Oei. En toen brak het onderdeeltje af
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Waarom zou regen of sneeuw de koplampen wel en de voorruit niet schoon krijgen?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Ik denk dat hij bedoelt, dat de wissertjes de sneeuw en regen weghalen, ook zonder er vloeistof bij te spuiten [die bij sneeuw zeer waarschijnlijk toch bevroren is]Mathy schreef : Hallo Maarten
Waarom zou regen of sneeuw de koplampen wel en de voorruit niet schoon krijgen?
groetjes
Mathy
Met actieve wissertjes op je koplampe heb je beter licht dan dat je de sneeuw op je koplampe laat ligge en gaat rije..
Maar goed: altijd sneeuw met de hand weghalen!
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij valt die hoeveelheid vloeistof wel mee, hoor. Ik heb afgelopen winter niet gemerkt dat ik veel meer gebruikt heb dan met koplampwisserloze auto's.MaartenG schreef : Maar als ik op het forum lees dat het sproeien van de koplampen veel vloeistof gebruikt, omdat ze gelijk met de wissers van de voorruit sproeien, dan weet ik nog zo net niet of ik die slangetjes wel ga aansluiten. Want laten we wel wezen, of het regent, of het sneeuwt, dus die lampen worden toch wel nat. En dan lijkt me zo dat die wissers de ergste smurrie er toch wel afkrijgen.
De koplampwisser/sproeier werkt inderdaad tegelijk met de ruitensproeiers. Ik gebruik die juist vaak op het moment dat het droog is - opgedroogde pekel, vliegjes. De ruitensproeiervloeistof werkt op dat moment behalve reinigend ook smerend. Wanneer je de sproeiers uitschakelt kan dat wel eens overmatige slijtage aan wisserrubbertjes, motortjes en wellicht krassen op de koplampglazen tot gevolg hebben. Ik vond het in elk geval nogal naar klinken, zo'n droog wissertje.
Als je handig genoeg bent zou je wat kunnen hobbyen en een extra schakeling voor alleen de koplampwissers in kunnen bouwen, maar ik vind het juist prettig dat koplampen automatisch schoon blijven. Wel voor de rit altijd sneeuw- en ijsvrij maken, want die kleine wissertjes vriezen nogal makkelijk vast (ook tijdens het rijden), heb ik afgelopen winter gemerkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Er ligt er daar nu nog eentje, want ik kocht er gisteren twee voor inderdaad EUR 9,10 per stuk incl btw
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heb ik ook, neem aan dat dat normaal is.Verschil in tankvolume bij sedan en estate kan ik me wel voorstellen.Tomaat schreef : Bij mij gaat er dik 5 ltr vloeistof in of is dat bij al die 7/900 series zo?