Groupby XENON Verlichting - Alles is afgeleverd - nog 1 in te bouwen

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2009 15:43 #1231945 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Geen probleem

strij003 schreef : ik wil het eerst nog even in het echt zien op de 28ste, als het kan.
Groet,

Hallo Ben,
Kan ik me wel iets bij voorstellen. Het is dan alleen jammer dat het niet donker is, pas dan kun je zien wat voor effect het heeft.
Ik kan altijd een stukje achter je gaan rijden zodat je zelf kunt beoordelen of het hinderlijk is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2009 22:26 #1232489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naam : Vincent
<table border="0" width="532" height="184"><tbody><tr><td>Naam</td><td>: Vincent Zonneveld</td></tr><tr><td>Type Volvo</td><td>: 940 bouwjaar 1995</td></tr><tr><td>Bestemd voor</td><td>: dimlicht/grootlicht</td></tr><tr><td>Lamptype</td><td>: H 4</td></tr><tr><td>Xenon</td><td>: nee</td></tr><tr><td>Kleur</td><td>:  6000K = wit) </td></tr><tr><td>Bi-Xenon</td><td>: ja</td></tr><tr><td>Kleur</td><td>: nvt</td></tr><tr><td>Stadslicht</td><td>: nee </td></tr><tr><td>Montage</td><td>: nee</td></tr></tbody></table>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2009 21:57 #1232535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is iedereen zich ervan
Is iedereen zich ervan bewust dat de APK regels voor achterafingebouwde Xenon veranderen? Zo moet ook aftermarket xenon verlichting voorzien zijn van koplampsproeiers en automatische hoogteverstelling (net zoals bij nieuwe voertuigen).
 Per wanneer dit gaat veranderen hangt nog. Maar het RDW houd het op mei, volgens mij.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2009 22:42 #1232541 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Op tijd inbouwen
Hallo Tinus
Zolang je de zaak inbouwt voor de regels veranderen, heb je met die gewijzigde regels niks te maken volgens mij.
Koplampsproeiers heb ik overigens al (zit standaard op de 945 GLE van modeljaar 1991) en automatische hoogteverstelling is redelijk gemakkelijk in te bouwen naar het schijnt.
groetjes
Mathy

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2009 16:24 #1232584 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Discussie is al gevoerd

Tinus H schreef : Is iedereen zich ervan bewust dat de APK regels voor achterafingebouwde Xenon veranderen? Zo moet ook aftermarket xenon verlichting voorzien zijn van koplampsproeiers en automatische hoogteverstelling (net zoals bij nieuwe voertuigen).
 Per wanneer dit gaat veranderen hangt nog. Maar het RDW houd het op mei, volgens mij.

Hallo Tinus,
De discussie over de wetgeving op het gebied van Xenon is via een ander topic terug te vinden. Daarnaast heb ik in het Voertuigreglement (per 21-03-2009) nog even het volgende opgezocht :Artikel 5.2.51 [*] 1. Personenauto’s moeten zijn voorzien van: a. twee of vier grote lichten; b. twee dimlichten, met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006, deze lichtbronnen voldoen aan door Onze Minister gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;[/list][/list]
Aangezien al onze Volvo's van voor 2006 zijn, gelden hier geen eisen met betrekking tot koplampsproeiers en hoogteregeling.
Aangaande de APK wordt het volgende standpunt gehanteerd
De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2009 18:18 #1232594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, oke dat van die datum
Ja, oke dat van die datum klopt. Maar realiseer je dat veel bedrijven niet happig zijn op aftermarket xenon, als het om apk gaat.
En de juistheid van het lichtbeeld is niet vanzelfsprekend. Dus een hoop meerwerk bij de APK om het juist te krijgen komt gewoon erbij te staan op de rekening.
Dat topic wat vernoemd word is inderdaad een goede bespreking van het probleem.
Verders veel succes met de groupbuy. Hopelijk levert het een leuke korting op voor jullie .

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2009 19:41 #1232605 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Dan staat het nu ook verkeerd

Tinus H schreef : Ja, oke dat van die datum klopt. Maar realiseer je dat veel bedrijven niet happig zijn op aftermarket xenon, als het om apk gaat.
En de juistheid van het lichtbeeld is niet vanzelfsprekend. Dus een hoop meerwerk bij de APK om het juist te krijgen komt gewoon erbij te staan op de rekening.
Dat topic wat vernoemd word is inderdaad een goede bespreking van het probleem.
Verders veel succes met de groupbuy. Hopelijk levert het een leuke korting op voor jullie

.

Hallo Tinus,
Waar ik me mateloos aan irriteer zijn inderdaad de verkeerd afgestelde Xenon lampen. Maar daarnaast erger ik me ook me aan auto's met een koplamp kapot, de andere naar de hemel wijzend of alles verkeerd afgesteld.
Wat ik eigenlijk wil zeggen dat als je na montage van de Xenon iedereen aan het verbinden bent, je dat voor die tijd ook al was. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 00:17 #1233450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles of niets.
Vandaag de xenon gezien bij Willem. Ziet er op zich mooi uit. Maar ik vind het verschil tussen het wit van het dimlicht t.o.v. het geel van het groot-, stadslichten en breedstralers dan weer erg groot worden. Dan zou je net als Mathy alles moeten doen en dat wordt me te kostbaar.
Ik hou het maar bij mijn nightguides.
Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2009 05:14 #1233387 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic xenon
<table border="0" width="532" height="184"><tbody><tr><td>Naam</td><td>: Jachtgroen</td></tr><tr><td>Type Volvo</td><td>: 945</td></tr><tr><td>Bestemd voor</td><td>: dimlicht</td></tr><tr><td>Lamptype</td><td>: H4</td></tr><tr><td>Xenon</td><td>: </td></tr><tr><td>Kleur</td><td>:6000k </td></tr><tr><td>Bi-Xenon</td><td>: nee</td></tr><tr><td>Kleur</td><td>: wit</td></tr><tr><td>Stadslicht</td><td>:nee </td></tr><tr><td>Montage</td><td>:nee graag opsturen </td></tr></tbody></table>

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 19:07 #1234611 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Postbus 51
Lees goed door:
<a href=" www.postbus51.nl/nl/home/themas/verkeer-...hte-verlichting.html " target="_blank">Klik hier
Ik krijg net een nieuwsbrief van Postbus 51 binnen, enne, ik wil geen roet in het eten gooien, maar het lijkt er op dat dit feest niet doorgaat na 1 mei.
Ton.

[edit moderator: Link ingekort om de breedte van het bericht binnen proporties te houden]

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC