Eén goeie dag!

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2020 22:06 #1460848 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Heb je al gekeken wat de
Heb je al gekeken wat de breedte van de distributieriem nu is?
Als je gelukt hebt is de ombouw al achter de rug.
Bij 21 mm is het vervangingsinterval 50.000 km; bij 23 mm 80.000 km en bij 28 mm 120.000 km.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2020 09:03 #1460868 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ferrari-benadering is
Ferrari-benadering is natuurlijk ook overdreven, maar zo komt de waarschuwing wel aan...
Zo te lezen rijd je op dezelfde manier als ik: eigen onderhoud en een kilometervergoeding die een flink deel van de kosten betaalt. Zelf heb ik met twee opeenvolgende 960/S90's wat pech gehad en dat beinvloed het beeld van de zespitter als zorgenkindje wel wat (bij de 960 een krukaslager dat eruit liep, bij de S90 een lekke koppakking gevolgd door een gescheurd onderblok), en daarnaast wat te verwachten zaken als bobinedraadboom vervangen, vonkversterkers en dergelijke. Vergeleken met een 940 die 220.000 km tevreden was met alleen olie verversen en kleppen stellen wel een verschilletje, maar elke gereden kilometer ook extra genieten!

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2020 08:18 #1460913 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Klopt! Ik krijg 19ct de km
Klopt! Ik krijg 19ct de km voor 30.000 per jaar. Daar kan ik voor rijden en flínk onderhoud plegen.
Dat klinkt inderdaad als behoorlijke pech..
Wel toevallig, mijn LPG inbouwer zei dat bij mij ook de bobinestekkers erg poreus waren. Ga ik aanpakken wanneer ik de bougies ga vervangen!

Na 45.000 km in een 940 ben ik er wel achter dat dat niét te vergelijken is met de 960. Mijn 940 had 10.000 km meer op de teller dan mijn 960 toen ik hem kocht, dus beide aardig "vers" nog. Maar wat een verschil qua vermogen, afwerking en comfort! Ook niet te vergelijken, een B230FB vs B6304, dan is zo'n zesser aardig geavanceerder, meer cc's, meer power en nog zuiniger ook!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2020 07:36 #1460945 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je kunt de bobinebedrading
Je kunt de bobinebedrading natuurlijk zelf maken al je handig bent, maar er is ook een luie manier: www.elbertbos.nl/index.php/en/shopuk/pro.../category_pathway-69 .
Uitstekende kwaliteit, ik vind zelf alleen het werken met knijpverbindingen om ze aan de bestaande draadboom te zetten niet fijn, en soldeer dat. Afwerken met krimpkous en het geeft geen krimp...

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2020 19:58 #1461134 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Thanks Willem!
Ik had hem ook al gevonden bij mijn trouwe leverancier Rendcarparts! Ik wil hem zelf nog even controleren en dan inderdaad zo'n "kant en klare" kabelboom aanschaffen.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2020 12:34 #1462601 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic De Groene Hel
Van 't weekend met de 960 twee rondjes over de Nurburgring gestuurd, ging verbazingwekkend goed, ondanks de wegligging van een cruiseschip!

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2020 19:27 #1462616 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Cool
Misschien een dikkere stabistang monteren.
Tegen overhellen.
Maar cool is het wel.!
Ook dat je vriendin/vrouw (?) ondertussen zit te appen op haar mobiel.
:-)

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2020 07:58 #1462628 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Hahahah
Da's een kameraad van me, gewoon een dikke bos met haar en die is aan het filmen! :D

Wellicht dat dat iets helpt inderdaad, maar ach, voor die ene keer circuit.. Ik heb nog een SE-tje staan met B200ft, die gaat een beetje race-klaar gemaakt worden :) Die lijkt me aardig geschikter dan de standaard 960!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC