- Berichten: 1
Eén goeie dag!
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2020 23:08 #1109768
door Justin Kiers
Eén goeie dag! is gemaakt door Justin Kiers
Alvorens een boel vragen te stellen met betrekking tot mijn recent aangekochte 960, is het wel zo netjes om je eerst even voor te stellen natuurlijk!
Aangenaam, als je Justin roept, luister ik (wel eens). 22 jaar oud, BIM-modelleur/Bouwplan begeleider bij een architectenbureau, HBO bouwkunde afrondend, woonachtig in het pittoreske Staphorst en helemaal weg van Volvo.
Met dat ik dit begin te schrijven bedenk ik me dat mijn geschiedenis met de 700/900 serie een stukje verder gaat dan waar ik in eerste instantie wilde beginnen.
Ik was 18 jaar oud, had verkering met een meisje uit m'n klas, inmiddels al 3 jaar, en haar vader kocht op een veiling voor een prikkie een ouwe Volvo. Een 740, uit 1987, op grijs kenteken en het allermooiste, met een D24t met daarachter een M46. Ik had net m'n rijbewijs, hij had hem op de zaak staan, dus hij kostte aan lasten net niks, gebruikte hem niet zo veel, dus je kunt wel raden, mijn vriendinnetje en ik toerden er graag mee.
Wat een heerlijke bak, goed gebruikt maar wat heerlijk rijden. Ik zette op een ritje van school naar huis de 170.000 km op de teller. Dat bleek achteraf NAP te zijn!
Een jaartje later de verkering uit, ook met m'n vriendin, de 740 is bij een oud handelaartje terecht gekomen en staat nog steeds bij hem in de voortuin niet gebruikt te worden.. Ooit haal ik hem op!
Als met al was er wel een jaar of 2 geen 700/900 in beeld. Ik had een weekend baantje en verdiende niet genoeg om de wegenbelasting én de brandstofkosten op te hoesten, dus reed ik in mijn 360! 't Verbruik was niet iets om over naar huis te schrijven, de wegenbelasting viel mee. Maar na zo'n 2 jaar, een goeie 30.000 km 1 op 10 op benzine rijden en meer kilometers in het verschiet werd het tijd om iets anders als kilometervreter aan te schaffen. Ik verdiende inmiddels aardig beter en was wel wijs met m'n 300, dus importeerde een 340 diesel uit België. Want niét te vinden hier in NL. Ik dacht, zuinig rijden en wegenbelasting valt mee. Dat klopte, maar allemachtig wat beroerd rijden. Korte achteras, dus veel toeren op de snelweg en niet voor uit te fakkelen. Een maandje heb ik er schik van gehad. Binnen een dag verkocht (hoe dan) en opzoek naar een vervanger.
En that's where it all begins.
Ik wilde een oude Volvo waarmee ik voor relatief weinig geld lekker kilometers vreten kon. Puur toeval, kwam ik bij een advertentie van een 940 sedan op LPG G3 uit 1990 terecht. Oh verdomd, die wegenbelasting valt best mee, gas kost zo rond de 60 cent én nog geen 2 ton gedraaid.
Dus ik, met m'n (gallische) 340 diesel naar Tilburg vanaf net boven Zwolle. Na een bezichting + proefrit, een bak koffie en een beetje onderhandelen over de prijs, moest dit hem maar worden!
't Ging om een zilvergrijze sedan uit 1990. B230FB met ZF automaat en 195.000 km op de teller, m'n nieuwe dailydriver!
Na bijna 2 jaar, een goeie 45.000, 5 onderhoudsbeurten, 4 nieuwe gasinjectoren, 4 nieuwe banden, een gereviseerde dynamo, skivakanties, een tripje Zweden en de voornaamste reden: een nieuwe baan, werd het tijd voor een vervanger. De 940 beviel goed, mankeerde weinig aan maar mistte voor alleen al 25.000 zakelijke kilometers voor mij toch echt wat vermogen en luxe op den duur.
Zodoende heb ik met ultíeme mazzel, ter vervanging, een 960 gekocht!
De 940 staat nog steeds te koop, te vinden op Marktplaats, helaas nog steeds weinig animo voor, ga hem één deze dagen schorsen. (met dat ik dit typ krijg plingelt m'n mailbox met ene geïnteresseerd haha)
De 960, een mazzeltje tot nu toe! Een belabberde advertentie, uit Friesland, weinig en slechte foto's, in hoeverre mogelijk was de omschrijving nog minder. Maar, de prijs net verlaagd, en maar 186.000 op de teller, toch maar even een berichtje doen. Ik was welkom voor een bak koffie!
Eenmaal daar, (Noord-Friesland = het einde van de wereld) een prachtige 960 sedan, eentje uit 1991, die lekkere ouwe neus. De kleur twijfel ik over, is ie nou groen of blauw? Maakt niet uit, schitterend in ieder geval! Interieur als nieuw, (zo'n beetje) full option en zij waren tweede eigenaar. De prijs was goed, maar ik had nog mijn eigen 940, die moest eigenlijk eerst wieberen voor ik wat anders kocht. Na nog een bak koffie een boel gezeur over Volvo en een ferme handdruk vertelde de verkoper mij: "Als je hem koopt, krijg je de 940 er bij!" Deze was de revue al gepasseerd onder het kopje "Volvogezeur". Een SE uit 1992, kop gereviseerd in 2012, een kapotte koelslang en oververhitting in 2013, 7 zeven jaar onder een carport achter in de tuin en als donor dienen. Oh en de spinnen die er hun thuis van hadden gemaakt niet te vergeten. De spinnenauto, zoals m'n huidige vriendin hem noemt. Die kan alle Volvo's ook niet meer uit elkaar halen anders haha.
Ondanks dat ik de 940 nog niet verkocht had, toch maar besloten tot de koop over te gaan. Dit was een buitenkansje, een zo goed als complete 940 bij een 960 die al niet duur was. Wat wil je nog meer op je 22e met al 4 andere Volvo's op naam..
De 960, nu een maandje of 2 in m'n bezit, een paar (twee) duizend kilometer en een Prins gasinstallatie verder ben ik koning te rijk. 4 dagen in de week 136 betaalde kilometers , met 115 op de cruise van en naar m'n werk zoeven met het dak open, héérlijk.
De huidige stand van zaken, van het langst naar het kortst in bezit:
Volvo 360 GL, 1986, driedeurs, 320.000 km op de teller, gekocht van de zonen van de eerste eigenaar (mooi verhaal ook. Te lezen op het 300 serie forum: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=11103 )
Volvo 164, 1974, in ieder geval 4,5 ton gezien, eindeloos klusproject, motor gereviseerd, 3 traps automaat vervangen voor een 4 traps etc. etc.
Volvo 940 GL, 1990, 240.000 km, LPG G3, automaat, inmiddels ex-kilometervreter. TE KOOP!
Volvo 945 turbo, 1998, 282.000 km, geïmporteerd uit Zweden. TE KOOP!
Volvo 960, 1991, 188.000 km, LPG G3, "nieuwe" kilometervreter!
Volvo 940se, 1992, 333.000 km, B200FT, klusproject nummer 2, hopelijk niet eindeloos, t.z.t. ook te koop, komt weer op de weg als alles goed verloopt!
Zo, is iedereen een beetje op de hoogte!
Zoals ik al begon, ik heb nog wat vraagjes met betrekking tot de 960, die zullen jullie t.z.t. wel voorbij zien komen.
Oh en voor wie dat leuk vind, ik ben te volgen op Facebook en Instagram!
www.facebook.com/volvojustin/
De groeten!
Justin
Aangenaam, als je Justin roept, luister ik (wel eens). 22 jaar oud, BIM-modelleur/Bouwplan begeleider bij een architectenbureau, HBO bouwkunde afrondend, woonachtig in het pittoreske Staphorst en helemaal weg van Volvo.
Met dat ik dit begin te schrijven bedenk ik me dat mijn geschiedenis met de 700/900 serie een stukje verder gaat dan waar ik in eerste instantie wilde beginnen.
Ik was 18 jaar oud, had verkering met een meisje uit m'n klas, inmiddels al 3 jaar, en haar vader kocht op een veiling voor een prikkie een ouwe Volvo. Een 740, uit 1987, op grijs kenteken en het allermooiste, met een D24t met daarachter een M46. Ik had net m'n rijbewijs, hij had hem op de zaak staan, dus hij kostte aan lasten net niks, gebruikte hem niet zo veel, dus je kunt wel raden, mijn vriendinnetje en ik toerden er graag mee.
Wat een heerlijke bak, goed gebruikt maar wat heerlijk rijden. Ik zette op een ritje van school naar huis de 170.000 km op de teller. Dat bleek achteraf NAP te zijn!
Een jaartje later de verkering uit, ook met m'n vriendin, de 740 is bij een oud handelaartje terecht gekomen en staat nog steeds bij hem in de voortuin niet gebruikt te worden.. Ooit haal ik hem op!
Als met al was er wel een jaar of 2 geen 700/900 in beeld. Ik had een weekend baantje en verdiende niet genoeg om de wegenbelasting én de brandstofkosten op te hoesten, dus reed ik in mijn 360! 't Verbruik was niet iets om over naar huis te schrijven, de wegenbelasting viel mee. Maar na zo'n 2 jaar, een goeie 30.000 km 1 op 10 op benzine rijden en meer kilometers in het verschiet werd het tijd om iets anders als kilometervreter aan te schaffen. Ik verdiende inmiddels aardig beter en was wel wijs met m'n 300, dus importeerde een 340 diesel uit België. Want niét te vinden hier in NL. Ik dacht, zuinig rijden en wegenbelasting valt mee. Dat klopte, maar allemachtig wat beroerd rijden. Korte achteras, dus veel toeren op de snelweg en niet voor uit te fakkelen. Een maandje heb ik er schik van gehad. Binnen een dag verkocht (hoe dan) en opzoek naar een vervanger.
En that's where it all begins.
Ik wilde een oude Volvo waarmee ik voor relatief weinig geld lekker kilometers vreten kon. Puur toeval, kwam ik bij een advertentie van een 940 sedan op LPG G3 uit 1990 terecht. Oh verdomd, die wegenbelasting valt best mee, gas kost zo rond de 60 cent én nog geen 2 ton gedraaid.
Dus ik, met m'n (gallische) 340 diesel naar Tilburg vanaf net boven Zwolle. Na een bezichting + proefrit, een bak koffie en een beetje onderhandelen over de prijs, moest dit hem maar worden!
't Ging om een zilvergrijze sedan uit 1990. B230FB met ZF automaat en 195.000 km op de teller, m'n nieuwe dailydriver!
Na bijna 2 jaar, een goeie 45.000, 5 onderhoudsbeurten, 4 nieuwe gasinjectoren, 4 nieuwe banden, een gereviseerde dynamo, skivakanties, een tripje Zweden en de voornaamste reden: een nieuwe baan, werd het tijd voor een vervanger. De 940 beviel goed, mankeerde weinig aan maar mistte voor alleen al 25.000 zakelijke kilometers voor mij toch echt wat vermogen en luxe op den duur.
Zodoende heb ik met ultíeme mazzel, ter vervanging, een 960 gekocht!

De 960, een mazzeltje tot nu toe! Een belabberde advertentie, uit Friesland, weinig en slechte foto's, in hoeverre mogelijk was de omschrijving nog minder. Maar, de prijs net verlaagd, en maar 186.000 op de teller, toch maar even een berichtje doen. Ik was welkom voor een bak koffie!
Eenmaal daar, (Noord-Friesland = het einde van de wereld) een prachtige 960 sedan, eentje uit 1991, die lekkere ouwe neus. De kleur twijfel ik over, is ie nou groen of blauw? Maakt niet uit, schitterend in ieder geval! Interieur als nieuw, (zo'n beetje) full option en zij waren tweede eigenaar. De prijs was goed, maar ik had nog mijn eigen 940, die moest eigenlijk eerst wieberen voor ik wat anders kocht. Na nog een bak koffie een boel gezeur over Volvo en een ferme handdruk vertelde de verkoper mij: "Als je hem koopt, krijg je de 940 er bij!" Deze was de revue al gepasseerd onder het kopje "Volvogezeur". Een SE uit 1992, kop gereviseerd in 2012, een kapotte koelslang en oververhitting in 2013, 7 zeven jaar onder een carport achter in de tuin en als donor dienen. Oh en de spinnen die er hun thuis van hadden gemaakt niet te vergeten. De spinnenauto, zoals m'n huidige vriendin hem noemt. Die kan alle Volvo's ook niet meer uit elkaar halen anders haha.
Ondanks dat ik de 940 nog niet verkocht had, toch maar besloten tot de koop over te gaan. Dit was een buitenkansje, een zo goed als complete 940 bij een 960 die al niet duur was. Wat wil je nog meer op je 22e met al 4 andere Volvo's op naam..
De 960, nu een maandje of 2 in m'n bezit, een paar (twee) duizend kilometer en een Prins gasinstallatie verder ben ik koning te rijk. 4 dagen in de week 136 betaalde kilometers , met 115 op de cruise van en naar m'n werk zoeven met het dak open, héérlijk.
De huidige stand van zaken, van het langst naar het kortst in bezit:
Volvo 360 GL, 1986, driedeurs, 320.000 km op de teller, gekocht van de zonen van de eerste eigenaar (mooi verhaal ook. Te lezen op het 300 serie forum: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=11103 )
Volvo 164, 1974, in ieder geval 4,5 ton gezien, eindeloos klusproject, motor gereviseerd, 3 traps automaat vervangen voor een 4 traps etc. etc.
Volvo 940 GL, 1990, 240.000 km, LPG G3, automaat, inmiddels ex-kilometervreter. TE KOOP!
Volvo 945 turbo, 1998, 282.000 km, geïmporteerd uit Zweden. TE KOOP!
Volvo 960, 1991, 188.000 km, LPG G3, "nieuwe" kilometervreter!
Volvo 940se, 1992, 333.000 km, B200FT, klusproject nummer 2, hopelijk niet eindeloos, t.z.t. ook te koop, komt weer op de weg als alles goed verloopt!
Zo, is iedereen een beetje op de hoogte!
Zoals ik al begon, ik heb nog wat vraagjes met betrekking tot de 960, die zullen jullie t.z.t. wel voorbij zien komen.
Oh en voor wie dat leuk vind, ik ben te volgen op Facebook en Instagram!
www.facebook.com/volvojustin/
De groeten!
Justin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
19-05-2020 23:50 #1460569
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Leuk hoor!
Mooi verhaal.
Welkom hier en vele veilige en aangename kilometers.
Welkom hier en vele veilige en aangename kilometers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2020 18:28 #1460576
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Welkom hier. Altijd fijn om
Welkom hier. Altijd fijn om er een echte liefhebber bij te hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2020 16:37 #1460631
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Leuk!
Zo'n oude 960 is zeker leuk, maar check zo snel als je kan hoe breed je distributieriem is. Als daar nog de eerste variant op zit (ik meen 21mm) dan kun je echt vaak aan de slag qua interval..
De tussenmaat van 23mm is al iets beter maar dan nog bouw je beter om naar de laatste uitvoering van 28mm. Pas dan heb je een modern interval.
workshop-manuals.com/volvo/960/l6-3.0l_v.../diagrams/page_3932/
www.cargurus.com/Cars/Discussion-c6048_ds70765
For your '92 the factory change interval was 20K miles. There was a TSB from Volvo and the work should've been done which retrofits a new damper which allows the 21mm belt to be installed and reduces the cyclical load on the belt and the interval is then 30K miles - same as the 1993 models.
1994 saw a 23mm belt and some revised pulleys to allow for 50K miles changes.
1995 and up (to '98 when the B6304 engine was discountinued) saw a 28mm belt for a 70K miles change interval. The short answer is to change it at 20K miles unless you KNOW FOR A FACT that the TSB (technical service bulletin) was performed, in which case it's every 30K miles.
De tussenmaat van 23mm is al iets beter maar dan nog bouw je beter om naar de laatste uitvoering van 28mm. Pas dan heb je een modern interval.
workshop-manuals.com/volvo/960/l6-3.0l_v.../diagrams/page_3932/
www.cargurus.com/Cars/Discussion-c6048_ds70765
For your '92 the factory change interval was 20K miles. There was a TSB from Volvo and the work should've been done which retrofits a new damper which allows the 21mm belt to be installed and reduces the cyclical load on the belt and the interval is then 30K miles - same as the 1993 models.
1994 saw a 23mm belt and some revised pulleys to allow for 50K miles changes.
1995 and up (to '98 when the B6304 engine was discountinued) saw a 28mm belt for a 70K miles change interval. The short answer is to change it at 20K miles unless you KNOW FOR A FACT that the TSB (technical service bulletin) was performed, in which case it's every 30K miles.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2020 07:50 #1460635
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Goed punt.
Goed punt.
Ook omdat deze 6 cylinder motor geen vrijloper is, dus als de distributieriem onder het rijden breekt slaan de kleppen tegen de zuigers en is de motor meestal totall los.
Piet
Ook omdat deze 6 cylinder motor geen vrijloper is, dus als de distributieriem onder het rijden breekt slaan de kleppen tegen de zuigers en is de motor meestal totall los.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2020 08:31 #1460714
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welkom, en wat een wagenpark!
Welkom, en wat een wagenpark!
Naast de aviezen voor controles heb ik er nog eentje: de warmtewisselaar onderaan de motor. Daar komen olie en water bijeen, en als je ergens wat olielekkage hebt, dan blijft dat aan de onderste koelwaterslang aan die wisselaar hangen. Die verzwakt door de olie, en dan als hij barst dan sta je in een klap zonder koelwater...
Het setje oliekeerringen in de warmtewisselaar plus twee slangen is een paar tientjes bij de dealer, en een avondje werk op assteunen. Als er geen olie aan de slang hangt niet direct nodig.
Verder: houd er rekening mee dat de zescilinder een heerlijke motor is als hij het goed doet, maar beslist niet tegen de relatieve verwaarlozing kan die een B230 je jarenlang vergeeft. Beschouw hem als een raspaardje en verzorg hem zoals je een ferrari motor zou doen, dan heb je er met een beetje geluk jarenlang plezier van. Goedkoop rijden wordt een 960 echter nooit, ook niet in vergelijk met een 940...
Naast de aviezen voor controles heb ik er nog eentje: de warmtewisselaar onderaan de motor. Daar komen olie en water bijeen, en als je ergens wat olielekkage hebt, dan blijft dat aan de onderste koelwaterslang aan die wisselaar hangen. Die verzwakt door de olie, en dan als hij barst dan sta je in een klap zonder koelwater...
Het setje oliekeerringen in de warmtewisselaar plus twee slangen is een paar tientjes bij de dealer, en een avondje werk op assteunen. Als er geen olie aan de slang hangt niet direct nodig.
Verder: houd er rekening mee dat de zescilinder een heerlijke motor is als hij het goed doet, maar beslist niet tegen de relatieve verwaarlozing kan die een B230 je jarenlang vergeeft. Beschouw hem als een raspaardje en verzorg hem zoals je een ferrari motor zou doen, dan heb je er met een beetje geluk jarenlang plezier van. Goedkoop rijden wordt een 960 echter nooit, ook niet in vergelijk met een 940...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
02-06-2020 19:08 #1460745
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik zou
die witte 740 van je ex-schoonpa zien te ontfutselen.
Weet niet hoe groot die kans is.
Zo'n 960 is een money-pitt.
Klinkt wat negatief maar ieder zijn ding.
ik moet wel denken aan die reclame affices van Volvo waarin ze vergelijkingen maakte met Ferrari. En 3x raden, de Volvo wint.
Maar als het motoronderhoud van een 960 ook een Ferrari benadering vraagt wint Volvo het niet.
Weet niet hoe groot die kans is.
Zo'n 960 is een money-pitt.
Klinkt wat negatief maar ieder zijn ding.
ik moet wel denken aan die reclame affices van Volvo waarin ze vergelijkingen maakte met Ferrari. En 3x raden, de Volvo wint.
Maar als het motoronderhoud van een 960 ook een Ferrari benadering vraagt wint Volvo het niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
04-06-2020 10:29 #1460770
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Niet best..
Ja tja, momenteel is 't niet best.
Maar m'n grijze sedan is verkocht! Ik lever hem af met een beurtje en dan kan ie naar Maastricht. En de 945 turbo uit Zweden gaat binnenkort met verse APK naar Noord-Holland en er komt een V70 T5 automaat voor retour.
Thanks voor de tip, die warmtewisselaar ga ik naar kijken!
Ik heb aardig ervaring inmiddels met de ouwe B230, en ook die verwaarloosde ik niet, lekker om de 10K de beurtjes en weer door. Ik ben er van op de hoogte dat de zesser meer en duurder onderhoud vraagt, maar dat doe ik allemaal zelf. Zo blijven de kosten een beetje binnen de perken! Daarnaast rijd ik voor m'n werk alleen al zo'n 30K km per jaar. Met de kilometervergoeding kan ik hem perfect onderhouden!
Oh enne, een Volvo is per definitie niet goedkoop rijden geloof ik. Als de wegenbelasting niet torenhoog is dan is het verbruik dat wel. Als ik écht goedkoop had willen rijden kocht ik wel een Lupo 3L oid
Maar m'n grijze sedan is verkocht! Ik lever hem af met een beurtje en dan kan ie naar Maastricht. En de 945 turbo uit Zweden gaat binnenkort met verse APK naar Noord-Holland en er komt een V70 T5 automaat voor retour.
Thanks voor de tip, die warmtewisselaar ga ik naar kijken!
Ik heb aardig ervaring inmiddels met de ouwe B230, en ook die verwaarloosde ik niet, lekker om de 10K de beurtjes en weer door. Ik ben er van op de hoogte dat de zesser meer en duurder onderhoud vraagt, maar dat doe ik allemaal zelf. Zo blijven de kosten een beetje binnen de perken! Daarnaast rijd ik voor m'n werk alleen al zo'n 30K km per jaar. Met de kilometervergoeding kan ik hem perfect onderhouden!
Oh enne, een Volvo is per definitie niet goedkoop rijden geloof ik. Als de wegenbelasting niet torenhoog is dan is het verbruik dat wel. Als ik écht goedkoop had willen rijden kocht ik wel een Lupo 3L oid

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
04-06-2020 10:34 #1460772
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Alles op z'n tijd!
Die kans is relatief aanwezig! Maar zelfs op grijskenteken is zo'n ding duurder rijden dan de 960 op LPG. En dan lever je ook nog behoorlijk in op comfort. Voor d'r bij in bijv. de wintermaanden als de 360 en 164 op stok gaan lijkt me subliem!
Of het zo'n moneyp-itt is/gaat zijn moet nog blijken. Ik denk dat het wel mee valt. Alleen voor specialistisch werk qua gereedschap breng ik hem weg. Verder doe ik alles zelf en kom ik voor een vriendelijke prijs aan nieuwe onderdelen.
Dat laatste lijkt me overdreven
Zo'n blok is geen PSA diesel oid, met goed onderhoud moet zo'n ding ook gewoon tonnen sjouwen volgens mij.
We gaan het mee maken, de eerste 5K km bijna gehad, probleemloos en met een verbruik van 1 op 8 op LPG en een vlotte rijstijl een goeie km meer op een liter dan met de 940!
Of het zo'n moneyp-itt is/gaat zijn moet nog blijken. Ik denk dat het wel mee valt. Alleen voor specialistisch werk qua gereedschap breng ik hem weg. Verder doe ik alles zelf en kom ik voor een vriendelijke prijs aan nieuwe onderdelen.
Dat laatste lijkt me overdreven

We gaan het mee maken, de eerste 5K km bijna gehad, probleemloos en met een verbruik van 1 op 8 op LPG en een vlotte rijstijl een goeie km meer op een liter dan met de 940!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
05-06-2020 21:34 #1460845
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Om hier even op terug te komen
Is het mogelijk om de poelies om te bouwen naar een 28mm riem? Dat lijkt mij wel een goede investering om te doen bij de eerst volgende keer dat ie d'r af gaat!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam