LED stadsverlichting? Website!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Ik ben deze topic toch echt gestart omdat er mensen geinteresseerd waren in de LED verlichting, dus geen Xenos, Xenon, Xerox of andere blauwe aftermarket tegenligger verblindende barstende koppijn veroorzakende, het mensen tot met grootlicht terug laten knipperen dwingende verlichting. Maar gewoon niet warm wordende energie zuinige LED verlichting. C'est tout.......

Mooi of niet mooi? Die discussie doe ik niet aan mee......

I'll rest my case!

Desalwelteplus een Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het licht is goed, maar waar het stopt, stopt het ook echt. Soms rij je bijna op de gok. Het staat erg laag afgesteld, waar je dan weer niets aan kunt veranderen...
Het groot licht is dan wel weer heel goed. Maar vaak heb je toch enkele tegenliggers (op grote afstand bijvoorbeeld) en dan kun je geen groot licht inschakelen.
Ik zou graag mijn verlichting mee laten draaien in een bocht als ik stuur, dat lijkt me fijn. Dat heeft die van mn pa ook, en dat werkt heel goed.
Maarja, daar heb je projectoren voor nodig (of hoe heten die lensachtige lampen?)...
Groet!
Philip
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Tegenwoordig hebben ze ook een goedkopere versie. Daarbij draaien niet de lampen of de lenzen, maar wordt de mistlamp ingeschakeld aan die kant waar het knipperlicht aanstaat. Knipper je bijvoorbeeld links, dan is de mistlamp aan de linkerkant aan (niet-knipperend), zolang je je knipperlicht aan hebt staan.
Dat lijkt me op een 7/90(0) gemakkelijker te realiseren, dan meedraaiende koplampen. Die overigens de Citroen DS al had.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar met een dergelijk (ik bedoelhet originele) bericht vraag je wel om meningen over smaak,Miquelangelo1969 schreef : Ik ben deze topic toch echt gestart omdat er mensen geinteresseerd waren in de LED verlichting, dus geen Xenos, Xenon, Xerox of andere blauwe aftermarket tegenligger verblindende barstende koppijn veroorzakende, het mensen tot met grootlicht terug laten knipperen dwingende verlichting. Maar gewoon niet warm wordende energie zuinige LED verlichting. C'est tout.......
Tuurlijk, LED is zuinig, gaat langer mee etc.
Maar per saldo vind ik de LED verlichting te wit, op de één of andere manier past het niet bij mijn (smaak)beeld van de kleur van de verlichting die een 7 of 900 behoort te hebben.
Ditzelfde geld ook voor Xenon. Ook te wit.
Ik hoor wel steeds vaker de geluiden zoals JanV (Jan Vlagsma) beschrijft, maar een goede set aftermarket Xenon kost ook best wel serieus geld (ik bedoel dus niet die setjes voor 85 euro ergens op E-bay uit een ver en oostelijk land). Het proberen vind ik daardoor wel een dure grap, bevalt het niet, dan ben je zo een hoop centen kwijt.
Dus ik sluit niet uit dat ik het er toch een keertje in zet, maar dan is het niet voor het mooie of stoere, het is dan voor de betere zichtbaarheid, mijn meissie rijdt in de 940 best wel veel in het donker en die landwegen hier zijn nou niet echt goed verlicht, de meeste stukken zijn gewoon niet verlicht....... En in combi met Xenon zou ik wel LED stadslichten overwegen, dan kloppen de lichtkleuren weer met elkaar.
@JanV: Welke HID lampen heb jij gebruikt?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Onlangs zelf vastgesteld; op het blote oog (maar dan ben je binnen 5 minuten "blind = niet meer in staat dit vast te stellen),
ampère- spanning- meter ertussen, Lux- meter erbij in een vaste opstelling binnen.
Inderdaad; de nieuwe lamp presteerd beter, bij een gelijk aantal branduren........
Blijkbaar is de fabrikant van gloeilampen, onder druk van de opkomende led lamp, verder gegaan met ontwikkelen.
NB ik heb het hier over een 20 Watt 24 volt lamp DC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat geloof ik meteen, maar als er iets regelmatig aan de auto vervangen wordt zijn dat de lampen, dus ook in de 1995'er 940 liggen waarschijnlijk lampen die uit deze eeuw stammen.struis schreef : Een 20 Watt lamp geproduceerd in 2008 geeft meer licht dan een 20 watt lamp geproduceerd in 1995!!!
Maar hoe je het ook wend of keert, de lichtkleur is meestal een kwestie van smaak, en voor de opbrengst is het een middeling tussen goed/veel zicht en het niet verblinden van de tegenligger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr Bart.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 mderijke schreef :
Maar met een dergelijk (ik bedoelhet originele) bericht vraag je wel om meningen over smaak,Miquelangelo1969 schreef : Ik ben deze topic toch echt gestart omdat er mensen geinteresseerd waren in de LED verlichting, dus geen Xenos, Xenon, Xerox of andere blauwe aftermarket tegenligger verblindende barstende koppijn veroorzakende, het mensen tot met grootlicht terug laten knipperen dwingende verlichting. Maar gewoon niet warm wordende energie zuinige LED verlichting. C'est tout.......
Hoi Maarten,

dat moet je me dan toch even uitleggen. Niet dat ik wil gaan muggenziften hoor.... maar als een aantal mensen mij vragen waar ik de betreffende LED lampjes heb gekocht, en ik vervolgens het adres van de website geef, waarin de tekst of tussen de regels gaat het dan over smaak? Dat gebeurt toch pas later in de reactie van sommige?
Is het niet meer een geval van dat mensen graag hun mening <u>willen</u> geven ipv van dat daar om gevraagd word? Niet dat dat erg is.... het verplaatst alleen het doel van de topic die ik gestart ben, toch?

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Miquel,Miquelangelo1969 schreef : en, dat moet je me dan toch even uitleggen. Niet dat ik wil gaan muggenziften hoor.... maar als een aantal mensen mij vragen waar ik de betreffende LED lampjes heb gekocht, en ik vervolgens het adres van de website geef, waarin de tekst of tussen de regels gaat het dan over smaak? Dat gebeurt toch pas later in de reactie van sommige?
Is het niet meer een geval van dat mensen graag hun mening <u>willen</u> geven ipv van dat daar om gevraagd word? Niet dat dat erg is.... het verplaatst alleen het doel van de topic die ik gestart ben, toch?
Ik loop al heel wat jaartjes mee op dit forum en binnen de vereniging (ruim 10 jaar lid) en sinds we een forum hebben is het nu eenmaal een bekend gegeven dat als je iets wijzigt aan je auto dat je los van de geïnteresseerden (hoe heb je het gedaan; waar heb je het gekocht; gaaf, wil ik ook, kun je me helpen etc) ook de opmerkingen krijgt over smaak. Die varieren ook van dubbel plus tot dubbel min.
Dar is nu eenmaal de charme van dit forum.(en waarschijnlijk andere fora)
Maar wat ik dus wil zeggen, ook al vraag je er niet om, je krijgt altijd meningen over smaak, en dat maakt het in mijn ogen leuk en levendig. OK, soms vervuilt het de originele discussie, da's dan af en toe jammer, maar soms maakt het de discussie ook wel eens lekker levendig.

Maar goed, de door jou bedoelde lampjes heb ik een paar jaar geleden al gezien in de goed gesorteerde automaterialenhandel, wit en oranje (voor de heldere knipperlichten). Ik vond ze destijds te duur, nu lijken ze (als ik de prijzen bekijk waar jij ze hebt gekocht) een stuk beter betaalbaar. Tenslotte gaan die lampjes (stadslichten etc) nu niet zo vaak kapot.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

dat was mij inderdaad ook al opgevallen, en ik ben het helemaal met je eens dat dat nou juist een forum levendig maakt.
Ik wilde alleen maar even kwijt dat ik niet zag waar en wanneer ik om die mening had gevraagd. Dat mensen het vervolgens niet kunnen laten die wel te geven is hun goed recht natuurlijk, en zoals al eerder gezegd, dat houdt het levendig!
Ik vond het zelf alleen een beetje vreemd dat ik alleen aangeef waar je de LED's kon aanschaffen en dat ik vervolgens als reactie krijg dat Xenon verlichting vreselijk is.... de logica ontging mij een beetje..... het is een beetje alsof je in een bar een droge witte wijn besteld en ze vervolgens gaan zeggen dat koffie niet lekker is......
Verder ben ik het trouwens wel eens over dat 'nep' Xenon verlichting als tegenligger erg soms irritant kan zijn...

Gulle Groet,