Opnieuw voorstellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2020 22:34 #1110188 door V700 register
Opnieuw voorstellen is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
Na lange afwezigheid heb ik de draad maar weer eens opgepakt. Ik zag net op mijn profiel dat ik al 14 jaar en 4 maanden lid ben, best lang zeg maar. Een aantal jaren niet actief geweest binnen de V700 maar wel binnen de VKV. Na een aantal types volvo te hebben gehad, zoals 740, 780, 140, 940, 960, V70, XC90, heb ik in 2014 een 760 GLE uit 1983 gerestaureerd. In 2018 afscheid van genomen omdat ik vanwege een scheiding andere dingen aan mijn hoofd had. Vorige week kwam ik de auto echter tegen bij de Volvo dealer in Culemborg. Hij bleek inmiddels eigendom te zijn van de magazijnmeester en met veel plezier heb ik de auto van hem kunnen kopen, Ik heb de 760 weer terug, en hoe fijn is dat! Hij is nog steeds in topconditie en er is goed voor haar gezorgd!
Mijn zoon is 19 en heeft inmiddels zijn eerste 740 gekocht, een blackline uit 1989. Helaas is ook dit virus heel besmettelijk maar heeft gelukkig alleen maar voordelen! Ik heb een grote schuur waar we lekker met onze bakstenen bezig kunnen zijn. Helaas zijn alle activiteiten even naar achteren geschoven maar het is de bedoeling deze weer te gaan bezoeken bij gelegenheid. Weet niet wie er allemaal nog lid is uit de periode van toen, maar een aantal zullen best de H&M loods nog weten, en de film 'not without my volvo'. het was een erg leuke tijd en ik hoop deze weer te gaan beleven.
Foto's van de 760 GLE volgen later. Wie weet zie of hoor ik nog bekenden, anders graag tot ziens op een eerstvolgende gelegenheid!
Hans Liefrink, lid 746

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2020 22:59 #1463474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk dat je weer terug bent.
Leuk dat je weer terug bent. Mijn laatste bericht op het forum zal ook wel uit die tijd zijn. De witte 740 Turbo 16v staat al een tijdje geschorst in de garage, maar afscheid nemen kan ik niet.

Zou leuk zijn als we de draad weer oppakken. De H&M loods blijft een geweldige periode inclusief film première. :-)

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-10-2020 23:19 #1463475 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic De geschiedenis herhaalt zich.
Er zijn er velen die even weg zijn.
Je ziet de laatste jaren toch ook weer vele oude bekenden terug komen.
Waarom? Nostalgie en het beu zijn om met de nieuwe techniek en bijbehorende kosten, je kunt er steeds minder zelf aan doen, steeds weer onaangenaam verrast te worden.

En de kinderen zijn groot gebracht in een baksteen, van geboorte tot uit huis gaan. Dan is het bijna logisch dat ze er zelf ook in gaan rijden. Of zou het komen omdat pappie het kan maken? Anyway, mijn dochter verraste mij ook met de mededeling dat er niets anders als een baksteen moest komen toen de leasebak in eerste Corona periode ingeleverd moest worden.
Welcome back.
Waar is dat filmpje trouwens te zien?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2020 07:57 #1463478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H&M hemeldag
Hemeldag h & m loods. Siebren druk met hemeltje in 740 van Frits

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2020 09:37 #1463483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk, welkom terug :-)
Goed om te horen dat na slechte tijden goede tijden zijn aangebroken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2020 20:25 #1463498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weer terug
Leuk, ik schaar me ook onder die mensen die na een aantal jaren weer terug komen bij een 700/900 serie. In mijn geval liep dat via enkele kostbare maar plezierige jaren met een 850 T-5, via 3 saaie lease Skoda Octavia jaren, weer via bijna 3 plezierige maar ZEER kostbare 850 T-5 jaren weer naar een 940. Overigens niet gepland, ik was er van overtuigd dat ik deze keer bij een super betrouwbare Japanner uit zou komen. Totdat mijn kersverse 940 Sports Edition op mijn pad kwam :-)
Ik geloof dat mijn profiel ook alweer bijna 15 jaar terug gaat. Wauw.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2020 21:07 #1463499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic film
Siebren, das lang geleden! Die witte heb je nog steeds? Was idd erg leuke tijd toen. Inmiddels heb ik een boerderij gekocht met drie schuren, mag jij raden waar 1 schuur voor is ingericht... ;-). De film is helaas verloren gegaan in al het gedoe en de verhuizingen dus die heb ik niet meer. We hebben hem destijds naar het volvo museum in zweden gebracht en aangeboden aan de directeur. Als het goed is ligt hij nog steeds daar in een vitrinekast met meer dvd's, films en kaarten. Ik hoop dat ergens de komende maanden met mijn zoon te gaan controleren. Rob Korteweg had de film gemonteerd dus hij zal hem nog hebben, weet alleen niet of hij nog actief is en heb hem ook jaren niet meer gesproken. Ook de film en foto's van de première zelf heb ik niet meer. Heb je daar nog foto's van?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2020 21:13 #1463500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto's
Hier de beloofde foto's. (mmmmm, hoe werkt dat ook alweer, heb ze wel kunnen uploaden maar ze zijn niet zichtbaar in dit draadje....).

[moderator: "normale tekst" veranderen in "editor". Daarna kun je in de balk boven het venster kiezen voor het toevoegen van een plaatje. Als je vervolgens " volvo700vereniging.nl " van de link afhaalt, blijft de link ook intact als de URL van onze site c.q. ons forum ooit zou veranderen. De link begint dan met een "/"]

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2020 23:47 #1463504 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Good ol' days
Hallo Hans

Je schreef: "Inmiddels heb ik een boerderij gekocht met drie schuren, mag jij raden waar 1 schuur voor is ingericht... ;-)."

H&M 2.0? :-)

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2020 21:07 #1463513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Film
Hans was waarschijnlijk deze DVD .

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC