Lekke band door schroef. Proppen gevaarlijk? [onderwerp aangepast]

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 23:10 #1228303 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Jan-Willem Ik kwam om
Hallo Jan-Willem
Ik kwam om even over 5 's middags aan en zag tot m'n verbazing, dat ze open waren tot 17:15 uur.  Ze hebben me gelukkig nog geholpen.  Ergens tussen half 6 en kwart voor 6 stond ik weer buiten.  Had sneller gekund, als ik me niet in de band vergist had.  (Ik meende in eerste instantie links voor, maar later schoot me te binnen, dat het rechtsachter was.  Tja, geconstateerd terwijl de auto op de brug en ik (of eigenlijk wij, want Frits zag hem het eerst) eronder.  Toen was de velg linksvoor al van de auto.)
groetjes
Mathy 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 23:11 #1228304 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 5 min. werk
dus daar moet je op kunnen wachten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 18:32 #1228367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proppen gevaarlijk ????
Altijd banden waarin schroef spijker o.i.d een prop van buitenaf in laten zetten nog nooit anders meegemaakt gebeurt ook altijd met de scooters waarmee wij rijden.
 
Dus waarom gevaarlijk, de traktors waar mijn zoon mee rijd worden zover ik weet altijd met een prop gerepareerd, deze rijden toch ook met maximaal 50 ton treingewicht over de openbare weg.
Dus de kreet gevaarlijk heb ik nog nooit gehoord, alleen nu hier op de site.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 19:37 #1228381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nooit
gehoord dat een prop gevaarlijk was,....
Andre ...vertel vertel,.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 20:32 #1228387 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Uitleg
Als je een spijker oid in je band rijdt, beschadig je minimaal één verstevigings draad in de band.
Spijker eruit, wordt er een rasp door het gat heen gehaald, om de boel schoon te maken.
dan worden er weer minimaal twee draden doorgeneden (dat zijn er dus 3)
Dan wordt de prop er met enig geweld ingeduwd, er komt dus nog wat extra rek op het gat!
Ga maar eens met je hand over de zijkant van de opgepompte met prop gerepareerde band, je kunt het voelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 21:15 #1228406 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snelheid
Ja allemaal waar, maar als je net een nieuwe (winter)band hebt dan is het wel erg zonde om hem dan af te danken. Inderdaad is het aan te raden van binnenuit een parapluutje te laten zetten, maar voor nood kun je van buiten af een prop zetten. Maar dan niet te hard rijden. Nou je begrijpt de gemiddelde 700/900 rijder doet het zo wie zo rustig aan. Maar de enkeling die in Duitsland toch de grenzen van het kunnen wil opzoeken zou ik zeker adviseren dat niet te doen met een band die van een prop is voorzien.
Veel veilige kilometers toegewenst met of zonder prop.
Gr. Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 22:16 #1228422 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Parapluutje
Kan geen kwaad. Hiermee is de gerepareerde band weer net zo sterk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 12:28 #1228464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een echte baksteen dus

Mathy schreef : Hallo Jan-Willem
Ik kwam om even over 5 's middags aan en zag tot m'n verbazing, dat ze open waren tot 17:15 uur.  Ze hebben me gelukkig nog geholpen.  Ergens tussen half 6 en kwart voor 6 stond ik weer buiten.  Had sneller gekund, als ik me niet in de band vergist had.  (Ik meende in eerste instantie links voor, maar later schoot me te binnen, dat het rechtsachter was.  Tja, geconstateerd terwijl de auto op de brug en ik (of eigenlijk wij, want Frits zag hem het eerst) eronder.  Toen was de velg linksvoor al van de auto.)
groetjes
Mathy 

 
Wat maar weer aangeeft hoeveel ze op een baksteen lijken. Zelfs de bestuurder weet de voorkant neit van de achterkant te onderscheiden
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 22:09 #1228518 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Gelukkig maar................................
dat er maar één stuur in zit en op de goede plek, dan is vergissen bijna niet mogelijk alvorens weg te rijden.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 23:24 #1228529 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Toch
Kijk ik altijd even naar de kleur van de lampen.
Wit = voor
Rood = achter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD