Limosine of compostwagen??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Loshalen gaat door het veriwijderen van:
- 2 plastic moertjes
- 1 of 2 parkers
- 2 popnagels bij het kunstof begin van de skirts (uitboren)
Het is wel even trekken omdat de binnenkuipen ops 3 plaatsen (in het midden van de kuip) vast zitten aan de kit die de lasnaden afdekt.
En laagje tectyl, waxoil oid is zeker aan te bevelen.
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Voor het lichtere werk hebben ze bij de bouwmarkt ook een "trekveer" van kunststof. Ziet niet uit als een veer, maar eerder als een vissnoer. Voordeel daarvan is dat ie gladder is en dus minder schade aan kan richten dan een echte, stalen, trekveer. Daarnaast is ie goedkoper en gemakkelijker op te bergen. Maar neem dan weer geen vissnoer of vliegerlijn, want daar zitten soorten tussen, die zeer goed in staat zijn iets door te snijden.benno schreef : Ik zou proberen met een lange flexibele veer (zo'n ding wat je ook gebruikt voor electriciteitsleidingen)...
Ik weet even niet meer welke bouwmarkt hier in de buurt ze had (een aantal jaren geleden), maar waarschijnlijk was het de Praxis, Karwei of Hornbach.
groetjes
Mathy
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leidsekade schreef : En daarna een snowcap monteren. Ook goed tegen vallende bladeren zie ik voor ons huis.
Helaas dat gaat niet op een 960 type 2.
- Frits Lidnr. 795
- 960 Estate/740GLE sedan/
- Daf 66 sedan/Daf 66 Marathon Coupe/Daf 66 Ya
- dafvolvo.web-log.nl/dafvolvo/2007/01/volvo.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor deze hint, ik ga er zeker naar kijken.bstolker schreef : Loshalen gaat door het verwijderen van:
- 2 plastic moertjes
- 1 of 2 parkers
- 2 popnagels bij het kunstof begin van de skirts (uitboren)
Het is wel even trekken omdat de binnenkuipen ops 3 plaatsen (in het midden van de kuip) vast zitten aan de kit die de lasnaden afdekt.
En laagje tectyl, waxoil oid is zeker aan te bevelen.
Ik neem aan dat dat van onderaf moet, nadat je het wiel verwijderd hebt? Helaas heb ik geen popnageltang. Is dat een investering of koop je dat voor een redelijk bedrag? Waar moet je op letten als je zo'n tang koopt? De maat en kwaliteit (roesten!) van de nagels lijkt mij al iets om op te letten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De kuipen verwijderen gaat inderdaad van onderaf, het wiel hoeft er niet af maar het is wel aan te bevelen, zeker als je ook de eventuele roest aan wil pakken.
De popnagels zou ik bij de volvo dealer halen, ze zijn zwart, en van een wat apart formaat volgens mij. Roetsen zit er niet in, ze zijn van aluminium.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

succes
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb die van mij bij de automaterialenhandel (die die alleen automaterialen verkoopt, niet die waar je meent bij de Action geland te zijn) gekocht. Eenvoudigste uitvoering, maar wel een goed merk. Rond of net boven de 40 euro.budo schreef : Helaas heb ik geen popnageltang. Is dat een investering of koop je dat voor een redelijk bedrag?
groetjes
Mathy
Je kan ook gewoon zwarte plastic spreidnagels gebruiken, die dingen met zo'n plastic pinnetje in het midden.bstolker schreef : Hoi Bart,
De kuipen verwijderen gaat inderdaad van onderaf, het wiel hoeft er niet af maar het is wel aan te bevelen, zeker als je ook de eventuele roest aan wil pakken.
De popnagels zou ik bij de volvo dealer halen, ze zijn zwart, en van een wat apart formaat volgens mij. Roetsen zit er niet in, ze zijn van aluminium.
Groet
(bijna de hele auto zit ermee in elkaar).
als je die plaats kan je ze later weer makkelijk los halen en hergebruiken als je volgend jaar er weer bij wil.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm