740 met t5-r
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2024 17:45 #1475926
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik doelde dan ook niet op de
Ik doelde dan ook niet op de witte Melberg, maar op de ombouw van een bestaande 760 sedan door onze voormalige voorzitter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2024 00:41 #1475933
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Willem
Je schreef: "OK, dat krijg je wel op belgische papieren en een 760 cabriolet die compleet is doorgemeten door de RDW en op de testbaan is geweest, keurig op NL kenteken als cabrio, dan weer niet."
Hiermee bedoel je de cabrio van Robert. Maar met "OK, dat krijg je wel op belgische papieren" bedoel je toch de witte auto hierboven, met kenteken "AAP-227"?
groetjes
Mathy
Je schreef: "OK, dat krijg je wel op belgische papieren en een 760 cabriolet die compleet is doorgemeten door de RDW en op de testbaan is geweest, keurig op NL kenteken als cabrio, dan weer niet."
Hiermee bedoel je de cabrio van Robert. Maar met "OK, dat krijg je wel op belgische papieren" bedoel je toch de witte auto hierboven, met kenteken "AAP-227"?
groetjes
Mathy
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-10-2024 12:15 #1475943
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Allebei wit
En er staat: "Dit allemaal netjes op papier zodat die zonder problemen op Belgische platen kon gezet worden."
Dus ik neem aan dat als je vandaag een foto maakt de letters en cijfers rood zijn. Maar het doet er niet toe, wij zijn toch van de Volvo club, niet van de kentekenclub.
Leuk kenteken trouwens. Chimpansee had niet gepast.
Dus ik neem aan dat als je vandaag een foto maakt de letters en cijfers rood zijn. Maar het doet er niet toe, wij zijn toch van de Volvo club, niet van de kentekenclub.
Leuk kenteken trouwens. Chimpansee had niet gepast.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2024 18:48 #1475945
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt wat hier boven staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2024 08:17 #1476012
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Upgrade
Eerste grote bestelling is gedaan.
Rondom Bilstein b6 dempers met verlagings veren
Verstelbare panhardstang
Veerpootbrug vooraan
Voorste remschijven worden vervangen door gegroevde met ebc remblokken
en nieuwe met rvs gevlochten remleidingen (bbk niet toegestaan in België)
Oorspronkelijk was de ipd swaybar set ook de bedoeling maar deze past niet meer door de t5 motor. Nu zit er een swaybar van de 760 v6 onder.
Rondom Bilstein b6 dempers met verlagings veren
Verstelbare panhardstang
Veerpootbrug vooraan
Voorste remschijven worden vervangen door gegroevde met ebc remblokken
en nieuwe met rvs gevlochten remleidingen (bbk niet toegestaan in België)
Oorspronkelijk was de ipd swaybar set ook de bedoeling maar deze past niet meer door de t5 motor. Nu zit er een swaybar van de 760 v6 onder.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2024 13:08 #1476015
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic V70R/S60R
Hi Janske, voor mijn Volvo 960 (’93) heb ik jaren terug o.a. de remklauwen en schijven (330 mm) van de V70R/S60R gekocht. Voor én achter met speciale brackets gemonteerd. Super upgrade! De 4-pots klauwen (gebruikt) apart gekocht van buitenlandse aanbieder. Heb daar nog wel revisisets bij gekocht en gemonteerd. De schijven, slangen en blokken nieuw, origineel Volvo. De brackets apart gekocht in Zweden. Nu zijn er meer aanbieders van kant en klaar-sets, maar die kosten wel wat. De delen via internet apart aanschaffen geeft m.i. meer voldoening en scheelt een hoop. Beslist geen spijt van. Mijn velgen zijn 18 inch met 225/40 banden. Minimaal is 17 inch is vereist.
Succes met jouw project!
Adriaan
Succes met jouw project!
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2024 06:07 #1476024
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Adriaan,
Hey Adriaan,
Het probleem met de s60/v70r remmen is die bracket.
Dit is in België niet toegestaan voor de keuring, en om alles om te bouwen elke 2 jaar
ben ik ook geen fan van.
Ook zou ik dan men mk18 velgen moeten wisselen want om het doen passen zijn spacers
van 25mm nodig, dit is niet mogelijk aangezien de wielen nu al gelijk met de kas van de wagen zitten.
Het probleem met de s60/v70r remmen is die bracket.
Dit is in België niet toegestaan voor de keuring, en om alles om te bouwen elke 2 jaar
ben ik ook geen fan van.
Ook zou ik dan men mk18 velgen moeten wisselen want om het doen passen zijn spacers
van 25mm nodig, dit is niet mogelijk aangezien de wielen nu al gelijk met de kas van de wagen zitten.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-10-2024 16:38 #1476026
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic die 25 mm is maatgevend
Want zolang je niet alles gifgroen spuit, zal de keurmeester waarschijnlijk geen problemen zien?
Moderators: Jerry Stam