Nieuw lid dus een zwaai!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2023 10:29 #1111789
door V700 register
Nieuw lid dus een zwaai! is gemaakt door V700 register
Goedemorgen Allen, mijn naam is Albert Akker en kom uit Zutphen. Sinds kort in het bezit van een Volvo 945 (DOP) op LPG. Volvo is door mijn vriendin gekocht en heeft daar een drie en half jaar in gereden maar door samenwonen is het voor haar niet meer rendabel om LPG te rijden dus heb ik, in verband met woon/werk verkeer de auto overgenomen.
Ik ben al jarenlang een Volvo rijder maar kwam niet verder dan een 850 of een aantal V70 classics en dus nu een 945.
Er is veel aan gebeurd ivm slecht starten en soms helemaal niet en nog komt het voor dat de Volvo niet start (slaat even aan en gaat dan weer uit alsof de brandstof pomp er geen zin in heeft) maar ik maak me er niet zo druk om.
Als het eenmaal rijdt dan is het ook fantastisch en dan ga ik comfortabel (Nog niet zo lekker als de V70 maar toch) de anderhalf uur durende reis aan.
Ik heb tot zover geen echte pijnpunten kunnen ontdekken aan deze Legobak maar wel puntjes ter verbeterig: originele autoradio (of is het geluid sowieso erg slecht in deze auto's), achterruit wisser blijft soms halverwege staan en , niet onbelangrijk.... koppakking is volgens mij kapoet!
Ik probeer hier dan ook zoveel mogelijk kennis te vergaren
Ik ben al jarenlang een Volvo rijder maar kwam niet verder dan een 850 of een aantal V70 classics en dus nu een 945.
Er is veel aan gebeurd ivm slecht starten en soms helemaal niet en nog komt het voor dat de Volvo niet start (slaat even aan en gaat dan weer uit alsof de brandstof pomp er geen zin in heeft) maar ik maak me er niet zo druk om.
Als het eenmaal rijdt dan is het ook fantastisch en dan ga ik comfortabel (Nog niet zo lekker als de V70 maar toch) de anderhalf uur durende reis aan.
Ik heb tot zover geen echte pijnpunten kunnen ontdekken aan deze Legobak maar wel puntjes ter verbeterig: originele autoradio (of is het geluid sowieso erg slecht in deze auto's), achterruit wisser blijft soms halverwege staan en , niet onbelangrijk.... koppakking is volgens mij kapoet!
Ik probeer hier dan ook zoveel mogelijk kennis te vergaren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2023 13:43 #1473757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Positief!
Welkom hier! En mooie positieve houding hoor. Het zijn fijne auto's, maar natuurlijk wèl op leeftijd. Dat geeft wat problempjes van tijd tot tijd. De mijne loopt nu al 413000 km en is toe aan onderhoud. Steeds vergeten!! Maar hij loopt altijd.
Veel plezier met hem
Veel plezier met hem
- Harry de Vries
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2023 15:13 #1473758
door Harry de Vries
Beantwoord door Harry de Vries in topic Zwaai
Welkom Albert! Hierbij een zwaai terug......
Positief zijn is wel een fijne eigenschap als de 945 je dagelijks vervoer gaat worden.
Maar genieten van elke kilometer maakt voor mij dat ik een tegenslag graag voor lief neem. Succes met je auto, en wellicht tot ziens!
Harry
Positief zijn is wel een fijne eigenschap als de 945 je dagelijks vervoer gaat worden.
Maar genieten van elke kilometer maakt voor mij dat ik een tegenslag graag voor lief neem. Succes met je auto, en wellicht tot ziens!
Harry
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-10-2023 15:36 #1473759
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic welkom, relais van de benzinepomp vervangen?
99% kans dat dan het (soms) niet starten voorbij is. Bij mij een groot dubbel dik relais in een witte kast. Relais zitten achter de asbak in de middenconsole. Er is al veel over geschreven op dit forum.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2023 16:39 #1473760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Immobilizer of lekkende injector
Slecht starten bij een LPi systeem kan ook door een lekkende injector komen. Vooral na langere tijd stilstand slaat de motor dan pas na langere tijd starten aan.
Als de motor even aanslaat en na een second of zo weer afslaat én het lambda lampje blijft al die tijd branden, dan kan het ook zijn dat de immobilizer de sleutel niet herkent of af en toe weigert.
Waarom verdenk je trouwens de koppakking? Natte bougie, druk op de koelwaterslang?
Als de motor even aanslaat en na een second of zo weer afslaat én het lambda lampje blijft al die tijd branden, dan kan het ook zijn dat de immobilizer de sleutel niet herkent of af en toe weigert.
Waarom verdenk je trouwens de koppakking? Natte bougie, druk op de koelwaterslang?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2023 20:21 #1473761
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de auto na een stevige
Als de auto na een stevige rit een 20tal minuten stil heeft gestaan en ik rij weer weg dan rookt het kreng als een diesel met dien verstande dat het een lichte kleur rook is die na een oaar minuten wat donkerder wordt en daarna is het weer weg. Is geen grote aanslag op olie of kvs voorraad maar toch. Ik vermoed dus dat de DOP de boel verbrand.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-10-2023 11:45 #1473764
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic koppakking
Ik heb ook een hele tijd lopen tobben met mijn koppakking en iedere keer was er wel (ook) iets anders dat lekte, de waterpomp, de radiator, slangaansluitingen etc. Kachel losgekoppeld omdat die stonk, maar dat is toch echt de condens van de airco die stikt/schimmelt als hij blijft hangen in het kachelhuis.
Uiteindelijk naar grote tevredenheid de koppakking vervangen. Kijk eens bij Timen Smit (een van onze vaste adverteerders), als je er hulp of onderdelen bij nodig hebt. Het kan ook duurder en langzamer en misschien dichter bij huis, maar bij hem gaat het in 1 dag inclusief kop vlakken. volvo700vereniging.nl/content/aanbodpagina-timen-smit
Succes met alles.
Uiteindelijk naar grote tevredenheid de koppakking vervangen. Kijk eens bij Timen Smit (een van onze vaste adverteerders), als je er hulp of onderdelen bij nodig hebt. Het kan ook duurder en langzamer en misschien dichter bij huis, maar bij hem gaat het in 1 dag inclusief kop vlakken. volvo700vereniging.nl/content/aanbodpagina-timen-smit
Succes met alles.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2023 18:19 #1473767
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DOP?
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is DOP? Ik heb geprobeerd het uit de context te begrijpen, maar tevergeefs. 
Groet,
Martin

Groet,
Martin
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2023 19:34 #1473769
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Kleur van de auto
Dark Olive Pearl.
Bepaald kleurtje groen.
Goede vraag wel.
Bepaald kleurtje groen.
Goede vraag wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2023 09:42 #1473799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectoren zijn allemaal al
Injectoren zijn allemaal al vervangen (net als heel veel spul). Vriendin heeft geen geld bespaard op deze auto, vandaar dat ik het ook wel aandurfde om deze Volvo over te nemen en met een kapotte koppakking kan men (niet te lang) rustig blijven rijden.
Over de immobilizer: heb het eens gehad met een V70 en toen was het een kwestie van de chip uit de sleutel halen en op de antennering plakken maar ik wist helemaal niet dat de 945 dit ook al had?
Over de immobilizer: heb het eens gehad met een V70 en toen was het een kwestie van de chip uit de sleutel halen en op de antennering plakken maar ik wist helemaal niet dat de 945 dit ook al had?
Moderators: Jerry Stam