xenon?
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten Alex
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De laatste 960 is van bouwjaar 1996. Toen bestonden er volgens mij nog geen xenonlampen. En ook toen de S90/V90 voor het laatst uit de fabriek rolde in 1998, waren xenonlampen nog niet (als accessoire) op de markt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten Alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nadeel: grootlicht is weer gewoon H4, echt tegenvallen als je al een tijd net Xenon-dim hebt gereden. Gevolg: ik gebruik grootlicht bijna nooit meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
het verblind je tegenligger omdat het gewoonweg niet goed af te stellen is .
Oa omdat je geen automatische hoogteverstelling en ook geen koplampsproeiers hebt, wat wel moet op af fabriek gemonteerde lichten . Het is fijn voor jezelf maar bijzonder ASO voor de overige weggebruikers.
Als je niet goed kunt zien 's-avonds, is de opticien een betere optie dan je tegenliggers schele hoofdpijn bezorgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Mathy schreef :
En ook toen de S90/V90 voor het laatst uit de fabriek rolde in 1998, waren xenonlampen nog niet (als accessoire) op de markt.
misschien begon mercedes daar net mee op een of andere s klasse oid. of misschien toen nog niet, dat het nog later kwam.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Ton
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Ik vind dat álle Xenon verboden zou moeten worden! Aftermarket of niet, ik vind het maar asociale verlichting, moet ik nu 's nachts een zonnebril gaan opzetten omdat iemand anders anders niets ziet?
Daarnaast is het ook nog eens verwarrend, als je die verlichting van de zijkant ziet, is het soms net politie blauw, erg verwarrend, vooral als je het in je ooghoek in de achteruitkijkspiegel ziet.
Wat was of is er mis met hallogeen?? Als je nachtblind bent moet je gewoon thuis blijven 's nachts! Wat is de volgende stap? Een bioscoop voor blinden??

Zo... lekker hoor even ongenuaceerd mopperen!!

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
origineel: sommige mercedes-types (bijvoorbeeld) verblinden niet. Helaas gaat die vlieger niet op als die jongens goed gasgeven op de snelweg. De hellingshoek van de auto zorgt ervoor dat ik toch weer mijn spiegel moet mijden. Tegenwoordig zie ik ook vaak nieuwe auto's en vrachtauto's met slecht afgestelde xenons, erg vervelend.