wielen / moeren
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 21:59 #1375783
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet origineel
Als de wielen niet origineel zijn, of icm spoorverbreders dan zul je ze inderdaad moeten verwijderen.
Alhoewel ik dan liever nog een gaatje in de velg of spoorverbreder/spacer zou boren.
Wielen op dezelfde plaats terug plaatsen; terug monteren net zo goed of slecht als tie zat..........
Het zal de eerste keer niet zijn dat er "ineens" onbalans/trilling in de wielen zit nadat de wielen eraf geweest zijn.
Alhoewel ik dan liever nog een gaatje in de velg of spoorverbreder/spacer zou boren.
Wielen op dezelfde plaats terug plaatsen; terug monteren net zo goed of slecht als tie zat..........
Het zal de eerste keer niet zijn dat er "ineens" onbalans/trilling in de wielen zit nadat de wielen eraf geweest zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 22:17 #1375785
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staalborstel
Even met een staalborstel over de contactvlakken doet wonderen. Ik heb nog geen problemen gehad met het verwijderen van het pennetje. Niet bij de BBS-en van de 945, niet met de zomervelgen van de S90, en ook niet met de wintervelgen bij de S90.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 22:45 #1375792
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nog niet gehad....
Maar wat niet is, kan nog komen.
Ze zetten er niet voor niks een pennetje in "af fabriek".
Pas-vlakken moeten zowiezo schoon zijn.
Ze zetten er niet voor niks een pennetje in "af fabriek".
Pas-vlakken moeten zowiezo schoon zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 23:04 #1375799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Enige
Volvo is tot nu toe het enige merk waarbij ik een pennetje gezien heb. En dan nog alleen bij de wat oudere types. Heeft Volvo dan wat fout gedaan bij de constructie daarvan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 23:13 #1375804
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic S80 1999
Vorige week heb ik ze gezien op een s80 2.4 uit 1999,
Konden nog wel exact de zelfde geweest zijn als op mijn 940 uit 1992.
Konden nog wel exact de zelfde geweest zijn als op mijn 940 uit 1992.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 23:15 #1375805
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Canopus
Mijn Canopus velgen hebben geen gat voor een pennetje, en die zijn voor een S80 type1 bedoeld... Dus wat is 't criterium dat Volvo hanteerde...
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2012 23:43 #1375813
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Volvo
Ik heb het meer gezien.
Vraag me niet welk merk.
Ik denk dat Volvo de enige is die het goed doet!
Pas aan een Mia Elektric gesleuteld, daar laten ze gewoon een boutkop uitsteken!
Dat zie je in het donker niet, dus s'avonds in het donker met een lekke band, zet je je wiel er met een grote slinger erin, onder.
Vraag me niet welk merk.
Ik denk dat Volvo de enige is die het goed doet!
Pas aan een Mia Elektric gesleuteld, daar laten ze gewoon een boutkop uitsteken!
Dat zie je in het donker niet, dus s'avonds in het donker met een lekke band, zet je je wiel er met een grote slinger erin, onder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2012 14:24 #1375844
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja
Tsja, dat pennetje, het is iets uit het verleden toen er nog op de auto uitgebalanceerd kon worden, omdat de tolerantie van de uitbalanceerapparatuur nog niet zo goed was.
Het kan gewoon er uit geschroefd worden. Ik heb overigens pennetjes van verschillende diameter gezien, waardoor de ene velg wel paste en de andere weer niet. Ook originele Volvo velgen zonder paspengaatje. Het kan allemaal.
Het kan gewoon er uit geschroefd worden. Ik heb overigens pennetjes van verschillende diameter gezien, waardoor de ene velg wel paste en de andere weer niet. Ook originele Volvo velgen zonder paspengaatje. Het kan allemaal.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2012 21:40 #1375998
door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic haha fantastisch zo'n pielletje
Ben je er al uit Fred?
Bij mij geen problemen om of stalen velgen of aluvelgen te monteren met de originele wielmoeren (draco velgen).
Zou eerder verwachten dat je de moeren niet strak krijgt met de staaltjes dan met de dracos. Zijn de schijven en schroefdraad van draadeind wel goed schoon?
pielze
Bij mij geen problemen om of stalen velgen of aluvelgen te monteren met de originele wielmoeren (draco velgen).
Zou eerder verwachten dat je de moeren niet strak krijgt met de staaltjes dan met de dracos. Zijn de schijven en schroefdraad van draadeind wel goed schoon?
pielze
Moderators: Jerry Stam