Steenslag met roest bijwerken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2007 13:11 #1178522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic noverox

Ha Willem,

Dus wat je zegt is dat ik gewoon noverox op de roest moet doen, dan wachten tot het zwart wordt dan de zwarte laag verwijderen, weer noverox enz enz tot het blanke staal zichtbaar wordt. Dan primer op het staal en dan de lak erop en klaar is kees.

Wat is jouw ervaring met noverox tast het alleen de roest aan of moet je ook voorzichtig zijn met de lak?

Wat betreft de primer kan ik die gewoon halen bij de automaterialenzaak of is er nog een specifiek merk?

Ik ga het in ieder geval op deze manier proberen, als het niet bevalt kan ik altijd nog het machientje van mijn vriendin nemen zij is pedicure en heeft zo'n machine met regelbaar toerental en waterkoeling en verscillende freesjes en borsteltjes(soort dremel maar dan voor menselijk gebruik). 

In ieder geval bedankt voor de tip Willem

mvg

Marcel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2007 23:31 #1178586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk eens op

Kijk eens op <a href=" www.rustbuster.nl/index.html "> www.rustbuster.nl/index.html , Fertan bevalt prima!

&#160;

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 09:28 #1178600 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee
Nee, dat was niet wat ik bedoelde. Noverox is een taaie laag, en lastig te schuren.

Ik bedoel het andersom: eerst ga je schuren, schuren en nog eens schuren, totdat je grotendeels blank staal hebt, met misschien nog wat roestpuntjes erin. DAN gebruik je de noverox, zoals voorgeschreven, en daarna werk je het geheel af.

Ga pas schuren, als je de primer erop hebt, en eventueel plamuren om het glad te krijgen doe je over een laag primer heen. Op die manier zal het het minst snel opnieuw roesten.

Maar, als ik me goed herinner, had jij alleen steenslag, en dus niet de heel grote plekken die ik heb behandeld. In dat geval moet je om te schuren op zoek naar een glasvezel kwastje: in mijn geval is dat een stift waarin glasvezel haartjes zitten, die je iedere keer opschuift als ze versleten zijn, net als bij een vulpotlood. Als je geluk hebt, bestaat dat nog steeds. Ideaal om heel kleine plekjes te schuren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2007 13:41 #1178619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok...
op die manier, zo'n kwastje hebben ze wel bij de Halfords dat haal ik dan. Ik heb ook wat grotere plekken rond het voorraam, maar omdat die ook onder de sierstrip zitten wacht ik daar nog even mee totdat het voorraam wordt vervangen. Dan kunnen ze de sierstrips weglaten en kan ik daar gemakkelijk bij.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC