Kleur van Nova velg

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2008 11:13 #1201137 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Moet toch geen probleem zijn

Volvo960_1993 schreef : Weet iemand welk RAL nummer (het meest) overeenkomt met Volvo kleurnummer 930?

Mijn spuiter had gewoon een waaier met kleuren op basis waarvan hij deze kleur zo te pakken had.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2008 12:25 #1201148 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het was alleen een vraag
Misschien dat iemand het zo wist,maar idd de spuiter heeft een (RAL) waaier. Ik zal het wel vragen als ik de velgen ophaal,want stralen bleek niet nodig,en spuiten bleek een betere oplossing.
Dus over 2 weken zijn ze klaar,ik post nog wel een fotootje.
groet Mischa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 00:30 #1220932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Velgen spuiten
Hallo Volvo Vrienden,
Ik heb mijn Volvo velgen niet gespoten. Ze waren erg aangetast door pekel.
Ik heb ze naar de sociale werkplaats gebracht waar ze zijn gestraald en vervolgens gepoedercoat.
Dat laaste heeft een enorm voordeel boven lak.
Bij pedercoating worden de velgen een soort gebakken. Dat geeft een hele harde laag en tevens erg glad.
Daar kan geen lak tegenop. Groot voordeel is dat het remstof zich niet invreet en hecht aan de lak, dus schoonmaken is een eitje. Bovendien blijven ze langer schoon.
Kosten waren totaal € 180, maar dat is gezien het resulaat en profeit wat je ervan hebt niet duur.
 vr gr. Co Maljaars.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2008 10:17 #1220962 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Nee hoor

maljaars schreef : Bij pedercoating worden de velgen een soort gebakken. Dat geeft een hele harde laag en tevens erg glad.
Daar kan geen lak tegenop.

Niet mee eens.
Ik heb mijn Nova's laten spuiten (met verf dus) door een autospuiter, en ik kan je vertellen dat ze ook superglad zijn en dat schoonmaken een eitje is. Veel makkelijker dan bij de 'fabrieks' behandeling. Ik vraag mij af hoe ze behandeld zijn af-fabriek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 00:37 #1221036 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Eens
Poedercoaten begint me ook een beetje tegen te vallen.
De coating is "te hard".
Als het in aanraking komt met een steentje oid, ontstaat er een gaatje waaronder het begint te rotten.
Goede verf, industriële kwaliteit, geen waterbasis, waar je nog ouwerwets schildersziekte aan overhoudt, is zachter en kan tegen een stootje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2008 22:40 #1222390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spuiten

Eric Bakker schreef : Ik heb mijn Nova's laten spuiten (met verf dus) door een autospuiter, en ik kan je vertellen dat ze ook superglad zijn en dat schoonmaken een eitje is. Veel makkelijker dan bij de 'fabrieks' behandeling. Ik vraag mij af hoe ze behandeld zijn af-fabriek.

Ik heb nooit het genoegen gehad "af-fabriek" gespoten velgen nagelnieuw onder mijn Volvo mee te maken,deze was 14 jaar oud toen ik 'm kocht,noch heb ik ervaring met gecoate velgen.
Waar ik wel ervaring mee heb is velgen die opnieuw gespoten zijn (75,-/stuk), welke lak,kwaliteit,fabrikant...weet ik niet,maar ze zagen er netjes uit,en in de eerste weken ging het schoonmaken als vanzelf,de vuiligheid viel er bijna uit zich zelf vanaf.
Nu gaat het toch achteruit, schoonmaken gaat wel goed,maar er vreet zich toch remstof in,wat zich niet meer met een zachte borstel en zeep laat verwijderen. Een andere oplossing kan zijn de velgen te laten verchromen, zie bv fromago in Belgie

Groet,
Mischa

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC