roest
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 13:48 #1371221
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkage
Vandaag nog maar eens gecontroleerd op lekkage. Nu wat rigoreuser aangepakt en de tuinslang er op gezet. En heb dus wel last van lekkage langs het luchtklepje aan de linkerkant bij de voeten van de bestuurder. Heb op het forum al wel gelezen dat deze dichtgekit wordt, maar ik zou hem graag open houden. Ik heb geen airco, en 's zomers is een beetje ventilatie geen overbodige luxe. Eerst dat maar eens oplossen voor er gelast wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 14:05 #1371222
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nee nee nee
Leonard,
Je hoeft het klepje zelf niet dicht te kitten, het water lekt langs de rubberen rand van het "doosje" die om het klepje zelf heen zit.
Na alle jaren is dit rubber gaan "krimpen" en lekt het water erlangs. Dus, alles eruit halen, en langs de rubberen rand een flinke klodder kit helemaal rondom en er weer inklikken.
Watervrij en het klepje behoudt zijn functie.
Groeten,Gerben
Je hoeft het klepje zelf niet dicht te kitten, het water lekt langs de rubberen rand van het "doosje" die om het klepje zelf heen zit.
Na alle jaren is dit rubber gaan "krimpen" en lekt het water erlangs. Dus, alles eruit halen, en langs de rubberen rand een flinke klodder kit helemaal rondom en er weer inklikken.
Watervrij en het klepje behoudt zijn functie.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 15:23 #1371224
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kitten
Ah, duidelijk. Ik had het verkeerd begrepen dus.
ga er vanavond eens mee aan de slag.
ga er vanavond eens mee aan de slag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 15:51 #1371226
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ziet er bekend uit zon aangevreten bodem
Chassibalk vind ik er nog wel repareerbaar uitzien, en is lekker dik staal dus kan je lekker op braden. Vond het wel een voordeel van zon gat dat je er lekker bij kan om roest en troep uit je balk te halen 
Heb er zelf ook links en recht flinke plaat in gelast. Daarna het volgende gedaan:
Rubber achter het vent klepje loshalen en goed afkitten, zelf heb ik klepje ook dichtgekit, zet mijn dak wel open als ik frisse lucht wil.
Alle lasnaden in de moterruimte opnieuw afgekit, daarna vanuit de binnenkant vd auto
Doorvoeren van draden door schutbord opnieuw afgekit
Voorruitrubber en plaatwerk onder rubber nakijken maar was bij mij lekker fris
Beste is om lasnaden kit te gebruiken, sterk en toch wat flexibel
gr Peter

Heb er zelf ook links en recht flinke plaat in gelast. Daarna het volgende gedaan:
Rubber achter het vent klepje loshalen en goed afkitten, zelf heb ik klepje ook dichtgekit, zet mijn dak wel open als ik frisse lucht wil.
Alle lasnaden in de moterruimte opnieuw afgekit, daarna vanuit de binnenkant vd auto
Doorvoeren van draden door schutbord opnieuw afgekit
Voorruitrubber en plaatwerk onder rubber nakijken maar was bij mij lekker fris
Beste is om lasnaden kit te gebruiken, sterk en toch wat flexibel
gr Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 18:17 #1371239
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NEE!!!!
NEE, Niet dichtkitten! Dan kan er nooit meer vocht uit! De rand van het klepje kun je natuurlijk kitten, en die doorvoeren in het schutbord ook, maar geen naden en kieren dichtmaken. (Kit is voor in huis, en glasvezel voor je boot). Er komt altijd toch vocht onder, bijvoorbeeld als er een heeel klein beetje roest ontstaat, waardoor de kit iets minder hecht, of door minder duidelijke redenen. Dat vocht kan nooit meer weg en gaat bladerdeeg maken.
Beter is het om antiroestmiddelen te gebruiken. Een roestomzetter, een dunne spuitspul (ML) en dan een dikkere spuitspul (zachtblijvende tectyl) bijvoorbeeld.
Beter is het om antiroestmiddelen te gebruiken. Een roestomzetter, een dunne spuitspul (ML) en dan een dikkere spuitspul (zachtblijvende tectyl) bijvoorbeeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 20:51 #1371250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Glasvezel maak je mooie spoiler van voor je achterklep en
lasnaden kit is volgens mij juist om te voorkomen dat er vocht tussen kieren en oneffenheden gaat zitten en is overspuitbaar. idd wel voorzien eerst van antiroest of wat je maar denkt dat goed is en dan netjes lasnadenkit erover. Zeker als je plaatwerk met een randje overlap aan elkaar zet zeker behandelen en afkitten. las je het er netjes in dus teken elkaar dan is ml en daarna tectiel voldoende. Maar is wel een uitdaging om het er "in" te lassen. Heeft mij zeker een 5 avonden gekost.
Heb destijds een stuk karton gebruikt om een soort afdruk te maken van het gat en toen de plaata iets te ruim uitgeknipt en daarna passen meten bijslijpen en dat proces flink wat herhalen.
Maar is zeker te doen. Bij mij zaten er aan de bijrijderskant ook iets hoger in het schutbord ook een paar kleine gaatjes, achter isolatiespul, goed kijken dus!
gr en succes ermee
Heb destijds een stuk karton gebruikt om een soort afdruk te maken van het gat en toen de plaata iets te ruim uitgeknipt en daarna passen meten bijslijpen en dat proces flink wat herhalen.
Maar is zeker te doen. Bij mij zaten er aan de bijrijderskant ook iets hoger in het schutbord ook een paar kleine gaatjes, achter isolatiespul, goed kijken dus!
gr en succes ermee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2012 09:29 #1371353
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic glasvezel
Heren,
om u gerust te stellen, he glasvezel had/heb ik er in liggen als tijdelijke oplossing om de voetjes droog e houden. Er zijn nog wat andere puntjes aan de auto die ik eerst wil oplossen voordat ik aan het lassen sla.
Dank voor alle reacties. Ik zal eens contact opnemen met Timen. Ben al vaker bij hem geweest en hij heeft me altijd goed kunnen helpen. Morgen is de sleuteldag bij Bosscha, zal het dan ook eens voorleggen.
Groeten, Lennert
om u gerust te stellen, he glasvezel had/heb ik er in liggen als tijdelijke oplossing om de voetjes droog e houden. Er zijn nog wat andere puntjes aan de auto die ik eerst wil oplossen voordat ik aan het lassen sla.
Dank voor alle reacties. Ik zal eens contact opnemen met Timen. Ben al vaker bij hem geweest en hij heeft me altijd goed kunnen helpen. Morgen is de sleuteldag bij Bosscha, zal het dan ook eens voorleggen.
Groeten, Lennert
Moderators: Jerry Stam