Gat in achterbumper 965 type II t.b.v. trekhaak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 23:01 #1070223 door V700 register
Gat in achterbumper 965 type II t.b.v. trekhaak is gemaakt door V700 register

Ik heb een (afneembare) trekhaak gekocht en wil deze gaan monteren. Nu zal er een gat in het onderste deel van de achterbumper moeten worden geboord of gezaagd waardoor de haak naar achteren komt. Om dit een beetje netjes te doen lijkt het mij handig de bumper te demonteren. Is het onderste deel er makkelijk af te halen? In het donker kon ik dit niet goed zien. En wellicht hebben jullie nog andere tips voor het maken van het 'gat'.
Groet,
Jan-Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2008 23:45 #1213986 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Beschermkap
Hallo Jan-Willem
Voor het maken van het gat heb ik helaas geen tips, maar voor het afdichten wel. In de accessoirescatalogus staat op pagina 1.8 (bij de afneembare trekhaak) een beschermkap die past, als je de kogel eraf haalt.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 20:13 #1214040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 geheel
Jan-Willem,
de achterbumper is 1 geheel.  Volgens mij kun je zelfs niet zomaar de hoes en de binnenbumper van elkaar scheiden.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 20:29 #1214044 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Gat boren?
Hallo Jan-Willem,
Hoezo gat boren of zagen? Ik denk dat je daar even mee moet wachten. Wat voor een afneembare trekhaak heb je? Maak anders even een afspraakje met mij of kom even langs. Volgens mij is het gezaag en geboor niet nodig. Mijn gedemonteerd trekoog is bij Miquel ook weer probleemloos gemonteerd. (ook estate) Je kunt mijn tel. nr. vinden bij de ledengegevens. ( zeg even tegen mams dat ze niet meer tegen het verkeer in haar boodschapjes uitpakt. VKB-ochtend, 10.00 uur)
Groet, Gerrit-Jan  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 20:36 #1214046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gat

Ha Gerrit-Jan,
Het is een Westfalia haak. En hij zit echt zo hoog dat er een gat moet komen. Bij Martijn Broeren zit er een orginele Volvo haak onder, met gat. Maar afspreken kunnen we sowieso, ik drink ook Amstel  Waar had jij mams precies gespot?
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 20:45 #1214049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic What's in a name
Gerrit-Jan, ik ben niet van spaanstalige afkomst, Michael is al exotisch genoeg ;) Ik had het imbusboutje trouwens niet nodig.
Jan-Willem, toen ik de bumper los in mn handen had, heb ik niet kunnen ontdekken dat het flexibele deel er af kan. Nu het overgespoten is, zie je zelfs geen naad. Ik gok dus dat het aan elkaar gesmolten oid is.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 21:02 #1214051 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Klopt
Inderdaad, die van Martijn heb ik ook gezien. Ook zonder boren of zagen volgens mij, wel een grote beschermkap. Bij mij is het afdekkapje is hooguit 15x15 cm. Overigens is het een Bosal Ak 4. Uiteraard heb ik het "afdekkapje" zwart gemaakt zodat de felle rode merknaam niet meer zichtbaar is, dan wel minder opvalt.
Het kratje Amstel werd voor nr 75 uitgeladen. Mams heeft nog uitbundig staan zwaaien zag ik in mijn spiegeltje.
Groet, G.J. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 22:58 #1214084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mams

Gerrit-Jan Molenaar schreef : Inderdaad, die van Martijn heb ik ook gezien. Ook zonder boren of zagen volgens mij, wel een grote beschermkap. Bij mij is het afdekkapje is hooguit 15x15 cm. Overigens is het een Bosal Ak 4. Uiteraard heb ik het "afdekkapje" zwart gemaakt zodat de felle rode merknaam niet meer zichtbaar is, dan wel minder opvalt.
Het kratje Amstel werd voor nr 75 uitgeladen. Mams heeft nog uitbundig staan zwaaien zag ik in mijn spiegeltje.
Groet, G.J. 

Misschien zie ik je zaterdag nog bij de taxatie. Dan kan ik even bij jou kijken. Waarschijnlijk heb je mijn vrouw bij de overburen wat kinderen zien uitladen. Er kunnen er namelijk zo leuk veel in bij ons. En ik steeds maar de puinzooi opruimen
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 23:02 #1214043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lip

Michael Oud schreef : Jan-Willem,
de achterbumper is 1 geheel.  Volgens mij kun je zelfs niet zomaar de hoes en de binnenbumper van elkaar scheiden.

Oké,
Maar het lijkt er op dat de onderste lip - het deel waarin gezaagd moet worden - er wel af zou moeten kunnen. De lip is op het lange stuk in de bumper 'gehangen' Hoe de de lip op de korte stukken vastzit kan ik nog niet ontdekken. Iemand een idee?
Groet,
Jan-Willem 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 23:04 #1214083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Miquel

Michael Oud schreef : Gerrit-Jan, ik ben niet van spaanstalige afkomst, Michael is al exotisch genoeg ;) Ik had het imbusboutje trouwens niet nodig.
Jan-Willem, toen ik de bumper los in mn handen had, heb ik niet kunnen ontdekken dat het flexibele deel er af kan. Nu het overgespoten is, zie je zelfs geen naad. Ik gok dus dat het aan elkaar gesmolten oid is.

<a href="/node/20144" target="_blank">Miquel</a> is een ander lid waar GJ het over heeft. Ik heb de bumper nu goed bekeken en het is inderdaad één geheel. Ik ga bekijken hoe ik het ga oplossen. Vooralsnog hangt de haak er nog niet onder omdat hij net niet pas qua gaten. Morgen gaten iets groter boren en de haak eronder hangen. In eerste instantie zonder de afneembare haak zodat het geheel nog achter de bumper valt. Daarna ga ik kijken hoe ik het gat ga maken: 2 gaten voor stekker en haak of 1 gat waar ze allebei in vallen. Kap wordt ook een ander verhaal: de orginele Volvohaak is hol en wordt over een pen geschoven. Mijn Westfaliahaak wordt juist in een gat geschoven. Net andersom dus. Bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Jan-Willem

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC