadje over de sproeiers op de arm monteren maar nu vind ik de sproeikoppen van tegenwoordig mooier dan 4 stralen namelijk een mooie nevel die op je voorraam terecht komt en zo je hele raam mooi zeik nat heeft gemaakt.
Nu heb ik er een set op zitten van een S70 en de nevel is wel mooi echter alleen onder in het raam en verstellen is er volgens mij niet bij,
Zijn er onder de geleerden hier die weten hoe dit is op te lossen zodat mijn hele raam mooi nat word.
Zelf dacht ik misschien dat de pompjes van de nevel meer opbrengst hebben dan degene die standaard in onze bakstenen zit, maar nu vroeg ik mij af zou ik die dan kunnen omwisselen zodat ik die nevel wel krijg.
Nu heb ik er een set op zitten van een S70 en de nevel is wel mooi echter alleen onder in het raam en verstellen is er volgens mij niet bij,
Zijn er onder de geleerden hier die weten hoe dit is op te lossen zodat mijn hele raam mooi nat word.
Zelf dacht ik misschien dat de pompjes van de nevel meer opbrengst hebben dan degene die standaard in onze bakstenen zit, maar nu vroeg ik mij af zou ik die dan kunnen omwisselen zodat ik die nevel wel krijg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2018 08:40 #1444553
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heb je al gekeken of je het
Heb je al gekeken of je het raam van je achterligger ook mooi nat maakt? Het setje van een V50 is dus waardeloos: van de week kon ik mijn voorruit weer eens keurig schoon wissen omdat mijn voorligger zo nodig even moest sproeien...
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2018 11:03 #1444562
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Die upgrade naar de S70
Die upgrade naar de S70 sproeiers (of de S40, latere versies hebben dezelde) is vaker gedaan.
En als ik de ervaringen lees zou dit prima moeten werken.
Kan zijn dat er 1 en ander verstopt zit, waardoor je onvoldoende druk krijgt.
En je het er dus te langzaam uit komt.
Je kan de sproeikopjes eens in de azijn laten weken, en dan (voorzichtig) doorspuiten met wat perslucht.
Wat overigens ook een leuke, en handige upgrade is, is om een stuk van de leiding iets om te leggen, en er een stuk rvs leiding tussen te knopen. De rvs leiding neemt aanzienlijk meer warmte op, waardoor je verwarmde vloeistof sproeit.
Dit trucje geleerd van een hotel-eigenaar in Zwitserland die er zelf maar al te blij mee was. Die had een aftakking gemaakt naar ongeveer 1,5m rvs leiding die onder de motorkap bevestigd was (recht boven het motorblok) In de zomer kon hij deze dan gemakkelijk weer omzeilen.
En als ik de ervaringen lees zou dit prima moeten werken.
Kan zijn dat er 1 en ander verstopt zit, waardoor je onvoldoende druk krijgt.
En je het er dus te langzaam uit komt.
Je kan de sproeikopjes eens in de azijn laten weken, en dan (voorzichtig) doorspuiten met wat perslucht.
Wat overigens ook een leuke, en handige upgrade is, is om een stuk van de leiding iets om te leggen, en er een stuk rvs leiding tussen te knopen. De rvs leiding neemt aanzienlijk meer warmte op, waardoor je verwarmde vloeistof sproeit.
Dit trucje geleerd van een hotel-eigenaar in Zwitserland die er zelf maar al te blij mee was. Die had een aftakking gemaakt naar ongeveer 1,5m rvs leiding die onder de motorkap bevestigd was (recht boven het motorblok) In de zomer kon hij deze dan gemakkelijk weer omzeilen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 20:08 #1444609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blazen
Heb er al doorheen geblazen en dat lukte prima, als ik de slang van het pompje haal en er op blaas kost het mij wat moeite wat niet gek is gezien je door de slang, terugslagklep en de sproeikoppen moet blazen maar ook dat lukt, echter als ik de straalbuisjes er op zet en blaas op de slang dan loop ik rood aan zeg maar.
Maar aangezien vadis bij mij niet meer werkt en ik geen vida heb kan en Google mij meer resultaten laat zien van alle Franse meuk kom ik niet veel verder helaas.
Maar aangezien vadis bij mij niet meer werkt en ik geen vida heb kan en Google mij meer resultaten laat zien van alle Franse meuk kom ik niet veel verder helaas.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 20:54 #1444623
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat lijkt me alleen maar
Dat lijkt me alleen maar logisch. Die straalbuisjes zorgen door een vernauwing voor een veel hogere kracht op de waterstraal, maar dus ook voor een veel hogere tegendruk. Als jij met blazen dezelfde druk kunt maken als het electrische pompje, moest je maar eens overwegen om fagot of zoiets te gaan spelen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 22:13 #1444631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic haha
Daarom vermoed ik ook dat de S70 waar de sproeikoppen vanaf komen een zwaardere/sterkere opvoerpomp heeft maar dat weet ik niet zeker en zoals ik aangaf kan ik het helaas niet zo heel eenvoudig opzoeken en/of ik deze pomp zomaar kan wisselen of plaatsen.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2018 10:07 #1444640
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Lucht en watervergelijken is
Lucht en watervergelijken is een beetje als appels en peren vergelijken.
De weerstand die een vloeistof ondervind in die smalle leidingen, en zeker de sproeikop, is vele malen groter dan bij lucht.
Zoals gezegd zijn er genoeg die ze 1:1 omgewisseld hebben, en er prima ervaringen mee hebben. Ik geloof dus ook niet dat het aan de pomp zal liggen.
Het grootste knelpunt zullen de sproeikoppen zijn, hier wordt de opening kleiner gemaakt (net als je duim op de tuinslang) waardoor de snelheid omhoog gaat.
Die opening is al heel klein, en elke kleine vorm van aanslag, kalk en/of vuil zorgt hier voor drastische veranderingen. Bij de oude sproeikoppen komt dit aanzienlijk minder kritisch. Ik geloof niet dat je dit, zeker zonder goed vergelijkingsmateriaal, adequaat kan beoordelen door middel van er doorheen te blazen.
De weerstand die een vloeistof ondervind in die smalle leidingen, en zeker de sproeikop, is vele malen groter dan bij lucht.
Zoals gezegd zijn er genoeg die ze 1:1 omgewisseld hebben, en er prima ervaringen mee hebben. Ik geloof dus ook niet dat het aan de pomp zal liggen.
Het grootste knelpunt zullen de sproeikoppen zijn, hier wordt de opening kleiner gemaakt (net als je duim op de tuinslang) waardoor de snelheid omhoog gaat.
Die opening is al heel klein, en elke kleine vorm van aanslag, kalk en/of vuil zorgt hier voor drastische veranderingen. Bij de oude sproeikoppen komt dit aanzienlijk minder kritisch. Ik geloof niet dat je dit, zeker zonder goed vergelijkingsmateriaal, adequaat kan beoordelen door middel van er doorheen te blazen.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2018 18:49 #1444774
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Ik stond toch op sloop te
Ik stond toch op sloop te neuzen, gelijk maar een paar van die sproeikoppen meegenomen.
uiteraard fluitje van een cent om te installeren.
Ik moet zeggen, ik ben fan!
In complete stilstand bereiken ze nog steeds de complete ruit.
De ruitenwissers vinden het ook een stuk prettiger, zeker die eerste slag.
Iets te veel aan de onderzijde van de ruit in stilstand, maarja ze moeten ook werken met 130km wind in de rug.
En ook dan doen ze het voortreffelijk, en het overtollige onderaan de ruit verplaatst zich dan ietsjes naar boven.
Wat prijs/kwaliteit verhouding betreft de beste upgrade tot nu toe; ik kreeg ze gratis mee!
Filmpje geschoten in stilstand, even afwachten of uploaden lukt vanaf de telefoon. In het filmpje misschien wat slecht te zien, maar een groot gedeelte van de ruit zit mooi onder de nevel.
(Ps; let niet op de mega barst in de ruit, daar wordt aan gewerkt)
*filmpje lukt niet, dus maar een "animated gif" van gemaakt. Geen idee hoe dat er uitziet op de computer...gaan we zien
uiteraard fluitje van een cent om te installeren.
Ik moet zeggen, ik ben fan!
In complete stilstand bereiken ze nog steeds de complete ruit.
De ruitenwissers vinden het ook een stuk prettiger, zeker die eerste slag.
Iets te veel aan de onderzijde van de ruit in stilstand, maarja ze moeten ook werken met 130km wind in de rug.
En ook dan doen ze het voortreffelijk, en het overtollige onderaan de ruit verplaatst zich dan ietsjes naar boven.
Wat prijs/kwaliteit verhouding betreft de beste upgrade tot nu toe; ik kreeg ze gratis mee!
Filmpje geschoten in stilstand, even afwachten of uploaden lukt vanaf de telefoon. In het filmpje misschien wat slecht te zien, maar een groot gedeelte van de ruit zit mooi onder de nevel.
(Ps; let niet op de mega barst in de ruit, daar wordt aan gewerkt)
*filmpje lukt niet, dus maar een "animated gif" van gemaakt. Geen idee hoe dat er uitziet op de computer...gaan we zien
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2018 21:17 #1444777
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Sproeikoppen?
En van welke baksteen heb je ze precies gehaald?

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2018 02:51 #1444778
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En hoe ziet het filmpje van
En hoe ziet het filmpje van je achterligger er uit?
Moderators: Jerry Stam