lampglaasjes of lampunit ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 14:59 #1082199 door V700 register
lampglaasjes of lampunit ? is gemaakt door V700 register
In de glaasjes van een aantal lampen (re.-achter / beide knipperlichten voor) zitten wat lelijke barstjes / gaatjes. Zijn die glaasjes NIEUW (dus niet verweerd 2-e hands) los te bestellen of moet je echt zo'n hele lampunit bestellen ? Waar kan je die glaasjes eventueel los NIEUW verkrijgen ? O ja, 't gaat om een volvo 940 estate uit 05/1995.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 15:04 #1283994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knipperlichten
Knipperlichten (en de stadslichten daaronder, is één unit) voor moet je als één geheel vervangen, geen losse glazen leverbaar. Nieuw bij de dealer rond de 75 euro excl. BTW per stuk, imitatie voor ongeveer 3 tientjes per stuk. Achterlicht weet ik niet zeker maar ik vermoed dat je die ook in hun geheel moet vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 19:29 #1284009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic imitatie
Ik heb bij Nordicar imitatie delen gekocht voor de neus; nieuwe chromen grille, nieuwe oranje/witte knipperlicht glaasjes. Volgens hen was er geen origineel meer leverbaar, maar het kan ook zijn dat het bij hún niet meer leverbaar was... Hoe dan ook, die ingreep is echt een hele verbetering, de neus van je auto ziet er dan weer veel frisser uit!
Ik was inderdaad zo rond de drie tientjes kwijt per unit, maar kan het exacte bedrag opzoeken als je wilt. (ik bewaar al mijn facturen) Los van het feit dat er geen glaasjes zonder unit er aan vast leverbaar zijn -voor zover ik weet- zou ik sowieso de gehele unit vervangen. Er kruipt namelijk aardig wat vuil in de units na al die jaren die onze auto's mee gaan. Zeker in de hoekjes en kantjes die de units aan de voorzijde rijk zijn blijft water en vuil staan en ontstaat een algen aanslag.
Ik heb recentelijk voor de vier achterlicht units van mijn auto (944) een offerte gevraagd, het volgende bericht kreeg ik terug:Kunnen we leveren voor € 80,- per unit. Verzenden kost € 8,40 Onderdelen totaal € 320,- Inclusief verzendkosten € 328,40 BTW € 62,40 Totaal inclusief btw en verzenden € 390,80 Levertijd 1-2 weken.
Ik hoop dat je er wat mee kunt. Wel even before and after pics nemen (en posten)!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 19:36 #1284011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Navraag
Ik had wit-wit knipperlicht units aangevraagd bij de dealer. Aangezien ik de prijs terugkreeg ga ik er vanuit dat die nog leverbaar zijn. Anders had ik wel "niet leverbaar" te horen gekregen. Heb wel de indruk dat de imitatie minder stevig vast zit dan de originele.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 20:22 #1284014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aftermarket

henk 940LPT schreef : Ik had wit-wit knipperlicht units aangevraagd bij de dealer. Aangezien ik de prijs terugkreeg ga ik er vanuit dat die nog leverbaar zijn. Anders had ik wel "niet leverbaar" te horen gekregen. Heb wel de indruk dat de imitatie minder stevig vast zit dan de originele.

Ja, dat bedoel ik hierboven aan te geven.
Ik heb met pasvorm niet heel veel moeite; ze schoven er goed, zitten er stevig in en het materiaal is mooi. Ik heb ze vergeleken met de originele exemplaren die in mijn auto zaten en ik kon daarbij geen verschillen ontdekken. Maar natuurlijk kan het zijn dat de units ooit eerder zijn vervangen door aftermarket exemplaren...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 20:44 #1284015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn
Mijn imitatielamp zit gewoon los. Hij klappert niet oid maar als je m beetpakt voel je wel dat er ruimte op zit en je kunt m wat heen en weer bewegen zonder er hard aan te hoeven trekken. Ik overweeg de volgende keer toch weer origineel denk ik. Hangt er een beetje vanaf wat voor (onderhouds)kosten ik dat jaar gemaakt heb of denk te gaan maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 22:05 #1284021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor alle
Bedankt voor alle antwoorden. Even voor mijn begrip, verstaan jullie (bijvoorbeeld) onderstaand linkje als 'glaasje' of 'unit"...
Ik eerlijk gezegd als glaasje, want onder unit versta ik het hele verlichtingsframe (aan de binnenzijde) etc.  
 <a href=" classicvolvoparts.com/740760940960/Verli...-oranje-knip-230249/ "> classicvolvoparts.com/740760940960/Verli...-oranje-knip-230249/
&#160;
&#160;
&#160;

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 22:49 #1284028 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic wit-wit

henk 940LPT schreef : Ik had wit-wit knipperlicht units aangevraagd bij de dealer. Aangezien ik de prijs terugkreeg ga ik er vanuit dat die nog leverbaar zijn.

Bedoel je de knippers voor bij de koplampen? Bij die van mij heeft Volvo die in het wit-wit nooit geleverd, het zal voor de 900 serie anders zijn neem ik aan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2010 23:41 #1284038 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Units
Hallo Wess
De achterlichten zijn alleen als complete unit te koop.  Met uitzondering van het witte gedeelte voor het achteruitrijlicht.  Die zag ik op de laatste VKB bij verschillende kramen los liggen.
Hou er bij imitatieachterlichtunit rekening mee dat:
  • De massastrip wel eens niet van een al te geweldige kwaliteit kan zijn.  En de bevestiging ervan ook niet.
  • De elektrische aansluitingen van een imitatieversie soms op een andere plek zitten dan bij een originele.
  • De rubbers soms uitsteken.
  • De reflectors misschien niet zo mooi zijn als de originele versie.
Knipperlichtunits (voorkant) voor de 940 neus krijg je alleen als geheel, de lenzen cq het "glas" kun je niet demonteren van de unit, tenzij je met een mes of een Dremel aan de gang wilt gaan.  De units van de 900 zijn ook in wit-wit geleverd.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 12:11 #1284065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic licht-unit
Aha, maar dán bedoelde mijn garagist met zijn opmerking "die zijn alleen als unit te koop hoor", dus toch het 'glaswerk' en niet het hele binnenwerk. Waarschijnlijk dacht hij dat ík bedoelde of één 'glaasje' van de 2 of 4 'glaasjes' op rij los leverbaar waren....
Als ik 't zo hoor, ga ik dan toch maar voor origineel. Ik heb geen zin in 'net niet' (passend) etc.  Mijn garagist offreerde waarschijnlijk ook de originele met z'n bedrag van zo'n 100 euro per unit, vandaar....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC