rvs roostertje onder luchtinlaat voor de kachel weg gezakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2014 10:08 #1413042
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ineterssant om te zien hoe
Ineterssant om te zien hoe het zit daar. Ik zin al tijden op een manier om een zgn pollenfilter te monteren, ik zie mogelijkheden bij die 'kap' of direct op het ronde gat/inlaat. Iemand ervaringen daarmee? Wordt wel wat bewerkelijk om zo'n filter 1x per jaar te vervangen ,maar met de luchtkwaliteit in de Rijnmond is het ook weer geen overbodige luxe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2014 10:53 #1413048
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een beetje
Geen eigen ervaring, maar jaren geleden had Alexander Satter al een setje passende pollenfilters gevonden, en die zijn toen op een PKKKK-dag gemonteerd. Helaas weet ik niet welk merk en type het is, dat netjes past in de opening.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2014 19:34 #1413086
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ziet er inderdaad
Ziet er inderdaad interressant uit.
Maar heeft een 945 geen pollenfilter??
Maar heeft een 945 geen pollenfilter??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2014 22:30 #1413097
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen pollenfilter
Nee, helaas niet. Ten tijde van de productie van de 940 was de lucht in Zweden nog zo schoon dat niemand op die gedachte kwam.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2014 00:50 #1413106
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nat
Hallo jcf
Misschien ten overvloede, maar hou er rekening mee, dat er ook water weg moet kunnen lopen onder de paravan door. Een pollenfilter lijkt me best handig, maar niet meer als ie zich vol kan zuigen met water.
groetjes
Mathy
Misschien ten overvloede, maar hou er rekening mee, dat er ook water weg moet kunnen lopen onder de paravan door. Een pollenfilter lijkt me best handig, maar niet meer als ie zich vol kan zuigen met water.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2014 10:11 #1413115
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic regen
Als ik de foto's zie van het gapende gat dat de luchtinlaat is in die sloop-740 dan mag daar toch ook al geen regenwater inkomen, qua ontwerp lijkt me. Anders loopt het het systeem in. Een filter zou daar dan regen-vrij moeten zijn?
Het is wel een onhandige plek natuurlijk, iedere keer filter wisselen betekent de hele handel eraf schroeven. Maar het zou kunnen.
Het is wel een onhandige plek natuurlijk, iedere keer filter wisselen betekent de hele handel eraf schroeven. Maar het zou kunnen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2014 23:30 #1413158
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gat
Hallo jcf
In het gapend gat zal geen water komen, want onder aan het gat zit de ventilator (i.i.g. bij mijn 945 met Deltamill-airco). Dus in het gapend gat zou je de filter kunnen plaatsen. Maar boven aan het gapend gat moet ergens iets zitten, dat ervoor zorgt, dat regenwater dat in de paravan komt, niet het gat in stroomt. Op die grens van "wel water" en "geen water" moet je dus oppassen als je daar in de buurt je filter wilt inbouwen.
Misschien is het een optie om de filter net voor de ventilator (van de verwarming) in te bouwen? (Met een afscherming zodat de filter niet gaat doorhangen richting ventilator als die laatste aan staat) Schopplaat eruit, ventilator eraf en je kunt bij de filter.
groetjes
Mathy
In het gapend gat zal geen water komen, want onder aan het gat zit de ventilator (i.i.g. bij mijn 945 met Deltamill-airco). Dus in het gapend gat zou je de filter kunnen plaatsen. Maar boven aan het gapend gat moet ergens iets zitten, dat ervoor zorgt, dat regenwater dat in de paravan komt, niet het gat in stroomt. Op die grens van "wel water" en "geen water" moet je dus oppassen als je daar in de buurt je filter wilt inbouwen.
Misschien is het een optie om de filter net voor de ventilator (van de verwarming) in te bouwen? (Met een afscherming zodat de filter niet gaat doorhangen richting ventilator als die laatste aan staat) Schopplaat eruit, ventilator eraf en je kunt bij de filter.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2014 11:08 #1413176
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed idee
Ik zal eens kijken hoe 'makkelijk' ik bij die ventilator kan komen. Het klinkt wat eenvoudiger dan via de paravent. Als je ziet wat er aan roetneerslag gevangen wordt door filters, dan krijg je toch iets onbehaagelijks zonder...En mijn auto heeft helaas helaas geen airco en dus ook geen recirculatieklep. Iets wat ik in moderne auto's wel vaak gebruik.
Moderators: Jerry Stam