Bumpers Volvo 960 II verwijderen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2015 10:32 #1420826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tav die sierstrip is de
Tav die sierstrip is de oplossing eenvoudig en goedkoop.
Ik heb sierstrip gekocht aan de meter. Juiste breedte en die OVER die bestaande strip gelijmd. Als je begin en ei de mooi schuin avsnijdt is er niets van te zien. Niets beschadigd en klaar voor weinog geld. Is absoluut niet te zie, wel nauwkeurig werken en het liefst met de neus van de auto in de zon. Strip vooraf ook i de zon leggen.
Gr. Joop

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2015 08:51 #1420865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achterbumper
Ha Gerard,

Ik zie nu dat mijn vraag zowel voor als na jouw antwoord staat. Vermoedelijk heb ik per ongeluk de vraag twee keer ingestuurd; voor en na jouw reactie. Dat jij schreef over de achterbumper was mij helemaal duidelijk! Bedankt voor de hulp; de klus staat gepland voor medio september. Ik zal foto's maken en delen.

Groeten Teus

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2015 16:07 #1420872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aluminium balk
Beste teus,

Als je het spul los hebt, haal de aluminium balk er uit, de hoes zit vast gehaakt in de balk en met een beetje WD40 is die goed los te krijgen.

De balk, vooral achter, is er corrosie gevoelig, dat kan tot functie verlies leiden. Zelf verwijder ik de corrosie met een staalborstel (op een boormachine) maak hem vetvrij, spuit de buitenkant met alu zink spray en blanke lak, en zet de binnenkant (voorbumper alleen) in de tectyl. Dat doe ik ook met de bumper steunen en moeren laat ik galvaniseren.

Als je in de buurt van Bleiswijk woont kan ik je wel helpen, ik heb wat ervaring op dat gebied. Gegalvaniseerde moeren heb ik overigens liggen.

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 21:44 #1421690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dakrails demonteren
Inmiddels is de 960 Estate klaar gemaakt voor de spuiter. Daarvoor heb ik ook de dakrails gedemonteerd. Door de lijsten langs de hemelbekleding los te halen zijn de inbusboutjes te bereiken waarmee de dakrails zijn vastgeschroefd. In ben begonnen met de voorste lijsten. Na verwijdering van de handgrepen zijn de boutjes waarmee lijst en handgrepen zijn gemonteerd bereikbaar en de lijst is vervolgens eenvoudig los te halen. Daarna heb ik de D stijl lijsten los gehaald. Deze zitten alleen geklemd, dus dat is eenvoudig. Na verwijdering van de plastic afdeklijst langs de achterklep (eenvoudig geschroefd, op een onmogelijke clip achter de binnenverlichting na) kunnen de lijsten links en rechtsachter worden losgetrokken. Bovenlangs begonnen, vervolgens voorzichtig uit de metalen klemmetjes langs de zijruiten achter getrokken. Dat was het. Misschien weer interessant voor volgende sleutelaars om te weten.

Demonteren bumpers is inderdaad eenvoudig. Voor uitsluitend vastgeschroefd op de bumpersteunen. Achter zijn vanuit beide zijvakken boutjes bereikbaar waarmee de zijkanten van de achterbumper zijn vastgeschroefd. Verder gewoon weer de moeren van de bumpersteunen losmaken en klaar! Dank voor de tips.

Groeten Teus

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC