Roestvorming motorruimte
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Maar ze gaan echt wel eens kapot. Gelukkig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik ben een keer zo dom geweest de boel te smeren, met vaseline-spray, het liep niet lekker (vandaar)
Toen werdt tie pas echt ´wazig`.
Flink wat remmen reiniger-perslucht erdoorheen geblazen, wel goed maar nooit meer de oude..............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb zoals gezegd zeer goede ervaringen met auto's van Peugeot en Renault, zowel qua onderhoudskosten als het algehele technische ontwerp als vervoermiddel.
Om maar eens een voorbeeld te noemen; de Peus 406 2.0HDI is de beste auto waar ik ooit in heb gereden als het puur op de rij-technische kwaliteiten aankomt. Die uitgebalanceerdheid, lichtvoetige precisie heb ik nooit in een Volvo aangetroffen, en dat is zeker ook inclusief de nieuwste modellen van nu.
Ook en zelfs een BMW 730D is wat dat betreft de mindere, geloof het of niet; toch een typisch Duitse overkill/over-engeneering aan gewicht en zwaarte die het pure rijden in de weg zitten.
Tuurlijk, de stoelen van zo'n Peugeot zijn waardeloos, de afwerking matig.
De auto industrie gebruikt grotendeels dezelfde toeleveranciers, een Volvo bestaat ook voor de helft uit Valeo, Bosch en consorten.
En de recentere auto's zijn ongeacht het merk veel beter tegen roest bestand dan onze oude 7's en 9's.
Vergeet ook niet dat Volvo destijds geen geld had om nieuwe modellen te ontwerpen, het feit dat een technisch volledig gedateerde auto als de 940 en de 240 tot resp. 1998 en 1993 zijn geproduceerd is dan ook geen keuze geweest maar een armoede-bod. Ieder ander goed bij kas zittend merk hield modelcycli aan van 6-8 jaar max, precies wat Volvo nu ook doet nu ze eindelijk en voor het eerst sinds decennia voldoende geld hebben uit China.
En wat goedkoop plastic betreft, daar zitten Volvo's ook vol mee, kijk maar naar dingen als de middencondosole, stuurkolomafdekking, en bij de V70 grote delen van het dashboard/klokkenhuis, klop er eens op en je voelt hoe dun en hard dat is.
Ik hoef hier ook niemand te wijzen op de geweldige kunststofkwaliteit van de binnenbekleding van de achterklep van de estates denk ik...
Te hard dichtgooien en kapot is het.
Ehh, hemeltje anyone?
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef : Ik moet de eerste gemiddelde Peugeot, Citroën of ander merk, geproduceerd rond de middelandse zee, nog tegen komen die het 20 jaar+ volhoud met minimaal onderhoud.
Als je het forum hier volgt, de vragen leest, rijdt de gemiddelde Volvo 700/900 rijder door tot het echt kapot is.
En dat is dus vaak op een leeftijd die een voornoemde auto nooit zal halen.
Franse auto's comfortabel; smaken verschillen..............plastic rommel, je voelt het al als je richting aangeeft (plastic stokje naast je stuur)
Mijn vorige Clio (model 1990-1998) was ook top. Gekocht in 1999 en verkocht in 2009. Weinig onderhoud aan gehad, alleen normale dingen zoals uitlaat en accu. Super karretje en hij rijdt nog steeds rond twee wijken verderop. Nog steeds niet veroest. Dus het kan wel.
Nu Clio van 2000 alweer 4 jaar in bezit met minimale onderhoud. Weinig kosten en 1 op 16.
- V700 register
- Nieuw lid
-