Nep Xenon
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo allen,
Je ziet vaak advertenties op bv <a href=" auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-...Es%3D&fta_ind=22 ">marktplaats waarin mensen nep-xenon verlichting aanbieden. Men beweert dat deze lampjes zonder risico geplaatst kunnen worden in onze Volvo's. Nu is het zo dat "blauwe" verlichting nog op mijn verlanglijstje staat, dus ik ben wel geinteresseerd.
Zijn er ook nadelen die ik over het hoofd zie?
Dank en groet,
Rob K.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een paar weken terug zag ik deze dingen bij de dealer liggen.
Maar als ze inderdaad 100 watt zijn, zou het kunnen zijn dat de koplamp-unit te heet wordt als je stilstaat. Er is dan geen rijwindkoeling.
En past het bij je auto. Of wil je dat het bij je auto past. Dat zou mijn vraag zijn om ze wel of niet toe te passen. Goed licht vind ik belangrijk. Dat dan weer wel natuurlijk. (Jaap Kooijman)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Rob
Op de Duitse televisie hebben ze achteraf-inbouw xenon ooit getest. Oordeel: begin er niet aan. Het enige waarin het beter is dan gewone verlichting is het verblinden van tegenliggers.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob,
De lampen waarnaar je verwijst zijn gewoon standaard halogeen lichten. Echter, ze geven licht af met een wat hogere temperatuur, meer naar het blauw dus (MITS juist ontworpen daarvoor. Een coating voor meer blauw alleen op het glas is en K.. design... je verliest lichtopbrengst). Je ziet ze soms aangeboden bij een autoonderdelenzaak. Jaren geleden heb ik ze ook eens geprobeerd. Resultaat: Bar slecht was mijn ervaring. Het TOTAAL beeld wat die lampen afgeven, dus zeg maar de hoeveelheid licht UITGESMEERD (!!) over het wegdek was heel slecht en niet veel, voornamelijk alleeen meer in de "hoogte". Let op: hier in Belgie controleert men de licht intensiteit over het geheel bestrijkte gebied. Sommige blauwe lampen zijn gewoon heel slecht daarin. Zoek ook maar eens met Google over het stralingsaptroon en consumenten tests.
Enige goede lampen in die bling categorie: Philips vision plus. Ze hebben serieus een heel goed stralingspatroon (berm, uitsmering over wegdek en in de verte en vooral lichtopbrengst) maar gaan NIET lang mee. Heb er drie sets doorheen gespeeld in drie jaar. Lichtopbrengst en stralingspatroon is echt toppie maar levensduur ho maar. Waar doe ik het voor dan vraag ik mij af en ben terug gestapt naar standaard halogeen. Ik zal nooit xenon monteren in mijn auto, dat verblindt de tegenliggers zonder aanpassingen van opstralingshoek.
Tip dus: Philips vision plus. PS: heb geen aandelen in Philips...
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
dit is een typische NOnO
Het vergt veel afstelling en het is ALTIJD inferieure kwalteit.
Plus lekker ASO je tegenligger verblinden, want er zit geen hoogte verstelling bij die VERPLICHT is bij montage af fabriek.
Het is dus alleen voor Civic rijders met een petje maar zonder normbesef.
Koop desnoods die philips lampen, heb je iig iets. (maar bij de auto horen vind ik het niet,)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, ik ga helemaal met je mee. Toch heb ik begrepen dat in sommige aftermarket xenon ombouw IS toegestaan. Ik begrijp het persoonlijk niet, maar ja het schijnt te kloppen.. Onbegrijpelijk, maar kan het niet meer staven met berichtgevingen. Het is toegetsaan in sommige gevallen xenon aftermarket te monteren. Maar daar ging je opmerking niet over.
Met die halogeen vision plus is niks mis mee, scherp afgebakend lichtpatroon, alleen gaat het echt niet lang mee.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan van die aftermarket Xenon klopt inderdaad, Dat mag maar het is gewoon (*&^)toei.robertm schreef :
Ja, ik ga helemaal met je mee. Toch heb ik begrepen dat in sommige aftermarket xenon ombouw IS toegestaan. Ik begrijp het persoonlijk niet, maar ja het schijnt te kloppen.. Onbegrijpelijk, maar kan het niet meer staven met berichtgevingen. Het is toegetsaan in sommige gevallen xenon aftermarket te monteren. Maar daar ging je opmerking niet over.
Met die halogeen vision plus is niks mis mee, scherp afgebakend lichtpatroon, alleen gaat het echt niet lang mee.
Robert
Die Philips hallo geen lampen is inderdaad wat anders..
en dat ze niet lang mee gaan wist ik niet, maar gezien de huidige Philips kwaltiteit van hun apparatuur verbaast dat me dan weer helemaal niks.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik heb ze er al weer een tijdje in zitten.
Niks verblindend, gewoon goed afstellen. Ik kom m'n eigen auto ook wel eens tegen, als m'n vrouw erin rijdt.
Meer licht dan 100/125 watt Zweedse pitten die ik er eerst in had zitten.
Reflectie materiaal langs de weg licht veel eerder op.
Ik vind het een vooruitgang!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb het zelf al aantal keren ingebouwd, geeft véél meer licht. Veel breder, hoger, verder lichtbeeld! Meer dan de philips, of andere " zogenaamde sterkere lampen" Probleem is dat veel mensen de verlichting niet goed afstellen, en dan kan het inderdaag verblindend zijn. Veelal zijn het de mensen in de civicjes, golfjes, maar die lachen al die dure mercedessen etc uit gezien hun lamp per stuk vaak 200euro kost, en een complete set van een goede " aftermarket" incl garantie even duur is.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit bevalt prima, beduidend meer licht in het donker en dat vindt mijn meissie niet erg want die rijdt 's avonds best wel vaak op de donkere onverlichte landwegen hier in de omgeving.
Xenon is best wel mooi maar ik vindt de kleur van het licht niet passen bij de 7 en 900 serie (maar dat is mijn smaak, als iemand het mooi vindt, prima). Ik loop nog te bedenken of ik het voor de V70 wel mooi vindt, maar waarschijnlijk wil ik dan eerst de heldere koplampunits hebben i.p.v. de units met glas met een prisma.