Nieuw lid dus een zwaai!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2024 13:59 #1474744
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even de boel weer een beetje
Even de boel weer een beetje updaten: Het roken komt dus van de turbo, het blijkt dat mijn WGA stang van het asje af was gegleden en ik heb dit op de tast kunnen vastzetten met een stukje ijzerdraad. Iemand een idee hoe dit van origine vast zit? tevens lag mijnslang naar de luchtfilter en heb deze ook maar aangedraaid. Voor zover ik het nu kan beoordelen is het roken verleden tijd (net als bij overigens) en hoop ik dat we nog lang van elkaar kunnen genieten.
Tevens een vraag: Een lpt heeft geen Turbometer in de klokkenkast maar als ik nu een MBC wil installeren hoe kan ik dan de turbodruk meten zodat ik onder de 0,7 blijf? Kan iemand mij van raad voorzien?
Bij voorbaat dank!
Tevens een vraag: Een lpt heeft geen Turbometer in de klokkenkast maar als ik nu een MBC wil installeren hoe kan ik dan de turbodruk meten zodat ik onder de 0,7 blijf? Kan iemand mij van raad voorzien?
Bij voorbaat dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2024 18:04 #1474747
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Het ijzerdraadje volstaat
Het ijzerdraadje volstaat prima, en is min of meer ook hoe die origineel vast gezeten heeft.
Een hpt had soms wel zo'n meter in de klokkenkast, maar daar stonden geen waardes bij dus die kan je sowieso niet gebruiken om de druk in te regelen.
Op het inlaatspruitstuk zit vaak nog wel een beschikbare aansluiting, slangetje er aan en via het schutbord naar binnen, en daar een drukmeter op aansluiten. Sommige MBC's komen inclusief zo'n metertje.
Een hpt had soms wel zo'n meter in de klokkenkast, maar daar stonden geen waardes bij dus die kan je sowieso niet gebruiken om de druk in te regelen.
Op het inlaatspruitstuk zit vaak nog wel een beschikbare aansluiting, slangetje er aan en via het schutbord naar binnen, en daar een drukmeter op aansluiten. Sommige MBC's komen inclusief zo'n metertje.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2024 11:15 #1474751
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucht pomp bij het benzine station.
Je kunt hem ook afstellen bij de bandenpomp voordat je hem monteert? Is een beetje klooien, maar gaat wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2024 13:53 #1474753
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aankloten doe ik mijn hele
aankloten doe ik mijn hele leven al dus dit gaat dan ook wel lukken. De boel is inmiddels besteld en wanneer het binnen is en er de tijd is duik ik weer eens in de schoot van de Volvo.
Was in een speurtocht ook al uitgekomen op een andere oplossing door de wastegate actuator aan te passen met dit ding:
Kinugawa Adjustable Turbo Wastegate Actuator VOLVO 740 940 TD04H-13C 0.8bar maar ik zie dat nu nog even als alternatief.
Bedankt voor het meedenken!
Was in een speurtocht ook al uitgekomen op een andere oplossing door de wastegate actuator aan te passen met dit ding:
Kinugawa Adjustable Turbo Wastegate Actuator VOLVO 740 940 TD04H-13C 0.8bar maar ik zie dat nu nog even als alternatief.
Bedankt voor het meedenken!
Moderators: Jerry Stam