Hallo!

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2020 15:53 #1464019 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Je kan er ook een Yatour
Je kan er ook een Yatour tussen hangen toch?
Volgens onderstaande website moet deze overweg kunnen met een cr-906.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, heb er zelf een Alpine in zitten.
Maar heb het apparaatje volgens mij al een paar keer hier op het forum voorbij zien komen.

www.carinterface.nl/yatour-aux-ingang-bl...oradios_yt-bta-volsc

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Overman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2020 19:00 #1464026 door Jeroen Overman
Beantwoord door Jeroen Overman in topic Leuke reacties
Bedankt allemaal voor de reacties.

@Mathy
Ja de Docs had ik al gevonden. Onder andere mijn bagagehoes staat hierdoor weer mooi strak. Wel heb ik af en toe het idee dat ik via linkjes in draadjes nog eens op info pagina's kom die ik via de docs niet kon terug vinden.. Maar dat kan aan mij liggen, er is zo veel te vinden. En dat Kinetic is ook erg mooi, maar dan moet eerst een multilink as onder en daarnaast heb ik er niet zoo veel geld voor over.

Over mijn plan met de vering. Ik weet natuurlijk wel dat het niet de meest economische en makkelijke oplossing. Maar mijn motivatie komt meer door de uitdaging die het mee brengt en aangezien repareren al een flinke duit kost, kon ik het wel aan mezelf verkopen om hier een project van te maken. Echter was Reinier zo vriendelijk om me zijn oude nivomat aan te bieden,(super bedankt!) dus voorlopig gaat het project even op de lange baan. Bedankt ook voor de tip om de nivomaten te laten reviseren. Ik hou het in mijn achterhood.

Verder heeft Timen gezegd nog een velg voor me te hebben. Mocht het niets worden zal ik ook eens vragen om de gegevens van Sander van Dijk.

Daarnaast het radio project. Ik had inderdaad al gevonden dat kant en klare oplossingen te koop zijn. Echter vind ik het een leuke uitdaging om het zelf te maken. Ik zou graag een oplossing maken die ik kan integreren met een scherm waarop ik android auto kan draaien. Alle nieuwe features van een moderne radio op de originele volvo radio, dat leek me wel wat. Het schermpje zou ik dan onder de radio uit kunnen schuiven oid.

Als laatste vroeg ik me af hoe ik er achter kan komen welke uitvoering ik heb van de 940. Ik heb het chassisnummer al ontcijfert, maar daar staat de uitvoering niet in volgens mij.

Opties die ik heb:
- Cruise control
- automatische climate control
- elektrische ramen achter
- automatische niveau regeling
- elektrisch verstelbare bestuurderstoel

Opties die ik niet heb
- Schuifdak
- verstelbare koplampen
- passagiers airbag
- koplamp ruitenwissers

Daarnaast zijn mijn lichten en knipperlichten voorzien van wit glas. Sommige autos hebben oranje glazen. Weet iemand waarom dat verschilt?

Groetjes!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2020 19:04 #1464027 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooie opties!
Mooie opties!
Omdat je niveauregeling hebt, heb je geen verstelbare koplampen. Die heb je dan niet nodig. Mooi hé.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2020 10:15 #1464035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1998 Polar
Mijn LPT uit 98 heeft wél verstelbare koplampen én niveauregeling. Was toendertijd standaard uitrusting. Maar inderdaad, de combinatie is wat vreemd.
Die witte knipperlichten voor en witte achterlichten zijn volgens mij vanaf modeljaar 97 standaard.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2020 11:00 #1464034 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Combinatie
Foldermodeljaar 97

volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...danEstate13jan97.pdf

Verder kan er natuurlijk naderhand van alles gewijzigd zijn.

• Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2020 11:19 #1464037 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Standaard?
Mijn LPT uit 98 heeft wél verstelbare koplampen én niveauregeling. Was toendertijd standaard uitrusting”.

Klopt die bewering? Mijn 98’er Polar Limited Edition (B230FK, AW71, sperdiff) heeft eveneens nivomats, maar géén hoogteverstelling koplampen. Of is niveauregeling iets anders dan nivomats?

Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2020 13:11 #1464039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automatische niveauregeling
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...slijst_15_jan_98.pdf
Ik ga er vanuit dat automatische niveauregeling hetzelfde is als Nivomats, want die houden immers steeds dezelfde rijhoogte aan. Het oudere systeem met een compressor is niet automatisch.
De kaalste Polaruitvoering heeft al verstelbare koplampen, dus de Limited zou die dan eigenlijk ook moeten hebben. Met Nivomats heb je er niets aan en ik heb al jaren één defecte verstelling. Elk jaar gaat het bedieningsknopje er voor de APK even af. Meer last dan gemak dus.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2020 16:10 #1464041 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Nivomats = niveauregeling.
Nivomats = niveauregeling.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2020 16:15 #1464042 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dat een kale Polar-uitvoering
Dat een kale Polar-uitvoering hoogteverstelling heeft is logisch. Tenminste, nivomats zijn op een sedan vaak niet standaard. Of nivomats standaard op een estate zitten weet ik niet.

Maar een hoogteverstelbare koplamp is in de Volvo-filosofie dus geen teken van luxe maar van basic veiligheid. Dat een Limited ze niet heeft, is daarmee best logisch.

• Reinier Verbeek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-11-2020 21:34 #1464047 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic hoogteverstelling lampen en achteras
Volgens mijn instructieboekje is de hoogteverstelling van de koplampen land-afhankelijk geleverd en niet uitvoering afhankelijk. En er staat dat bepaalde 5-deurs modellen nivomats hebben, maar in de prijslijst van 1 september 1997 staan ze helemaal niet als optie? Zouden dan alle 5-deurs modellen nivomats hebben gehad?

De auto van Jeroen is een belg van geboorte, misschien dat daar dan geen koplampverstelling op zat

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC