"knoppenloos"

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 17:56 #1188687 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic idd
een kabel zal het idd niet worden. De mogelijkheden dat een shaved door kit aanbiedt spreken mij wel aan. Ik vraag mij wel af hoe zwaar die solenoïde zou moeten zijn. Wat ook leuk zou zijn is dat, eenmaal ik de ontgrendeling van de koffer geactiveerd heb, het kofferdeksel van zelf helemaal opengaat. Hoe zou dat kunnen gerealisserd worden? Heke sterke gasveren (krijg ik die dan ooit terug dicht zonder het kofferdeksel te plooien) of iets anders (analoog aan de nieuwe V70 achterklep).
Graag jullie bevindingen.
Wolwo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 09:28 #1188889 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic kofferdeksel
Kofferdeksel dat openspringt als je het ontgrendelt? 
Bij een sedan gaat dat vanzelf, met de standaard veren, mits die in goede staat zijn. Dus dan hoef je niets bijzonders te verbouwen.
Bij een estate kan het waarschijnlijk niet veilig: met verzwaarde veren voor de klep moet je uitkijken, de bevestigingen in de D-stijlen gaan dan gemakkelijk wat los zitten, en als je niet heel erg oppast, dan scheuren ze daar uit. Heb ik gehad met de 740 estate: het hele bevestigingspunt was losgescheurd uit de D-stijl aan een kant, en dat nadat ik ze ongeveer maandelijks opnieuw kon vastdraaien omdat er ruimte op zat.
Het is een heel lastige plek om bij te komen, dus de punten vooraf versterken is niet bepaald eenvoudig. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 19:51 #1188950 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Olie- of luchtdruk
Hallo Willem
Zouden ze geen hydraulische of pneumatische cilinders gebruiken?  Dan worden de bevestigingspunten alleen extra belast, op het moment dat je achterklep geopend of gesloten wordt.
Groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 20:38 #1188962 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Newton
Iets sterkere gasveren of een contragewichtje tegenover het scharnier, doet Newton ook nog es wat goeds.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 20:43 #1188965 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gedachte
Mathy, ik begrijp de gedachte, maar gezien de richting waarin een en ander bij mij was uitgescheurd, denk ik, dat dat niet het verschil maakt.
Scheur liep zodanig, dat hij heeft moeten beginnen op de momenten dat de klep openging, dus inderdaad op het moment dat de demper zijn werk doet. Als het een constante druk was, zou je eerder verwachten dat hij naar boven toe ingescheurd zou zijn, maar dat was dus achter/beneden. 
Ik moet er wel bijzeggen, dat ik niet heel veel auto's heb gezien waarbij het echt uitgescheurd was, in de vier jaar dat ik het weet denk ik tien auto's, dus het is ook weer niet heel algemeen. Maar waarschijnlijk zijn die verzwaarde veren dat ook niet... 

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 22:38 #1189069 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic openspringen
Willem, met openspringen bedoel ik wel dat het kofferdeksel helemaal opengaat eenmaal ze ontgrendelt wordt. Ik dacht niet dat dit standaard bij een sedan lukt met de normale gasveren.
Wolwo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 23:10 #1189071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij een 7-serie wel.
En bij een 9-serie niet.
Bij de 7-serie hangt er ook een stuk minder aan de klep, zeg maar.
Bij een 900 zitten daar nog lichten in, nummerplaat op etc.In beide gevallen gaat het over een sedan-uitvoering. bij een estate blijven ze, eenmaal van het slot, gewoon naar beneden.
Ik zou denk ik voor inschakelbare hydrauliek kiezen, die pas aan gaat als het slot eraf is en zo de klep openduwt (en dichttrekt ook dan. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 01:20 #1189083 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Hydrauliek
Ik heb dagelijks te maken met 12 Volt's voertuig-hydrauliek, dat wens ik de gewone sterveling niet toe.
en zeker niet voor een achterklep.................

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC