Bumpers Volvo 960 II verwijderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 21:35 #1104233
door V700 register
Bumpers Volvo 960 II verwijderen is gemaakt door V700 register
Omdat ik mijn Volvo 960 uit 1995 wil laten spuiten, wil ik de bumpers verwijderen. Ik heb gezocht op dit forum en op internet, maar kan niet vinden hoe dit moet en waar de bouten en moeren zitten. Kan iemand mij op weg helpen?
Met vriendelijke groet,
Teus Baars
Met vriendelijke groet,
Teus Baars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 21:41 #1420732
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb het nooit gedaan zijn de 960 II, wel bij de 940 aan de voorzijde. Kan niet indenken dat het nu zoveel anders is.
Bij de voorbumper aan de voorzijde de klepjes openen, die voor het sleepoog en die aan de andere kant. dan kun je bij de moeren, sleutel of dop 16 (ja, echt 16 en geen 17). Moeren los en je trekt de bumperhoes + aluminium balk zo naar voren. De bumper zit aan de zijkanten in een soort gleuf geschoven, als die uit de gleuf is heeft de bumper de neigen naar voren te kantelen door het gewicht van de balk. Wees hier op bedacht om krassen op de zijschermen te voorkomen. Van de auto halen en terugzetten kun je het beste met 2 personen doen.
Bij de voorbumper aan de voorzijde de klepjes openen, die voor het sleepoog en die aan de andere kant. dan kun je bij de moeren, sleutel of dop 16 (ja, echt 16 en geen 17). Moeren los en je trekt de bumperhoes + aluminium balk zo naar voren. De bumper zit aan de zijkanten in een soort gleuf geschoven, als die uit de gleuf is heeft de bumper de neigen naar voren te kantelen door het gewicht van de balk. Wees hier op bedacht om krassen op de zijschermen te voorkomen. Van de auto halen en terugzetten kun je het beste met 2 personen doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 21:41 #1420733
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Terugzetten
Terugzetten is dan de klassieke "mount in reversed order".
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 22:00 #1420736
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airbags
Vanwege een bumper- en koplampprojectje had ik dezelfde vraag. Klinkt eenvoudig, nog letten op iets dat verbonden zit met het airbagsysteem?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2015 22:03 #1420738
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, airbag werkt versnellingssensor en niet met een contact- of afstandssensor oid. Volgens mij zit die versnellingssensor op de vloer onder de bestuurdersstoel?
Bij de 940 blijven de koplampwissers ook netjes zitten aan de auto, geen verborgen snoeren of slangetjes die je beter eerst los kan maken.
Bij de 940 blijven de koplampwissers ook netjes zitten aan de auto, geen verborgen snoeren of slangetjes die je beter eerst los kan maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2015 09:44 #1420745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koplampruitenwissertjes
koplampruitenwissertjes moeten er ook even af eerst dacht ik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2015 21:15 #1420804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achterbumper
Dank voor de tips voor de voorbumper. Kan iemand nog advies geven voor de demontage van de achterbumper?
Groeten Teus
Groeten Teus
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2015 22:05 #1420809
door V700 register
De achterbumper is niet zo moeilijk te demonteren. Eerst aan de binnenzijde van de achterschermen de moertjes van de boutjes schroeven en daarna aan de achterzijde van onderaf de moeren draaien. Daarna kan je de achterbumper eenvoudig verwijderen. Ik heb ervaring met het demonteren van alle onderdelen van een 960 II estate. Dus als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. Trouwens, ga je de dakrails ook demonteren? Heb ik ook gedaan, is wel een enorm karwei hoor! Ik heb destijds alle "losse" onderdelen gedemonteerd. Dus ook alle sierstrips op de deuren en voor- en achterschermen, de spiegels en alle raamlijsten. Ook de voorste dakgoten heb ik los gehaald en de handgrepen op de deuren en achterklep. Het is veel werk maar het resultaat mag er zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2015 22:10 #1420810
door V700 register
Dank voor de tips voor de voorbumper. Kan iemand nog advies geven voor de demontage van de achterbumper?
Groeten Teus
Groeten Teus
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2015 22:27 #1420811
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitsluitend
Teus, volgens mij ben ik begonnen met een beschrijving van demontage van de achterbumper. De voorbumper heb ik niet genoemd. Trouwens, nu ik toch de voorbumper ter sprake breng: In de voorbumper zit een sierstrip. Die krijg je er niet uit zonder te beschadigen, maar is wel bij de dealer nieuw verkrijgbaar. Voor zover ik mij herinner, valt de prijs wel mee.
Moderators: Jerry Stam