trekhaak bevestigen
- V700 register
- Nieuw lid
-
ben sinds kort in het gelukkige bezit van een trekhaak, ik heb hem mooi roestvrij gemaakt en weer zwart gespoten.
Toen maar eens onder de 740 gekeken en onder een andere 740 in de straat met trekhaak. het trekoog heb ik verwijderd en die 4 m12 korte bouten kan ik wel gebruiken en haal er nog een paar lange bij.
Maar dan de onderbumper, elders in het forum lees ik over een 940 waarvan de onderbumper met een mes/ decopeerzaag wordt aangepakt om de trekhaak te kunnen plaatsen. Is dit de methode? Anders ga ik op de sloop op zoek naar een onderbumper met opening voor trekhaak.
De electra kan ik aansluiten aan de connector links achterin.
Wie heeft er nog handige tips?
b.v.d. Martien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Al met al met ik tevreden met m'n verwijderbare trekhaak op mijn 940. Met kar of caravan levert geen problemen op. Het mooie vind ik nog steeds de karakteristieken van de 2.3 liter motor (LPT). Hoog koppel/veel kracht bij laag toerental.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen? Ik snap niet helemaal (lees: helemaal niet) wat dat lampje met de keuze voor de Jaeger-stekker te maken heeft.HenkHof schreef : Ik heb een 13-polige Jeager-stekker (voor Volvo ivm waarschuwingslampje in het dashboard voor als er een lamp defect is) gemonteerd .....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk eens bij andere wagen hoe het zit op de volgende sleuteldag of zo, vóór je de zaag in het plastic zet terwijl het helemaal niet nodig bleek te zijn.....toch zonde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en anders zou ik mits dat past een gatenzaag gebruiken.
mooi rond gat geeft dat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
laat ik nu net gisteren op mijn 704 weer een trekhaak hebben gemonteerd!
De vorige eigenaar had hem eraf gehaald en door het sleufje en gat (decouperrzaag) in onderbumper had ik mijn "nieuwe" trekhaak er in 10 minuten onderhangen. m.i.: gewoon een zaagje dus.
Peter van der Wal
Kwadraad
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt groot gelijk...ik wilde in één zin twee dingen zeggen en dan gaat het mis. Nog een keer:Mathy schreef : Hallo Henk
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen? Ik snap niet helemaal (lees: helemaal niet) wat dat lampje met de keuze voor de Jaeger-stekker te maken heeft.HenkHof schreef : Ik heb een 13-polige Jeager-stekker (voor Volvo ivm waarschuwingslampje in het dashboard voor als er een lamp defect is) gemonteerd .....
Ik heb een 13-polige Jeager stekker onder de auto.
Dit is een originele Volvo stekker geworden omdat hier een (eind)weerstand bij zit die er voor zorgt dat ik gewaarschuwd blijf worden als er een lamp defekt is (origineel Volvo). Deze waarschuwing uit zich middels een lampje in mijn dashboard. Ik heb me laten vertellen dat als deze (eind)weerstand er niet zou zijn het waarschuwingslampje wel eens continue zou kunnen gaan branden en dat wilde ik niet.
Ondertussen is gebleken dat dit waarschuwingssysteem nog steeds werkt. Laatst was één van mijn voorlampen stuk. Dat werd mij aangegeven middels het al genoemde lampje; die overigens niet aangeeft welke er defect ik. Dat dien je zelf te onderzoeken.
Mocht je nog vragen hebben over of naar aanleiding van dan verneem ik dat graag...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb even in de accessoires catalogus gekeken en daar staat vanalles en nogwat in. Zou je willen vertellen wat dat grapje met die kabel je gekost heeft en welke bestelnummers er allemaal gebruikt zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uitlaat (9192 360-7)heb ik afgenomen bij Estate Services; prima service! Origineel Volvo, afneembaar, helaas zonder slot € 125,-. Zat zelfs een verstevigingsset bij (1600 -> 1800), deze heb ik niet gemonteerd.Mathy schreef : Hallo Henk
Ik heb even in de accessoires catalogus gekeken en daar staat vanalles en nogwat in. Zou je willen vertellen wat dat grapje met die kabel je gekost heeft en welke bestelnummers er allemaal gebruikt zijn?
Stekkerdoos (9134 960-5?) via mijn garage, ook een prima service!, ongeveer € 90. Geheel zelf gemonteerd.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens de accessoires catalogus zou je ook los nog een mistlamprelais moeten bestellen. Maar ja, er staat ook dat je een los controlelampje kunt krijgen, terwijl dat toch al standaard in alle modellen vaaf de 900 zit? Of zouden ze niet het "knipperlicht van de aanhangwager verklikkerlichtje" bedoelen?
Btw heb je daar misschien nog de inbouwhandleiding van?