Hammerite op de dorpels/onderzijde bij de deuren??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2014 11:14 #1101330 door V700 register
De tank heeft een paar lelijke plekken onder de deuren. Is na een las-partij aangesmeerd maar dat begint nu te bladderen. Gaat dus niet om de onderkant maar om hetgeen je ziet als je naar de auto kijkt.
Ik heb het plan om, na afsteken/borstelen van de losse verfresten er <a href=" werkshopper.nl/merken/hammerite/hammerit...anti-roest-grondverf ">hammerite grond-/antiroestverf op te smeren en daarna de gewone hammerite. Zwart, omdat ik dat mooi vind en ook omdat H-blauw niet echt op 417 blauw lijkt.
Is dit volgens jullie een slimme aanpak? Tips? Betere alternatieven?
Bedankt voor het meedenken!
JP

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2014 13:18 #1406186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Amazon
Ik heb ooit wat plekjes onder de amazon met Hammerite behandeld en ook delen van de wielophanging en dat lijkt best te houden..
Nou wordt hij niet gebruikt zoals de 940, maar toch.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2014 13:56 #1406187 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk even bij Caprotech RX-5
Kijk even bij Caprotech RX-5 en RX-10, gebruik ik vaak voor m'n eend. En wordt veel in de oldtimer wereld gebruikt.

Gr.

Bart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2014 14:21 #1406189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rx inderdaad
Dat rx spul is overschilderbaar. Hammerite niet meen ik.

Of je moet een bus hebben staan, dan gewoon er op kwakken.

Wil het ook voor mijn 245 gaan gebruiken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2014 17:08 #1406191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met
Met opnieuw overspuiten in de planning is het misschien niet onverstandig daar een beetje rekening mee te houden met tijdelijke reparaties aan het lakwerk nu. Inhoudelijk kan ik helaas geen advies geven.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2014 18:00 #1406193 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Owatrol
Is zeker voor de dorpels enz. het beste, is mijn ervaring.
Hamerite is even leuk, maar na een tijdje blijkt dat het "eronder" gewoon verder geroest is...............
En zoals gezegt; niet overschilderbaar! Alleen met bepaalde type's verf van Hamerite...............over klanten-binding gesproken.
Ken je die reclame van WC eend?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2014 18:10 #1406194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overschilderbaar
Dat andere spul (Caprotech?) RX5 is alleen overschilderbaar met RX10 :( Leverbaar in standaard zwart maar je kunt andere kleuren bestellen. Oftwel: Wegschuren tot het blanke metaal als het écht gespoten moet worden.
Als ik de komende twee, drie jaar met geschilderde dorpels kan rondrijden ziet het er beter uit dan nu. Wat er aan de onderzijde gebeurt is weer iets anders: Daar is al een paar keer aan gelast en ik vrees dat binnenkort de accubak vervangen moet worden.
En het inlaatspruitstuk met de LGP/benzine injectoren, de gaspomp en nog zo wat. En spuiten...
Heeft iemand de juiste code voor de lotto van volgende week :(

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2014 20:54 #1406196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spruitstuk

JP Elverding schreef : En het inlaatspruitstuk met de LGP/benzine injectoren, de gaspomp en nog zo wat. En spuiten...

Gaat het dan om de LPi zittingen die los zitten, of zijn de injectoren (vermoedelijk) versleten? Ik heb nog een spruitstuk met vastgelijmde zittingen over, heb dat gekocht als reserve maar nooit nodig gehad/niet getest. Zitten geen injectoren in.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-06-2014 23:59 #1406202 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
ik zweer bij Hamerite, voor mijn zilvergrijze en donkergroene volvo in de juiste kleur verkrijgbaar ;-)

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2014 08:19 #1406204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lucht: In injector en in wat omzet..

henk 940LPT schreef :

JP Elverding schreef : En het inlaatspruitstuk met de LGP/benzine injectoren, de gaspomp en nog zo wat. En spuiten...

Gaat het dan om de LPi zittingen die los zitten, of zijn de injectoren (vermoedelijk) versleten? Ik heb nog een spruitstuk met vastgelijmde zittingen over, heb dat gekocht als reserve maar nooit nodig gehad/niet getest. Zitten geen injectoren in.

Bij een van de injectoren zit een lekke aansluiting (die 5e, die bijna tegen het schutbord aan zit) Timen had destijds zo'n spruitstuk voor me liggen maar weet niet of hij dat nog heeft. De komende maanden verwacht ik wat positief nieuws en kunnen er hopelijk wat reparaties worden doorgevoerd. Accubak en bijspuiten van dak en motorkap zijn meer dan noodzakelijk :(
JohnPeter (JP) Elverding -lid 700 -Blauwe Geweldenaar 945 aut. Bj 95 lpt aut, lpg, polar9 ton en alweer meer.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC