Hoe hoog staat een 960-2/S90 op z'n poten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 03:22 #1380096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zakt niet door.
Mijn S90 heeft ook nog vrij nieuwe Nivomat dempers. Na een week stilstand is hij dan ook (voor het gevoel) geen mm gezakt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 09:02 #1380101
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zakken
zakken doen alle (dus ook nieuwe) Nivomats bij stilstand, als er geen ondersteuning is van veren of een bladveer. Rechtopkomen doen ook alle goede Nivomats tijdens het rijden, daar zijn ze voor bedoeld.
Dus: als de auto stilstaat en hij zakt langzaam in (paar uurtjes of dagen), is je bladveer lam. Bij gewone dempers merk je dit niet of later omdat die minder de neiging hebben tot inzakken dan de Nivomats.
Overigens gaat dit soms maar om 50 of 100 kg dat het verschil maakt (mogelijk S90 / V90 verschil? Of wel of geen lpg erin) tav inzakken of niet.
Dus: als de auto stilstaat en hij zakt langzaam in (paar uurtjes of dagen), is je bladveer lam. Bij gewone dempers merk je dit niet of later omdat die minder de neiging hebben tot inzakken dan de Nivomats.
Overigens gaat dit soms maar om 50 of 100 kg dat het verschil maakt (mogelijk S90 / V90 verschil? Of wel of geen lpg erin) tav inzakken of niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 12:21 #1380109
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok.
Juist, dan is waarschijnlijk de bladveer nog in aardig goede conditie. Want zo op het oog zakt hij niet of nauwelijks. Zal het eens opmeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 13:06 #1380115
door V700 register
Maar euhm, volgens mij zakt die van mij op 't oog ook niet.
Beantwoord door V700 register in topic Zak, zak, zak, zak maar door
Volle tank/lege tank. Rommel in de koffer/netjes opgeruimd.mbroeren schreef : Overigens gaat dit soms maar om 50 of 100 kg dat het verschil maakt (mogelijk S90 / V90 verschil? Of wel of geen lpg erin) tav inzakken of niet.
Maar euhm, volgens mij zakt die van mij op 't oog ook niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 15:01 #1380130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zware
had je niet een andere in jouw verlengde?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 15:20 #1380136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yes
Yes, er zit een andere bladveer onder. Maar wel gewoon met nivomats, of dat andere zijn dan een standaard S90 (en V90?) weet ik niet. 't Lijkt me dat "mijn" bladveer ook gewoon slap kan worden natuurlijk. Dat zou na 335k km ook wel kunnen. Alhoewel de auto denkelijk nooit heel zwaar beladen is geweest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 16:02 #1380143
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sja
Ik merkte ook niets, totdat ik LPG erin kreeg (zal wel 75 kg extra zijn?). Toen begon hij, met nieuwe Nivomats, te zakken en dat bleek door de lamme bladveer te komen. Ik zie hier in Utrecht behoorlijk wat hangende 965/V90's trouwens en maar zelden S90's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 16:12 #1380145
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lading
Ik denk toch dat het misschien door de hogere belasting komt. V90's en 965's zijn, ondanks het luxe karakter, toch makkelijker te gebruiken als pakezel.
Verder zijn er in NL volgens mij meer V90/965's dan S90/964's, terwijl dat wereldwijd juist andersom is.
Verder zijn er in NL volgens mij meer V90/965's dan S90/964's, terwijl dat wereldwijd juist andersom is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam