Roestvorming motorruimte

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2013 17:36 #1099383 door V700 register
Roestvorming motorruimte is gemaakt door V700 register
Ik lees vaak, ook op dit forum, dat de 940 volledig is verzinkt, itt de 740, en dat daardoor roest nauwelijks een probleem vormt. Nu is het zo dat mijn 945 MY1991 toch behoorlijk wat roest vertoont, met name in de motorruimte langs naden en op plekken waar bouten in de draagarmen zitten.
Komt iemand dit bekend voor of heb ik grote pech?
Ik rijd ook wel eens in een Renault Clio uit 2000, en die roest helemaal nergens, en dat voor een Renault!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2013 22:08 #1396395 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Binnenscherm.
Kijk ook eens onder het voorspatbord. Hoe de accubak eruit ziet.
 Ook de andere kant wel nog wel eens flink door de roestduivel te pakken worden genomen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 17:20 #1396448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja......
Mijn 97er had ook links voor bij de accubak flink wat roest. Zo erg dat er een gat van zo'n 10 cm was ontstaan naar de wielkast. Ook onder de accu bij de claxon flinke gaten. Rechtsvoor gelukkig niets. Ik denk dat het te maken heeft met de stroom die daar door het metaal gaat ofzo. ???
Claxon was ook helemaal weggeroest en deed niets meer (zo kwam ik er dus achter dat het niet zo best gesteld was met het plaatwerk daar).
Mijn garage heeft er nieuwe stalen platen in gelast en de boel goed in de beschermings-spul gespoten. Ik moet zeggen, super mooi gemaakt door de schade-afdeling, het ziet er nu weer uit als nieuw, en als je het niet weet zie je het niet.

En, grappig, mijn andere auto is ook een Clio uit 2000. Hier roest inderdaad helemaal niets aan. Top auto-tje !!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 17:28 #1396449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dan hebben jullie bijzondere
dan hebben jullie bijzondere clio's! ik noem ze ook wel kliko

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 18:17 #1396451 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Verroest...

Ferry940 schreef : Ik denk dat het te maken heeft met de stroom die daar door het metaal gaat ofzo. ??? Claxon was ook helemaal weggeroest en deed niets meer (zo kwam ik er dus achter dat het niet zo best gesteld was met het plaatwerk daar).
En, grappig, mijn andere auto is ook een Clio uit 2000. Hier roest inderdaad helemaal niets aan. Top auto-tje !!!

- kijk eens naar de PLUS POOL van je accu............Roesten heeft te maken met de elecktrische lading.
-De clackson; staat ook altijd "+" op..............roest als een gek!
-Clio; Dit moet een foutje zijn van de Renault fabrieken, als je normaal gesproken "on line" op de Renault site kijkt, zit heel je muis al onder de roest...........
Leuk; m'n jongste dochter is van rijschool verandert; leste eerst in een MB, toen in een BMW.
Welke merk auto les je nu in? Weet ik veel. Er zit een "Spekkie" in het stuur (Renault dus..)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 19:55 #1396458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roestmuis.....

-Clio; Dit moet een foutje zijn van de Renault fabrieken, als je normaal gesproken "on line" op de Renault site kijkt, zit heel je muis al onder de roest...........

Misschien moet je een draadloze muis nemen, dan heb je hier geen last meer van. :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 20:18 #1396461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niks kwaads over Franse
Niks kwaads over Franse auto's! Dat roesten is iets van de jaren 70 en 80.
Ik hoop nog altijd dat mijn geliefde Zweedse merk een auto bouwt die net zo goed rijdt als de gemiddelde Peugeot...
Qua onderstel kan Volvo nog heel veel leren van de Franse , en van de Italianen ook trouwens.
Nu nog een Franse auto met de ventilatie/verwarmings- en koelingscapaciteit van een Volvo. En de stoelen ook graag...

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2013 01:22 #1396474 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gemiddelde Peu...
Ik moet de eerste gemiddelde Peugeot, Citroën of ander merk, geproduceerd rond de middelandse zee, nog tegen komen die het 20 jaar+ volhoud met minimaal onderhoud.
Als je het forum hier volgt, de vragen leest, rijdt de gemiddelde Volvo 700/900 rijder door tot het echt kapot is.
En dat is dus vaak op een leeftijd die een voornoemde auto nooit zal halen.
Franse auto's comfortabel; smaken verschillen..............plastic rommel, je voelt het al als je richting aangeeft (plastic stokje naast je stuur)

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-11-2013 01:35 #1396476 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Heb jij iets speciaals?

struis schreef : (plastic stokje naast je stuur)

Bij mijn 7 en 9 series zijn ze ook van plastic.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2013 01:47 #1396478 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Aanvoelen
Bij ook van plastic, maar alleen wat degelijker geconstrueerd, voelt daardoor wat "anders" aan.
Maar jij begrijpt me wel..............

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC