Inventarisatie Groupby Xenon - Update 190209 - Xenon ingebouwd - Inschrijven in de Groupby (ander bericht)

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 16:52 #1227210 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic bi-xenon
Schrijf mij ook maar in voor een setje bi / wit.
Vast bedankt, gr., geejee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 18:29 #1227228 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Xeon
Ik wil wel een setje alleen dimlicht voor mijn 940.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 20:15 #1227241 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic inderdaad
Hallo Willem, klopt helemaal, doe mij maar alleen een "setje dim" voor de S90. Apart het grote licht ook nog erbij heeft geen zin in mijn geval. Vast bedankt, gr., geejee

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 21:02 #1227262 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Bi
He Willem  vul dan maar 760 typ I in en die heeft H4 Bi-Xenon nodig als ik het goed heb. Ben benieuwd wa da kos.. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 12:13 #1227361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wissers
Zijn lampwissers (wettelijk dan wel praktisch) een vereiste ? Misschien goed om dat voor de hele range (t/m bouwjaar '98) even te checken. Kan iedere garage de lampen na inbouw goed stellen ? Of moet dat per sé bij de inbouwer gedaan worden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 13:08 #1227373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afkeurend.
Ik vind dit een slechte ontwikkeling en zou dit ook niet toe willen juichen.
Feit blijft dat veel standaard koplampen gewoon niet geschikt zijn voor Xenon, Gevolg is dus, dat maar weer veel tevaak die lichten recht in de snufferd van de tegenligger schijnen of in de binnenspiegel van de voorganger.Zelfinbouw Xenon setjes moeten verboden worden, wat mij betreft! Als we de verkeersveiligheid dan zo hoog in het vaandel hebben, ik noem winterbanden, airbags en noem al die passieve veiligheid maar op, installeer dan geen slechte zelfbouw xenon!
Dit levert een direct gevaar op voor jezelf en zeker ook je medeweggebruikers. Goede verlichting is een vorm van actieve verkeersveiligheid, zorg er dan wel voor dat deze fatsoelijk werkt en GOED afgesteld staat. Een oude slecht afgestelde lamp is al buitengewoon irritant, slecht afgestelde xenon is echt gevaarlijk.
De autofabrikanten hebben de bezwaren altijd willen terugbrengen op jaloezie t.a.v. die patser-bakken met Xenon-lampen. Voor contactlensdragers zijn Xenon-lampen echter verblindend, wat nog erger wordt als het glas van de koplampen niet schoon is. Xenon licht is ook voor mij verblindend. En ik ben niet de enige denk ik die daar last van heeft.. . Officiele xenon moet automatische hoogteverstelling hebben en een sproeiinstallatie.En volgens mij hebben de meesten van jullie hebben dat niet.  Als je in het donker graag beter zicht wil hebben, koop een goede bril, laat je huidige verlichting nakijken/afstellen of als dat allemaal nog niet genoeg is, koop een degelijke xenon set en laat deze door een garage inbouwen en afstellen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 14:25 #1227385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb een paar posts terug
Heb een paar posts terug toch duidelijk gezegd dat losse lampen ongeveer 35 euro kosten, zelfs een webadres opgegeven!
Wis/was installatie en hoogteregeling, auto's die NA 1 Jan 2007 op kenteken zijn gezet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 16:04 #1227393 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijval voor Jeroen..
Jeroen,
Bij deze bijval voor je posting. Niet omdat ik niets meer zie, maar wel omdat al die slecht afgestelde verlichting mij mateloos irriteert. (Daarnaast vind ik het geen gezicht voor een baksteen, maar dat terzijde) Opmerkingen over strooilicht die door belangstellenden worden gemaakt zegt volgens mij genoeg over het irritatie-peil dat bij een deel van hen aanwezig is als ze iemand daarmee tegenkomen. 
Ik zet tegenwoordig het blauwe lampje in het dashboard aan als ik weer zo'n witte lichtbol tegen kom...

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 17:27 #1227401 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Jeroen en Hans dus
Heren,
Bedankt dat jullie een mening hebben en deze in dit topic uiten. Het staat iedereen vrij om de interesse te tonen voor de aanschaf van Xenon.
Ik zou het prettig vinden om dit topic alleen te gebruiken voor de inventarisatie van de mensen die interesse hebben in een Xenon setje.
Wellicht zinvol om een nieuwe topic te starten met de nadelen / voordelen van Xenon ? Dan mag iedereen zijn mening geven en blijft dit draadje schoon.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2009 19:23 #1227419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verstelbare koplampen

Willem V. schreef : Afgelopen zaterdag op de Volvo film avond hebben we met een aantal mensen gekeken naar de Xenon verlichting van Bart (Snoek38) in de 960.
Het leukewas dat deze vrij dicht geparkeerd stond bij de S90 van Jan. Als ik het nog goed onthouden heb, heeft Bart zowel  Xeonon op het dimlicht als op het grootlicht. Nu zit mijn maatje in deze bussiness en heb hem eens gevraagd of hij dit ook zou willen leveren middels een Groupby.
Vanochtend ben ik eens even bij hem langs gegaan en heb even wat details doorgenomen. De prijzen die hij noemde zijn redelijk scherp te noemen. 
Om een indicatie te geven van de prijzen :
10x  € 90,- ex btw (€ 107,10)
20x € 75.- ex btw (€ 89,25)
Zat er een beetje naast, zijn de voorlopige richtprijzen ex btw, excuses. Hier ben ik bij de dealert ook al een keer mee op mijn plaat gegaan. Beetje raar dat ze de prijzen zo doorgeven aan de consument.
Wellicht dat er in de eindfase nog wat extra's af kan. Denk het eerlijk gezegd wel, want voorlopig zitten we op 15 geinteresseerde personen.
We zijn samen nog even bezig om alle technische gegevens op de rit te krijgen, dus daar zul je nog even op moeten wachten.
Het is overigens geen Pilot, want die heeft hij in het verleden wel verkocht, maar die zijn te vaak gesneuveld met name de balasten.
De sets kunnen ook ingebouwd worden in de werkplaats. De kosten hiervan bedragen ca € 50,-. Er wordt 2 jaar garantie gegeven.
Ik wil binnenkort zelf  de set in gaan bouwen (6000K dus nog wit licht). Resultaat zal ik bij deze posting nog vermelden.
Graag geen opmerkingen over de nadelen van Xenon, strooilicht verblinding van tegenliggers etc. Dit draadje is alleen bedoeld om te kijken of er animo is voor een Groupby.
1. Endlessquest          940                       alleen als er geen strooilicht is 2. Endlessquest          960     6000K       3. Rkorteweg              940     8000K4. Miquelangelo1969   940                       Bi-Xenon (moet nog nagevraagd worden ivm prijs en mogelijkheid)5. Sjaap                     960                       6. GJ                         940                       Bi-Xenon (moet nog nagevraagd worden ivm prijs en mogelijkheid)7. CeesVane               9608. Strij003                   9409. Peter                      94010. Leon                       760  11. Mathy                      940                      Bi-Xenon12. Jachtgroen              940                       Bi-Xenon13. Mart                       940                        Bi-Xenon14. geejee                    S90                       15. wp001                     940
De vragen welke gesteld zijn zonder antwoord:- Geeft het strooilicht bij een auto met reflectoren (940) ?- Bij een 960 moeten daar 2 setst besteld worden indien wordt gekozen voor zowel grootlicht als dimlicht- Wat zijn de prijzen van de Bi-Xenon voor de 940 ?- Wat kosten losse lampen (vervanging)- Is er ook Xenon beschikbaar voor de breedstralers ?
Vragen die gesteld zijn waar al wel een antwoord op is:- Is de installatie eenvoudig ongedaan te maken ?Ja, er wordt gebruik gemaakt van de originele aansluiting.- Inbouw inclusief afstellen van de afstelling van de koplampen ? Ja, de koplampem worden na inbouw opnieuw afgesteld Willem V. - Lidnr 583 - 945 '95 D24TIC - M90 - Silversand Metallic400K km (07-2008)407K km (11-2008)412K km (12-2008)<a href="http://willem_v.mijnalbums.nl/">Mijn foto album

De vragen welke gesteld zijn zonder antwoord:
-Is dit toepasbaar bij electrisch verstelbare koplampen (940/960)?
-Waarschijnlijk geeft de draaddoorvoer door het afdekkapje problemen: kan het geheel niet vrij draaien.
Ik heb geen interesse in xenon, maar dacht even mee.
groet,
Mischa

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC