rvs roostertje onder luchtinlaat voor de kachel weg gezakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 13:13 #1102594 door V700 register
Van mijn 945 is het "kippengaas" dat onder het rooster van de luchtinlaat van de kachel zit aan de voorkant naar beneden weggezakt. Nu zijn daar wat bladeren in gekomen en ik ben bang dat die de regenwaterafvoer gaan verstoppen.
Nu heb ik 2 vragen: 1 Hoe krijg ik dat roostertje weer op zijn 2 en 2 hoe kom ik in die bak onder het rooster, zit natuurlijk ook de ruitenwissermotor in dus je kan er in. Gaat dat via de motorruimte??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 13:24 #1413011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normaal
Je moet die plaat (heet paravent) tussen motorkop en voorruit eruit halen. Eerst de ruitenwissers eraf (kapje omhoog wippen, moertje met sleutel 13 eraf draaien, ruitenwisser van as af halen, het wil soms handig door de wisserarm omhoog te klappen). Vervolgens de rubber kapjes van de assen halen, die zitten aan de voorzijde (onder de paravent) om een nokje gehaakt. Als je een hoekje oplicht dan kun je het met een zaklamp wel zien. Dan 3 boutjes in de motorruimte los, aan beide zijde 1, bij het zijscherm, en in het midden 1, die zit soms een beetje verstopt onder de kabelboom die onder het randje langsloopt. Dan kun je de paravent naar de voorzijde van de auto schuiven en er uit kantelen. Moet dan richting de voorruit weggenomen worden, het is even spelen met de stand van de motorkap om de meeste ruimte te maken. Terugmonteren is eigenlijk hetzelfde in omgekeerde volgorde. Lastige is dat aan de zijkant van de paravent, achteraan, twee haakjes zitten die om een bol kopje aan het zijscherm moeten haken. Tevens zitten er onder de voorruit clipjes waar een kunststof stripje (onder de afdekstrip!) in moet schuiven. Bij terugmonteren moet je de paravent dus stevig naar beneden drukken terwijl je m naar de achterkant van de auto schuift, tegen de voorruit aan. Je kunt controleren of hij goed zit door je vinger door het gat van de passagiersruitenwisser te steken (voor je het rubber kapje erop hebt gedaan). Als je dan probeert de de paravent naar voren weg te kantelen mag er geen beweging in zitten/moet de strip tegen de voorruit niet wijken. Heb het van het weekend nog gedaan, moesten de paravant toch een aantal keren terugschuiven voor hij goed vast zat. Achteraf was de reden dat we de paravent eigenlijk al te naar achteren hadden geschoven voordat we m goed naar beneden drukten om m het laatste stukje te schuiven. Onder de paravent zit aan passagerzijde een zwarte kap over de kachelmotor, die zou ik meteen ook weer goed vastzetten (zit meestal los). Kan met dezelfde kit als waar je het rooster mee vastlijmt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 15:20 #1413017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel makkelijker en zonder
Veel makkelijker en zonder de parafan te demonteren:
Men buigen twee dunne stukjes ijzerdraad zo dat je ze in kan haken. Met de ene til je het rooster omhoog en trek je hem tegen de parafan aan. Met de andere geleid je een kleine tie wrap zodat je hem vast kan maken aan de parafan. Dit doe je in het midden met twee tiewraps en eentje op elke hoek.
10 minuutjes werk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 15:28 #1413020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat scheelt je snel een uurtje of 2, 3 (nog zonder droogtijd kit) gok ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 15:43 #1413021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt mannen, denk dat ik
Bedankt mannen, denk dat ik allebei doe, eerst even de boel vast zetten en dan bij een sleuteldag de boel eens loshalen en gelijk er onder alles schoonmaken, smeren en waxen!!! En het roostertje netjes vastmaken natuurlijk,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 15:45 #1413022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Er zit geen gladde lak onder dus het waxen zou ik achterwege laten denk ik :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 16:57 #1413024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, wilde gewoon wat
Ok, wilde gewoon wat protectie aanbrengen, blijft natuurlijk een plek waar het toch kan roesten denk ik.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 17:10 #1413025 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic leeghalen....
Kan nooit kwaad om, als de paravent eraf is, even het aanvoergat en de rotor van de kachelmotor te legen.  De eerste keer dat ik dat deed heb ik er een heel bos uitgehaald en heeft de kachelmotor daarna nog nooit zo stil gedraaid......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 17:15 #1413026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T
T kan geen kwaad natuurlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2014 17:39 #1413028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paravent
@Gerrit hier met foto's etc inzake de paravent:
www.volvo700vereniging.nl/node/9536

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC