Lekke band door schroef. Proppen gevaarlijk? [onderwerp aangepast]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nog niet zo lang terug hetzelfde gehad. Wordt gewoon een plugje in gelast. Ik dacht dat balanceren altijd wordt gedaan als de band van de velg is geweest.Jan-Willem schreef : Vanmiddag kijk ik uit het raam en zie ik mijn auto wat scheef hangen. Nadere inspectie leert mij dat de (winter)band linksvoor leeg is en dat er een schroef in het loopvlak zit. Schroef eruit gehaald en band op spanning gebracht: band loopt weer leeg. Nu hoorde ik laatst dat er in Nederland niet meer gerepareerd wordt door er een prop in te schieten. Klopt dit verhaal? Ik neem aan dat er nog wel geplakt wordt (binnenkant)? Omdat deze situatie nieuw voor mij is graag jullie ervaringen. Mocht er bijvoorbeeld nog wel gepropt worden: is het dan nodig om ook nog te balanceren? Bij plakken lijkt mij dit niet nodig, of toch wel?
Groet,
Jan-Willem 965 ambassador-line 1995 <strike>740 black-line </strike><strike>1988</strike>
- V700 register
- Nieuw lid
-
En kan ik dit bij elke willekeurige bandenboer doen? Kan ik dit klusje bijvoorbeeld aan de jongens van kwik-fit (hier om de hoek) overlaten?
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik je één tip mag geven: je kan wat mij betreft GEEN ENKEL klusje aan Kwik-flut overlaten, maar da's de ervaring die ik er zelf mee heb.Jan-Willem schreef : Oké,
En kan ik dit bij elke willekeurige bandenboer doen? Kan ik dit klusje bijvoorbeeld aan de jongens van kwik-fit (hier om de hoek) overlaten?
Groet,
Jan-Willem
De bandenboer bij mij in Eindhoven plaatste gewoon een lasplug. Ik heb geen idee of elke bandenboer dit doet.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik had een schroefje in de rechter achterband. Die hebben ze er bij een bandenboer met verstand van zaken (en dus niet quick-vit) uitgehaald. Het gat hebben ze dichtgeplakt vanaf de binnenkant. Daarna is de band uiteraard gebalanseerd.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vier weken terug en nog steeds op druk.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Band weer op spanning en gewoon weer verder rijden.
In Duitsland is dat niet toegestaan, vandaar dat er redelijk veel banden uit Duitsland hierheen worden gehaald en na een reparatie weer verkocht worden. Zo heb ik jaren geleden met de 240 altijd "2e hands" Michelin banden gereden. Zonder problemen altijd 70.000 km mee vol gemaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Jan-Willem
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een prop buiten vandaan is gewoon gevaarlijk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is dan duidelijk. En kan ik er in principe op wachten zo'n reparatie of is het afleveren en de volgende dag ophalen? Een en ander heeft invloed op mijn keuze van bandenboer.
Groet,
Jan-Willem