xenon?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 16:25 #1066134 door V700 register
xenon? is gemaakt door V700 register
ik zag op marktplaats een 960 sedan aangeboden staan welke beschikt over Xenon-verlichting. Is dit een originele accesoire geweest op zou hier zo'n autostyle verblindingssetje in zitten? Het is overigens nieuwsgierigheid, geen interesse in de aangeduide auto.

groeten Alex

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 16:30 #1206645 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verblinding
Hallo Alex
De laatste 960 is van bouwjaar 1996. Toen bestonden er volgens mij nog geen xenonlampen. En ook toen de S90/V90 voor het laatst uit de fabriek rolde in 1998, waren xenonlampen nog niet (als accessoire) op de markt.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 16:58 #1206650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aha
Ik vermoedde het al maar in de advertentie stond het zo nadrukkelijk vermeld als zijnde uniek dat het overkwam als iet origineels. Sowieso beetje foute advertentie (spelfouten, uitroeptekens, vetgedrukt etc)

groeten Alex 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 17:06 #1206652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is gewoon een aftermarket
is gewoon een aftermarket setje, heb ik er ook op zitten. Ik krijg geen protesten van naeren verkeer. Ik heb overigens wel e mogelijkhei het niveau van e koplampen af te stellen.
Nadeel: grootlicht is weer gewoon H4, echt tegenvallen als je al een tijd net Xenon-dim hebt gereden. Gevolg: ik gebruik grootlicht bijna nooit meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 17:12 #1206653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H4
ik dacht dat de H4 lampen groot- en dimlicht in één lamp hadden.  Maar jij hebt dus Xenon set én apart grootlichtsetje. (of verschilt dit per model, ik heb een 740 uit 1990 )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 19:00 #1206661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rotzooi
al die aftermarket Xenon is rotzooi. En zou met terugwerkende kracht verboden moeten worden.
het verblind je tegenligger omdat het gewoonweg niet goed af te stellen is .
Oa omdat  je geen automatische hoogteverstelling en ook geen koplampsproeiers hebt, wat wel moet op af fabriek gemonteerde lichten . Het is fijn voor jezelf maar bijzonder  ASO voor de overige weggebruikers.
Als je niet goed kunt zien 's-avonds, is de opticien een betere optie dan je tegenliggers schele hoofdpijn bezorgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 19:36 #1206663 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foute klasse

Mathy schreef :  
 En ook toen de S90/V90 voor het laatst uit de fabriek rolde in 1998, waren xenonlampen nog niet (als accessoire) op de markt.

misschien begon mercedes daar net mee op een of andere s klasse oid. of misschien toen nog niet, dat het nog later kwam.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2008 20:07 #1206666 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Mee eens!
Het blijft behelpen met Jeroen, maar nu ben ik het helemaal met hem eens!

Ton 

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 11:48 #1206702 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Mee eens?
Sterker nog....... 

Ik vind dat álle Xenon verboden zou moeten worden! Aftermarket of niet, ik vind het maar asociale verlichting, moet ik nu 's nachts een zonnebril gaan opzetten omdat iemand anders anders niets ziet?
Daarnaast is het ook nog eens verwarrend, als je die verlichting van de zijkant ziet, is het soms net politie blauw, erg verwarrend, vooral als je het in je ooghoek in de achteruitkijkspiegel ziet.
Wat was of is er mis met hallogeen?? Als je nachtblind bent moet je gewoon thuis blijven 's nachts! Wat is de volgende stap? Een bioscoop voor blinden??

Zo... lekker hoor even ongenuaceerd mopperen!!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2008 14:50 #1206719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wisselend negatief
aftermarket heb ik nog nooit mooi en verblindloos gemonteerd gezien, je pikt ze er zo tussenuit
origineel: sommige mercedes-types (bijvoorbeeld) verblinden niet. Helaas gaat die vlieger niet op als die jongens goed gasgeven op de snelweg. De hellingshoek van de auto zorgt ervoor dat ik toch weer mijn spiegel moet mijden. Tegenwoordig zie ik ook vaak nieuwe auto's en vrachtauto's met slecht afgestelde xenons, erg vervelend. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC