Spiegel bestuurderskant 745
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan ik bij de dealer gewoon een andere linkerspiegel bestellen? Of op de sloop een "normale" buitenspiegel halen?
Want met deze spiegel vind ik het zelf lastig rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is in de aftermarket wel een overplakspiegel te krijgen in jouw maat. gewoon bij de autohandel voor weinig
in vele verschijningsvormen.
getint, niet gekleurd
verkleinend, recht
met dode hoekstuk, en zonder,
en alle combinaties die maar mogelijk zijn.
meer dan 20 euro moet dat niet gaan kosten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn alle spiegels van de 745 aan de linkerkant (bestuurder) dan eigenlijk niet vergrotend en zonder dode hoek? Want op mijn 945 van het zelfde bouwjaar was dat niet het geval en had ik daar een "normale" bestuurdersspiegel.
Overigens snap ik dat dat niet voor alles opgaat - mijn 745 heeft wel nog het bekende kwaaltje met het hemeltje.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Welke marktcode staat er op je VIN-plaatje?
Op mijn auto (945 GLE van 1991) zit ook zo'n "Object in mirror are closer than they appear" spiegel. Maar de auto is gewoon voor de NL markt gemaakt. Marktcode 21.
Beide buitenspiegels vergroten overigens volgens mij. En ik heb GEEN dode hoek. Vóór iets uit m'n binnenspiegel verdwijnt, zie ik hem in de buitenspiegel. En het moet wel een heel korte auto zijn, wil ik hem niet in m'n linker ooghoek zien opduiken, vóór ie uit de buitenspiegel verdwijnt. Misschien ligt het aan mijn lengte (1,915 meter bij de laatste meting, maar wel al een jaar of acht geleden), maar hetzelfde heb ik al bij verschillende auto's (Toyota) gezien.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar alles in de linkerspiegel is "even groot" als in de binnenspiegel en dat werkt bij mij verwarrend. Misschien handig om er eens tijdens een meeting naar te kijken

- V700 register
- Nieuw lid
-
:8 ... waar vind ik dat?Mathy schreef : Welke marktcode staat er op je VIN-plaatje?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als je de motorkap opendoet zit het plaatje boven de rechter (voor jou op dat moment linker) koplamp. Er staat ook je chassisnummer op.
Op dat plaatje staan aan de rechterkant een aantal nummers. Een ervan (waarschijnlijk de tweede rij) heeft vijf cijfers, een spatie en dan weer een cijfer. Het tweede en derde cijfer van links vormen de marktcode.
Groetjes
Mathy
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Deze spiegels hebben inderdaad geen "afhangend" kantje.
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
En heb je m'n andere posting gelezen?Kristof E. schreef : Code is 31 - dus waarschijnlijk NL?
Groeten.Hedwig