Gat in achterbumper 965 type II t.b.v. trekhaak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een (afneembare) trekhaak gekocht en wil deze gaan monteren. Nu zal er een gat in het onderste deel van de achterbumper moeten worden geboord of gezaagd waardoor de haak naar achteren komt. Om dit een beetje netjes te doen lijkt het mij handig de bumper te demonteren. Is het onderste deel er makkelijk af te halen? In het donker kon ik dit niet goed zien. En wellicht hebben jullie nog andere tips voor het maken van het 'gat'.
Groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Voor het maken van het gat heb ik helaas geen tips, maar voor het afdichten wel. In de accessoirescatalogus staat op pagina 1.8 (bij de afneembare trekhaak) een beschermkap die past, als je de kogel eraf haalt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
de achterbumper is 1 geheel. Volgens mij kun je zelfs niet zomaar de hoes en de binnenbumper van elkaar scheiden.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoezo gat boren of zagen? Ik denk dat je daar even mee moet wachten. Wat voor een afneembare trekhaak heb je? Maak anders even een afspraakje met mij of kom even langs. Volgens mij is het gezaag en geboor niet nodig. Mijn gedemonteerd trekoog is bij Miquel ook weer probleemloos gemonteerd. (ook estate) Je kunt mijn tel. nr. vinden bij de ledengegevens. ( zeg even tegen mams dat ze niet meer tegen het verkeer in haar boodschapjes uitpakt. VKB-ochtend, 10.00 uur)
Groet, Gerrit-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Jan-Willem, toen ik de bumper los in mn handen had, heb ik niet kunnen ontdekken dat het flexibele deel er af kan. Nu het overgespoten is, zie je zelfs geen naad. Ik gok dus dat het aan elkaar gesmolten oid is.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Het kratje Amstel werd voor nr 75 uitgeladen. Mams heeft nog uitbundig staan zwaaien zag ik in mijn spiegeltje.
Groet, G.J.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien zie ik je zaterdag nog bij de taxatie. Dan kan ik even bij jou kijken. Waarschijnlijk heb je mijn vrouw bij de overburen wat kinderen zien uitladen. Er kunnen er namelijk zo leuk veel in bij ons. En ik steeds maar de puinzooi opruimenGerrit-Jan Molenaar schreef : Inderdaad, die van Martijn heb ik ook gezien. Ook zonder boren of zagen volgens mij, wel een grote beschermkap. Bij mij is het afdekkapje is hooguit 15x15 cm. Overigens is het een Bosal Ak 4. Uiteraard heb ik het "afdekkapje" zwart gemaakt zodat de felle rode merknaam niet meer zichtbaar is, dan wel minder opvalt.
Het kratje Amstel werd voor nr 75 uitgeladen. Mams heeft nog uitbundig staan zwaaien zag ik in mijn spiegeltje.
Groet, G.J.
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oké,Michael Oud schreef : Jan-Willem,
de achterbumper is 1 geheel. Volgens mij kun je zelfs niet zomaar de hoes en de binnenbumper van elkaar scheiden.
Maar het lijkt er op dat de onderste lip - het deel waarin gezaagd moet worden - er wel af zou moeten kunnen. De lip is op het lange stuk in de bumper 'gehangen' Hoe de de lip op de korte stukken vastzit kan ik nog niet ontdekken. Iemand een idee?
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/20144" target="_blank">Miquel</a> is een ander lid waar GJ het over heeft. Ik heb de bumper nu goed bekeken en het is inderdaad één geheel. Ik ga bekijken hoe ik het ga oplossen. Vooralsnog hangt de haak er nog niet onder omdat hij net niet pas qua gaten. Morgen gaten iets groter boren en de haak eronder hangen. In eerste instantie zonder de afneembare haak zodat het geheel nog achter de bumper valt. Daarna ga ik kijken hoe ik het gat ga maken: 2 gaten voor stekker en haak of 1 gat waar ze allebei in vallen. Kap wordt ook een ander verhaal: de orginele Volvohaak is hol en wordt over een pen geschoven. Mijn Westfaliahaak wordt juist in een gat geschoven. Net andersom dus. Bedankt voor jullie reacties.Michael Oud schreef : Gerrit-Jan, ik ben niet van spaanstalige afkomst, Michael is al exotisch genoeg
Ik had het imbusboutje trouwens niet nodig.
Jan-Willem, toen ik de bumper los in mn handen had, heb ik niet kunnen ontdekken dat het flexibele deel er af kan. Nu het overgespoten is, zie je zelfs geen naad. Ik gok dus dat het aan elkaar gesmolten oid is.
Groet,
Jan-Willem