Limosine of compostwagen??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 20:01 #1249063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook Roest
Afgelopen tijd heb ik bij 2 960 type 2 de plastic wielkuipen verijderd. Dat is ten zeerste aan te raden, niet alleen zit daar de boel verstopt zoals eerder opgemerkt, bij beide outo's zat er roest op de lasnaad van het schutboard.(Vooral rechts)
Loshalen gaat door het veriwijderen van:
- 2 plastic moertjes
- 1 of 2 parkers
- 2 popnagels bij het kunstof begin van de skirts (uitboren)
Het is wel even trekken omdat de binnenkuipen ops 3 plaatsen  (in het midden van de kuip)  vast zitten aan de kit die de lasnaden afdekt.
En laagje tectyl, waxoil oid is zeker aan te bevelen.

Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 20:40 #1249071 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Veer = zaag
Hallo Benno, Volvisti

benno schreef : Ik zou proberen met een lange flexibele veer (zo'n ding wat je ook gebruikt voor electriciteitsleidingen)...

Voor het lichtere werk hebben ze bij de bouwmarkt ook een "trekveer" van kunststof. Ziet niet uit als een veer, maar eerder als een vissnoer. Voordeel daarvan is dat ie gladder is en dus minder schade aan kan richten dan een echte, stalen, trekveer. Daarnaast is ie goedkoper en gemakkelijker op te bergen. Maar neem dan weer geen vissnoer of vliegerlijn, want daar zitten soorten tussen, die zeer goed in staat zijn iets door te snijden.
Ik weet even niet meer welke bouwmarkt hier in de buurt ze had (een aantal jaren geleden), maar waarschijnlijk was het de Praxis, Karwei of Hornbach.
groetjes
Mathy

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 20:44 #1249072 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Snowcap
En daarna een snowcap monteren. Ook goed tegen vallende bladeren zie ik voor ons huis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2009 00:58 #1249095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic no cap

Leidsekade schreef : En daarna een snowcap monteren. Ook goed tegen vallende bladeren zie ik voor ons huis.

Helaas dat gaat niet op een 960 type 2.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2009 09:57 #1249119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van onderaf??

bstolker schreef : Loshalen gaat door het verwijderen van:
- 2 plastic moertjes
- 1 of 2 parkers
- 2 popnagels bij het kunstof begin van de skirts (uitboren)
Het is wel even trekken omdat de binnenkuipen ops 3 plaatsen  (in het midden van de kuip)  vast zitten aan de kit die de lasnaden afdekt.
En laagje tectyl, waxoil oid is zeker aan te bevelen.

Dank voor deze hint, ik ga er zeker naar kijken.
Ik neem aan dat dat van onderaf moet, nadat je het wiel verwijderd hebt? Helaas heb ik geen popnageltang. Is dat een investering of koop je dat voor een redelijk bedrag? Waar moet je op letten als je zo'n tang koopt? De maat en kwaliteit (roesten!) van de nagels lijkt mij al iets om op te letten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2009 11:56 #1249129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wielkuip demonteren
Hoi Bart,

De kuipen verwijderen gaat inderdaad van onderaf, het wiel hoeft er niet af maar het is wel aan te bevelen, zeker als je ook de eventuele roest aan wil pakken.

De popnagels zou ik bij de volvo dealer halen, ze zijn zwart, en van een wat apart formaat volgens mij. Roetsen zit er niet in, ze zijn van aluminium.

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2009 12:35 #1249135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Ik zal de boel openhalen de compost volgend voorjaar op de tuin gooien

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 17:53 #1249487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic perslucht
ik blaas regematig alle rommel weg met perslucht (ook binnenin de auto). De truc is dat je het moet doen als het een tijd droog is geweest; de blaadjes etc zijn dan droog en dan blaas je ze veel maekkelijekr weg dan wanneer ze nat (en plakkerig) zijn. Ena ltijd van onderaf naar boven blazen. Voordeel is dus dat je geen water daar spuit waar je het niet kan gebruiken, je hoeft niet te prutsen met veren en draden en perslucht maakt nix kapot. Voorwaarde is wel dat je een compressor hebt of een goede stofzuiger met blaasfunctie.

succes

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2009 20:30 #1249507 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 40 euro
Hallo Bart

budo schreef : Helaas heb ik geen popnageltang. Is dat een investering of koop je dat voor een redelijk bedrag?

Ik heb die van mij bij de automaterialenhandel (die die alleen automaterialen verkoopt, niet die waar je meent bij de Action geland te zijn) gekocht. Eenvoudigste uitvoering, maar wel een goed merk. Rond of net boven de 40 euro.
groetjes
Mathy

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
13-10-2009 22:48 #1249541 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic spreidnagel

bstolker schreef : Hoi Bart,
De kuipen verwijderen gaat inderdaad van onderaf, het wiel hoeft er niet af maar het is wel aan te bevelen, zeker als je ook de eventuele roest aan wil pakken.
De popnagels zou ik bij de volvo dealer halen, ze zijn zwart, en van een wat apart formaat volgens mij. Roetsen zit er niet in, ze zijn van aluminium.
Groet

Je kan ook gewoon zwarte plastic spreidnagels gebruiken, die dingen met zo'n plastic pinnetje in het midden.
(bijna de hele auto zit ermee in elkaar).
als je die plaats kan je ze later weer makkelijk los halen en hergebruiken als je volgend jaar er weer bij wil.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC