Vieze velgen!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 00:48 #1206619
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Blanke lak
2 lagen poedercoaten; eerst zilver-kleurig, hierna blanke lak.
Hierna de velgen met de zichtzijde naar boven op de grond leggen, naadje vol gieten met 2-componenten blanke lak.
Het straalgrit is met geweld in de naad vast geklemt en gaat anders roesten!

Hierna de velgen met de zichtzijde naar boven op de grond leggen, naadje vol gieten met 2-componenten blanke lak.
Het straalgrit is met geweld in de naad vast geklemt en gaat anders roesten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 08:18 #1206621
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic naadje ?
ik begrijp niet helemaal wel naadje je bedoelt ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 08:22 #1206622
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rain-X
Zou goed schoonmaken van de velgen en vervolgens insprayen met iets als Rain-X een idee zijn?Of hoe heet dat spul ook alweer, nano-iets, wat je ook op je auto kan sprayen?
Dan heeft remstof ook geen kans meer te hechten op de velg, toch?
Een dikke laag wax kan ook wel eens helpen, of ben ik dan verkeerd geinformeerd?
Dan heeft remstof ook geen kans meer te hechten op de velg, toch?
Een dikke laag wax kan ook wel eens helpen, of ben ik dan verkeerd geinformeerd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 08:46 #1206626
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Minder dure...
oplossing is de velgen reinigen met "Volvo extra reiniger" goed insprayen en lekker insmeren met een goede kwast. Daarna afhalen met een microvezeldoek.
Regelamtig doen en je velgen blijven echt mooi!
Regelamtig doen en je velgen blijven echt mooi!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 09:00 #1206627
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Niet de enige!
Hallo mede 'Rollers',

Ik merk dat ik niet de enige ben die zich hiermee bezig houd! Een hoop suggesties en goeie ideeen!
Maar blijven poetsen is toch wel de rode draad door het verhaal....., zouden nieuwe remschijven en blokken de eerste tijd iets uitmaken?
En dat stralen en poedercoaten is misschien ook wel een optie, om weer eens een frisse start te maken met de velgen bedoel ik dan....
Hartelijk dank voor al het meedenken!

Gulle Groet,

Ik merk dat ik niet de enige ben die zich hiermee bezig houd! Een hoop suggesties en goeie ideeen!
Maar blijven poetsen is toch wel de rode draad door het verhaal....., zouden nieuwe remschijven en blokken de eerste tijd iets uitmaken?
En dat stralen en poedercoaten is misschien ook wel een optie, om weer eens een frisse start te maken met de velgen bedoel ik dan....
Hartelijk dank voor al het meedenken!

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 10:06 #1206628
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe remschijven is zeker
Nieuwe remschijven is zeker ook een manier om minder remstof op je velgen te krijgen, verder zullen met nieuwe schijven je nieuwe remblokken veel langer meegaan. Immers hoe verder je remschijven afslijten, hoe ruwer het oppervlak zal worden.
Verder regelmatig schoonmaken en goed in de autowas zitten, dat geef remstof geen kans in te branden.
Verder regelmatig schoonmaken en goed in de autowas zitten, dat geef remstof geen kans in te branden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2008 12:09 #1206635
door V700 register
das toch voor de eerste... 2000km ofzo ? nieuw zijn ze redelijk glad, met gebruik worden ze wat ruwer. maar na een paar duizend kilometer hebben ze hun uiterste ruwheid toch wel bereikt en slijten ze gewoon verder (met gelijkblijvende ruwheid ?)
Beantwoord door V700 register in topic ruwheid
Pierre van Aert schreef : Nieuwe remschijven is zeker ook een manier om minder remstof op je velgen te krijgen, verder zullen met nieuwe schijven je nieuwe remblokken veel langer meegaan. Immers hoe verder je remschijven afslijten, hoe ruwer het oppervlak zal worden.
das toch voor de eerste... 2000km ofzo ? nieuw zijn ze redelijk glad, met gebruik worden ze wat ruwer. maar na een paar duizend kilometer hebben ze hun uiterste ruwheid toch wel bereikt en slijten ze gewoon verder (met gelijkblijvende ruwheid ?)
Moderators: Jerry Stam