Inventarisatie Groupby Xenon - Update 190209 - Xenon ingebouwd - Inschrijven in de Groupby (ander bericht)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 22:49 #1227883 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Is me niet helemaal duidelijk
Hallo Willem
Even voor de duidelijkheid:
Op de 940 zitten per kant:
  • Eenmaal groot/dimlicht (buitenkant van de unit, grootste gedeelte)
  • Nog eens een extra grootlicht
  • Een mistlamp
Ik dacht resp. H4, H3 en H1??? (correct me if I'm wrong!!!)
Hebben we het in dit draadje alleen over het vervangen van de gecombineerde groot/dimlicht peer? Er wordt namelijk nog al vaak alleen over grootlicht gesproken, zonder dat er aangegeven wordt, over welke lamp men het precies heeft.
Is het technisch mogelijk om alle lampen te vervangen? (Ik vraag uitdrukkelijk om de technische mogelijkheid, niet om de mening of dat zinvol is, de wenselijkheid, betaalbaarheid, etc.)
BTW wat bedoel je precies met "stadslicht in helder wit"? LED-lampjes?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 12:35 #1227939 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Zal het uitzoeken

Mathy schreef : Hallo Willem
Even voor de duidelijkheid:
Op de 940 zitten per kant:

• Eenmaal groot/dimlicht (buitenkant van de unit, grootste gedeelte)
  • Nog eens een extra grootlicht
  • Een mistlamp
Ik dacht resp. H4, H3 en H1??? (correct me if I'm wrong!!!)
Hebben we het in dit draadje alleen over het vervangen van de gecombineerde groot/dimlicht peer? Er wordt namelijk nog al vaak alleen over grootlicht gesproken, zonder dat er aangegeven wordt, over welke lamp men het precies heeft.
Is het technisch mogelijk om alle lampen te vervangen? (Ik vraag uitdrukkelijk om de technische mogelijkheid, niet om de mening of dat zinvol is, de wenselijkheid, betaalbaarheid, etc.)
BTW wat bedoel je precies met "stadslicht in helder wit"? LED-lampjes?
groetjes
Mathy

Mathy,
Het schijnt vlg mij iets anders in elkaar te zitten dan ik dacht. Zal hier tijdens de inbouw van Xenon in mijn eigen auto eens goed opletten. Zodra dat gebeurd is, zal ik daarvan een bericht achterlaten.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 18:49 #1228088 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Ben weer even geweest ....
Tot nu toe hebben we het eigenlijk alleen maar over de sets gehad.
Vandaag maar eens langs geweest (eerst even gebeld) om eens te kijken hoe het nu precies op de 940 gemonteerd zou moeten gaan worden.
Op de 940 zit " dubbel"  grootlicht, d.w.z. dat groot en dimlicht zit gecombineerd in een lamp en een extra lamp is voor grootlicht. Bij de "gewone"  Xenon heeft de Xenon-lamp een combinatie met een normaal grootlicht. Dus dimlicht wordt Xenon en de rest blijft normaal. Bij Bi-Xenon wordt de bestaande lamp vervangen door zowel Xenon op dimplicht als grootlicht. Het normale grootlicht blijft een gewone lamp. Die laatste kan trouwens ook vervangen worden door Xenon.
We hebben gelijk even gekeken of de breedstralers ook in Xenon gemonteerd kunnen worden en dat is geen probleem. De stadslichten die er aangeboden werden, blijken niet te passen in de fitting die er zit. Hier gaat hij op zoek naar een alternatief. En ja, nu moet ik eigenlijk toch op pad voor witte knippers want wat er nu op zit is niet echt geschikt.
De installatie is iets lastiger dan we dachten. Bij de 940 zit de lamp " vergendeld" door een metalen ring. De stekker verbinding moet losgehaald worden, maar is op zich niet zo'n lastig klusje. Op dit moment had hij alleen een set liggen met een kunststof lamphouder. Deze past dus niet, want deze is dikker dan de metalen houder van de sets die worden aangeboden.
We hebben even een van de sets aan een zijde gemonteerd om te kijken naar het effect. Het verschil is ontzettend groot ! De foto's staan op mijn telefoon, zal ik er straks wel even bij zetten. Het " strooilicht"  effect konden we niet bepalen, omdat de lamp door de kunststof behuizing niet goed gemonteerd kon worden.
We hebben het gehad over prijzen, moest nog wel wat vanaf kunnen vond ik. Hij zou het overdenken en zou aankomende week met de definitieve prijzen komen.
In principe wil ik wachten met bestellen tot na de ALV. Dan heb ik zelf wat ervaring met de set die er wordt ingebouwd en dan kan ook gekeken worden hoe het er " in het echies"  uitziet. Vlg de planning gaat de set er aankomende week in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 18:03 #1229465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic xenon
Ik wil meedoen, dimlicht is toch gewone verlichting? Dan de witte uitvoering. Ook de breedstralers graag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 11:32 #1230776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Xenon
Hallo Willem,
Je hebt me zaterdag op de ALV overtuigd, zag er goed uit.
Ik wil inschrijven 1 x Xenon H4 , (6000k), dus allen dimlicht.Plus de inbouw in Drunen.
Voor een 940 Estate van 1998.
ik stuur je nog een PB voor dat interval relais.

M.vr.gr. Mart lidnummer 950

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC