Voor het eerst een Volvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2019 21:18 #1109327
door V700 register
Voor het eerst een Volvo is gemaakt door V700 register
Dag allemaal,
Sinds afgelopen weekend ben ik de trotse bezitter van een Volvo 940 2.3 I.C. en ik ben er enorm blij mee. Het is een auto met veel karakter, zowel qua uiterlijk als rijgevoel en technisch.
De vorige eigenaar (en tevens de enige voor mij) is zeer zorgvuldig met de auto omgesprongen. Uiteraard zijn er her en der wel wat gebruikssporen zichtbaar maar het geheel maakt een verzorgde indruk.
Al jaren wilde ik graag een Volvo uit de 2, 7 of 900-serie want voor mij geldt bij Volvo's: hoe hoekiger hoe beter. En het moet gezegd; er staat wel wat voor je deur.
Kennelijk is de turbodruk iets verhoogd en zijn er ook wat steviger stabilisatorstangen onder de auto gezet. En ik moet zeggen dat dit een behoorlijk soepel rijdende baksteen is.
Leuk om een forum te ontdekken met gelijkgestemden. En wellicht dat ik nog eens gebruik zal maken van alle kennis die jullie bij elkaar hebben.
Hartelijke groeten,
Tack
Sinds afgelopen weekend ben ik de trotse bezitter van een Volvo 940 2.3 I.C. en ik ben er enorm blij mee. Het is een auto met veel karakter, zowel qua uiterlijk als rijgevoel en technisch.
De vorige eigenaar (en tevens de enige voor mij) is zeer zorgvuldig met de auto omgesprongen. Uiteraard zijn er her en der wel wat gebruikssporen zichtbaar maar het geheel maakt een verzorgde indruk.
Al jaren wilde ik graag een Volvo uit de 2, 7 of 900-serie want voor mij geldt bij Volvo's: hoe hoekiger hoe beter. En het moet gezegd; er staat wel wat voor je deur.
Kennelijk is de turbodruk iets verhoogd en zijn er ook wat steviger stabilisatorstangen onder de auto gezet. En ik moet zeggen dat dit een behoorlijk soepel rijdende baksteen is.
Leuk om een forum te ontdekken met gelijkgestemden. En wellicht dat ik nog eens gebruik zal maken van alle kennis die jullie bij elkaar hebben.
Hartelijke groeten,
Tack
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2019 23:46 #1458113
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Goed bezig!
Welkom.
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2019 11:09 #1458131
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic ...maar niet voor het laatst
Gefeliciteerd met je aankoop! De ervaring, in mijn geval bijna 30 jaar, leert dat als je een keer met het baksteenvirus besmet bent, je er niet meer af komt. Zelfs nu ik een V70 heb met een hoop moderne snufjes (en de bijbehorende electronica) verlang ik nog wel eens terug naar mijn oude 940, die paste als een paar perfect ingelopen schoenen.
O ja, foto's van je bolide vinden we hier ook leuk.
Veel veilige kilometers gewenst.
O ja, foto's van je bolide vinden we hier ook leuk.
Veel veilige kilometers gewenst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2019 12:04 #1458132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
en heel veel plezier van je 940 én dit forum.
Als mede verslaafde zie ook ik uiteraard graag plaatje..
Als mede verslaafde zie ook ik uiteraard graag plaatje..
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2019 14:33 #1458140
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welkom hier! En een mooie
Welkom hier! En een mooie vondst: 940's van eerste eigenaar zijn zeldzaam tegenwoordig. Veel plezier ermee!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2019 21:48 #1458158
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag allemaal,
Dag allemaal,
Bedankt voor het warme welkom. Uiteraard meteen even een plaatje toegevoegd. Gisteren een apk laten uitvoeren en ik was enorm benieuwd. Ik heb de auto nog geen week en had 'm nog niet gecontroleerd. Nu bleek er een stuurkogel speling te hebben. Dat heb ik vandaag meteen verholpen. Ondanks montage op hetzelfde aantal windingen op de stuurstang, moet de auto toch uitgelijnd worden. Binnenkort maar eens een afspraak voor maken.
Heeft iemand trouwens ervaring met een soort knoep gevoel in het stuur? Het is voelbaar rond de neutraal stand bij kleine verdraaiingen van het stuur. De oorzaak lijkt binnen in de auto te liggen. Kan er iets mis zijn in de stuurkolom of sleepring achter het stuur?
Bij voorbaat tack en hartelijke groeten,
Tack
Bedankt voor het warme welkom. Uiteraard meteen even een plaatje toegevoegd. Gisteren een apk laten uitvoeren en ik was enorm benieuwd. Ik heb de auto nog geen week en had 'm nog niet gecontroleerd. Nu bleek er een stuurkogel speling te hebben. Dat heb ik vandaag meteen verholpen. Ondanks montage op hetzelfde aantal windingen op de stuurstang, moet de auto toch uitgelijnd worden. Binnenkort maar eens een afspraak voor maken.
Heeft iemand trouwens ervaring met een soort knoep gevoel in het stuur? Het is voelbaar rond de neutraal stand bij kleine verdraaiingen van het stuur. De oorzaak lijkt binnen in de auto te liggen. Kan er iets mis zijn in de stuurkolom of sleepring achter het stuur?
Bij voorbaat tack en hartelijke groeten,
Tack
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2019 22:06 #1458159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu hopelijk wel een plaatje.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2019 00:34 #1458161
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Inderdaad een plaatje.
Met een Umweltplakete op de voorruit laat dit zien dat Volvo's schone wagens zijn. Met klasse 3 voldoe je aan de Euro 5 norm. Dat kun je van veel wagens met een dergelijk bouwjaar niet zeggen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2019 08:11 #1458164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knoep gevoel
Meer 940s hebben last van een knoep gevoel in het stuur, zoek maar eens op knakkend of krakend stuur of zo. In mijn geval komt en gaat het een beetje, Nu al tijden geen last meer van gehad. Het lijkt alsof er ergens in de stuurkolom een een steunring van een lager ineens verschiet of zo. Het schijnt heel veel werk te zijn om dit op te lossen, maar het goede nieuws is dat het absoluut geen kwaad kan. Indertijd hadden dealers toestemming om onder garantie de stuurkolom te vervangen, maar alleen als er klachten van de klant kwamen. Dat geeft wel aan dat het geen veiligheidsissue is, anders was er ongetwijfeld een grote terugroepactie ingesteld.
De kunststof kappen weghalen en inspuiten met olie wil soms ook wel langere tijd helpen.
Het kan overigens ook zijn dat één van de kruiskoppelingen in de stuurkolom wat gesmeerd moet worden.
De kunststof kappen weghalen en inspuiten met olie wil soms ook wel langere tijd helpen.
Het kan overigens ook zijn dat één van de kruiskoppelingen in de stuurkolom wat gesmeerd moet worden.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-12-2019 11:59 #1458167
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic vet
inspuiten met vloeibaar vet dat na een minuutje een soort van stolt heeft bij mij enorm geholpen. Stuur niet zomaar loshalen als je een airbag hebt . De plastic schalen weghalen is genoeg.
En behalve vet op de stuurkolom is het ook een vette auto! Succes
En behalve vet op de stuurkolom is het ook een vette auto! Succes
Moderators: Jerry Stam