lampglaasjes of lampunit ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle auto's worden afgeleverd met een E-keur lichten. Deze voldoen aan de wettelijke eisen.Mr.Mukkes schreef : maar dat E-keur, is dat noodzakelijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En wat doen 2 voor-knipperlichten (1 rechts en 1 links) mét E-keur ?
En alleen een rechterachterlicht (dus geen paar) mét E-keur ? (wat linker lijkt dus al keurig vervangen, vandaar)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Achterlichten van een sedan, dus een dubbele unit aan elke kant.Niels 944 16V schreef : Ik heb recentelijk voor de vier achterlicht units van mijn auto (944) een offerte gevraagd, het volgende bericht kreeg ik terug:
Kunnen we leveren voor € 80,- per unit. Verzenden kost € 8,40 Onderdelen totaal € 320,- Inclusief verzendkosten € 328,40 BTW € 62,40 Totaal inclusief btw en verzenden € 390,80 Levertijd 1-2 weken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
wit-oranje voor rechter- en linker voorknippers...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb je een PB gestuurd, je kunt voor afhandeling een mail sturen naar: <a href="mailto:hve-automobile@t-online.de">hve-automobile@t-online.dewess schreef : rood-wit-oranje-rood voor rechter-achterlicht....
wit-oranje voor rechter- en linker voorknippers...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op mijn achterlichten die er door de dealer 1,5 jaar gelden bij aankoop op zijn gezet (dus origineel Volvo, mag ik aannemen) staat 'Valeo'. Dat kan kloppen, want dat is tegenwoordig de moeder van CIBIÉ.wp001 schreef : Een originele Volvo, gemaakt door Cibie
Maar op de combilichten (stads/knipper voor) die ik afgelopen lente ook uit een Volvo-doosje gehaald heb staat 'AL', <a href=" www.al-lighting.de " target="_blank">Automotive Lighting; kennelijk tegenwoordig de OEM voor Volvo verlichting. Ik kende heel dat merk niet, maar het is een dochter van Magneti Marelli en kennelijk een grote speler, want zowat www.al-lighting.de/index.php?id=1376&lang=nl " target="_blank">iedere zichzelf respecterende autofabrikant is klant bij ze. Ik dacht dat op mijn vorige combilichten nog Bosch stond, maar misschien kwamen ze wel uit dezelfde fabriek, want AL was tot 2004 voor 50% van Bosch.
De originele zijn inderdaad complete units, zelfs de lampjes zaten er al in, en ze kostten inderdaad € 75,- p. st. Ze passen perfect, alleen wel pas nadat je ze m.i. eng vast hebt aangedrukt. Bij de eerste klik blijven ze wel hangen en zitten ze redelijk op hun plek, iets verder drukken en ze zitten echt mooi vast in hun rubbertjes en liggen exact gelijk met de koplampen. Dat tweede klikje, daar gaat het als ik het goed begrijp bij (sommige) imi's fout.