past de trekhaak van de 940 ook onder een 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2008 10:41 #1191934 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stralen coaten duur?
Hallo bas  allereerts watbis dat wel niet voor een lichtbak geweest.Ik heb er geen idee van .Ik denk aan een TL bak maar dat zal wel niet het geval zijn.
Ik dacht de opstartkosten te vermijden door niet te moeilijk te doen over de kleur zodat mijn trekhaak mee kan liften met andere goederen die gecoat worden.

groeten
peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2008 11:24 #1191941 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onduidelijk

peter 54 schreef : Hallo bas allereerst wat is dat wel niet voor een lichtbak geweest. Ik heb er geen idee van .Ik denk aan een TL bak maar dat zal wel niet het geval zijn.

Sorry, ik was te onduidelijk, het was inderdaad een TL-bak,voor een enkele 36Watt buis.
Ik heb een halfjaar bij <a href=" www.vdc.nl/ " target="_blank">Van Doorn in Culemborg gewerkt, dat zijn echt tovenaars, als het gaat om nabouwen van authentieke armaturen.Als je ooit in het haags gemeente museum komt, daar hangen in de toren twee armaturen, waarvan er in ieder geval 1 replica is.
Verlichting in de Arena in Den Bosch, zijn vandaalbestendig (ik heb ze zelf getest), de armaturen in Perry sport winkels (aan meegewerkt), de noodverlichting in de loodsen van Heienken in Den Bosch (schakeling ontworpen) en verder de regenboog-verlichting op het Ocura (is van hun), verschillende station-verlichting.....etc.Het was een mooi bedrijf, nog steeds trouwens.Kijk voor de gein maar eens op de site wat ze allemaal kunnen/doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2008 11:36 #1191942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom?

wp001 schreef : Een trekhaak voor een 940 kan echt niet op een 740.

Timen, heb je dan de bestelnummers toevallig, voor beide typen? In de accessoire catalogus staan ze (neem ik aan) niet voor niets met zijn tweeen achter hetzelfde bestelnummer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2008 17:39 #1192042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stralen en poedercoaten trekhaak,kosten.

peter 54 schreef : Stralen en coaten...?? We hebben het over een trekhaak toch?
Tja Bas
k weet niet wat het is met mij,maar ik wil het perfect hebben en dat is denk ik coaten.
Als het erg duur is doe ik het niet maar het lijkt me fijn om die roestige trekhaak weg te brengen naar de straler/coater en dan na enige dagen  een glanzend mooie trekhaak op te halen.
Ik moet die meneer dan w.s. wel een bedrag overhandigen dat de prijs van een spuitbus zwarte lak en wat menie overstijgt.Ik ga informeren  en laat weten  wat de kosten zijn.Vier corona velgen stralen en coaten kostte 2 jaar geleden 170 euro.Een trekhaak heeft geen 88 spaken en heel moeilijk over de kleur zal ik niet doen.Het merdendeel van  het geheel steekt onder de wagen.
De bouten en moeren heb ik  en die zien er goed uit.
Groeten
peter.

Vanmiddag wezen informeren  hoe duur stralen en poedercoaten van mijn erg roestige trekhaak kost.
Dit kost 25 euro,valt mij erg mee, dus ga ik laten doen.
Ik kreeg nog een rondleiding door het bedrijf.
Het proces kent de volgende stappen
1-Stralen 2-Ontvetten 3-Etsen(oppervlakte wordt iets geruwd door het met een zuur te bewerken)  4- In kleur spuiten  5- 10 minuten bakken in de oven.
De ene week spuit men zwart en de andere week wit.Vrijdag gebracht woensdag klaar.
voor belangstellenden  de gegevens van het bedrijf.   POEDER COATING APELDOORN B.V.WILMERSDORF 17, 7327 AD APELDOORNTEL  055-5994433FAX 055-5994430 groeten Peter

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 16:36 #1192140 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic valt erg mee
Dan heb ik waarschijnlijk ook wat stabilisatorstangen voor ze, om mooi te maken voordat ze onder de 760 gaan. Maar eens informeren, dat zal dan wel tegen vergelijkbare prijzen kunnen. Bedankt voor het adres!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2008 19:58 #1192162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Graag gedaan.

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Dan heb ik waarschijnlijk ook wat stabilisatorstangen voor ze, om mooi te maken voordat ze onder de 760 gaan. Maar eens informeren, dat zal dan wel tegen vergelijkbare prijzen kunnen. Bedankt voor het adres!

&#160;
Hallo willem,ik hoop dat ze jouw werk ook voor een redelijke prijs willen doen.25 euro viel mij echt mee.Morgen ga ik de trekhaak brengen en vraag gelijk wat ze b.v. voor velgen vragen.
&#160;
&#160;
Succes groeten
&#160;
peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2008 12:08 #1192219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen, Dan heb ik onder
Timen,
Dan heb ik onder mijn 740 een trekhaak zitten die niet past, komt onder een 940 station van 1992 vandaan, daar heb ik hem zelf onder vandaan gesloopt.
groeten,Co.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2008 13:15 #1192230 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Past ook niet echt
&#160;
Dag Co,
Het woordenspel is je ontgaan! Het ging om het origineel zijn. Bovendien heeft de hond van Peter zijn buurman ook naar de trekhaak gekeken!

nvliet schreef : Timen,
Dan heb ik onder mijn 740 een trekhaak zitten die niet past, komt onder een 940 station van 1992 vandaan, daar heb ik hem zelf onder vandaan gesloopt.
groeten,Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2008 23:42 #1192295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trekhaak bij de coater.
Vandaag de trekhaak naar de spuiter gebracht,eerst nog wat foto 's gemaakt van de aanblik voor het coaten.Als ik de trekhaak terug heb zal ik het rersultaat laten zien .Als het me lukt een foto te plaatsen.Ik heb het wel gedaan eerder maar als ik het nu probeer lukt het niet.Het 2 de popup scherm (bladeren )reageert niet.Ik hoor een ploink geluid maar verder niets.
&#160;
groeten
peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 12:34 #1193400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trekhaak is weer netjes
Vandaag maar eens gebeld of mijn trekhaak al klaar was  (men zou mij bellen  als het zover was) en hij stond klaar.Net opgehaald en hij ziet er netjes uit.De putjes die ontstaan zijn door het invreten van het roest zijn te zien maar dat is geen probleem.
Voor 25 euro klaar.Vervolgens naar Volvo Nieuwenhuisen  gegaan en een nieuwe kabelboom besteld.
De volo is n.l. niet voorbereid op een trekhaak qua bedrading,dit las ik op het forum en zelf kon ik ook niets vinden.
Kabelboom  met stekker kost 50 euro ex BTW daar gaat dan wel 15 % korting af omdat ik lid ben van de 740 vereniging.
Alles bij elkaar komt de trekhaak op 100 euro valt mij wel weer mee.
Bij de kabelboom  is een handleiding toegevoegd zodat ik als leek het ook nog kan aansluiten .
Velgen(lichtmetaal) chemisch reinigen ,parelstralen en coaten kost daar overigens 40 euro per velg keuze uit vele kleuren waarvan twee lichtmetaaltinten.Prijs is incl. BTW.
De info betreffende de velgen zal ik nog plaatsen onder het juiste kopje.
&#160;
Groeten
&#160;
peter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC