uitlijnen?
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Betekent dit dat je dus linker en rechterbanden hebt, bij zo'n profiel dat bijvoorbeeld schuin naar achteren gaat?Willem van Strik lidnr 328 schreef : Overigens maak je een denkfout: als je de band van een velg afhaalt en omgedraaid monteert, is dat niet anders dan als je de velg draait: je draait nog steeds de draairichting van de band!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Bij een profiel dat over de hele band schuin naar achteren loopt is draaien vaak nog steeds mogelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij heeft de balans van de individuele wielen niet zo'n sterke werking op het naar links of naar rechts trekken van de auto. Als een wiel niet goed in balans is geeft dat trillingen (heel goed te merken - aan het stuurwiel - als het de voorwielen zijn). Ik laat zelf mijn auto eens per jaar uitlijnen (en ook balanceren, we zijn er dan toch al), is een goede manier om de wielen, banden en de ophanging beoordeeld te krijgen. Tevens een verlenging van de levensduur van de banden, want ze slijten gelijkmatig af, en niet bv. 1 kant. De kosten zijn te overzien, en (mits door een vakman gedaan) gewoon noodzakelijk om de veiligheid van de ophanging en alles wat daarmee te maken heeft op peil te houden.volvo940lpt schreef : Wissel je banden incl velgen eens om van de linkerkant naar de rechterkant. Als de auto dan de andere kant optrekt zit het dus in je banden! Mocht dat niet uitmaken, laat je velgen eens controleren op een balanceer apparaat. Mocht dat ook niets uitmaken zou uitlijnen de volgende stap zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mee eens! Een vakman doet dat dan ook, dus ga altijd naar een "goed" bedrijf, en niet naar een willekeurige "kwikfitter". Waar natuurlijk ook goede bij kunnen zitten.volvo940lpt schreef : Had vanmiddag op de zaak nog een auto met een kromme velg. Deze week hierdoor niet af naar 1 bepaalde richting, gaf alleen trillingen. Maar voor het uitlijnen, dien je eigenlijk de staat van de banden/velgen, ophanging etc te beoordelen om tot het beste resultaat te komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.