Eerste indrukken. Op het punt een 940 aan te schaffen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2019 12:44 #1453966
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi man !
Gefeliciteerd met je aankoop, en dat je er maar veel plezier aan mag hebben !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2019 12:50 #1453967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd met de aankoop!
Gefeliciteerd met de aankoop! Veel plezier ermee gewenst!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2019 08:16 #1453986
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gefeliciteerd, en hopelijk
Gefeliciteerd, en hopelijk tot ziens op een clubbijeenkomst!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2019 21:14 #1454743
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Enkele weken in bezit
Ik heb nu een paar duizend kilometer in de auto gereden en ga hem (haar?) steeds meer waarderen. Eerste tijd moest er nog vertrouwen komen in een auto van 26jaar oud en 342000km op de klok. Zal hij wel starten... wat zijn dat voor geluiden tijdens het rijden... voel ik hem inhouden... Maar moet zeggen dat het een heerlijke auto is. Vooral op 80km wegen en op de snelweg rijdt dit fantastisch.
Het is geen sprinter en je moet rotondes behoedzaam nemen, maar in deze auto kun je echt tot rust komen. Voorlopig zit ik op een verbruik van ca. 1 op 10. Niet dat dit er toe doet, maar was gewoon nieuwsgierig wat zoiets verbruikt. Ruim het dubbele van mijn Upje dus.
Nu ik er al de nodige kilometers op heb zitten, begin ik de auto nader te bekijken en vallen er zaken op die ik graag wil aanpakken. Zoals een originele Volvo radio en een uitschuifbare antenne. Ook zoek ik een klepje welke de achterlichten een de binnenzijde afdekt. Verder wil ik graag sierlijst op dashboard vervangen. Nu zit er zo'n glimmend stripje plastic met houtlook rechtstreeks van alibaba.com Ook de ventilatieroosters zijn aan vervanging toe. Dus als iemand hier een adresje voor weet, dan hou ik me aanbevolen.
Ohja, de bijgevoegde foto's komen nog van de garage waar ik de auto gekocht heb. Ik zal eens moeite doen om zelf wat foto's te maken.
Het is geen sprinter en je moet rotondes behoedzaam nemen, maar in deze auto kun je echt tot rust komen. Voorlopig zit ik op een verbruik van ca. 1 op 10. Niet dat dit er toe doet, maar was gewoon nieuwsgierig wat zoiets verbruikt. Ruim het dubbele van mijn Upje dus.
Nu ik er al de nodige kilometers op heb zitten, begin ik de auto nader te bekijken en vallen er zaken op die ik graag wil aanpakken. Zoals een originele Volvo radio en een uitschuifbare antenne. Ook zoek ik een klepje welke de achterlichten een de binnenzijde afdekt. Verder wil ik graag sierlijst op dashboard vervangen. Nu zit er zo'n glimmend stripje plastic met houtlook rechtstreeks van alibaba.com Ook de ventilatieroosters zijn aan vervanging toe. Dus als iemand hier een adresje voor weet, dan hou ik me aanbevolen.
Ohja, de bijgevoegde foto's komen nog van de garage waar ik de auto gekocht heb. Ik zal eens moeite doen om zelf wat foto's te maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2019 21:45 #1454745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk om te horen dat jij
Leuk om te horen dat jij dezelfde ervaring heb als ik de eerste weken had (die 'angst' zegmaar). Inmiddels weet ik dat ze, ondanks de probleempjes met het rijden op lpg, me nooit in de steek laat.
Voor dingen als radio, kapjes en sierlijstjes zou ik zeker eens een rondje sloperijen doen. Ik heb pas een originele radio-cd speler op de kop getikt op de sloop samen met wat andere onderdelen voor 25 euro, de code voor de radio zat nog in het dashboardkastje
.
Wat betreft het verbruik vind ik 1:10 erg netjes vergeleken met wat ik hier op het forum lees en wat ik zelf rij (1:7,2 gemiddeld op LPG, op benzine weet ik het niet) maar ik heb wel de turbo uitvoering dus misschien dat die sowieso meer verbruikt.
Voor dingen als radio, kapjes en sierlijstjes zou ik zeker eens een rondje sloperijen doen. Ik heb pas een originele radio-cd speler op de kop getikt op de sloop samen met wat andere onderdelen voor 25 euro, de code voor de radio zat nog in het dashboardkastje

Wat betreft het verbruik vind ik 1:10 erg netjes vergeleken met wat ik hier op het forum lees en wat ik zelf rij (1:7,2 gemiddeld op LPG, op benzine weet ik het niet) maar ik heb wel de turbo uitvoering dus misschien dat die sowieso meer verbruikt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2019 10:01 #1454753
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Nog gefeliciteerd met je aankoop! Mooi! Ook het interieur!
Mocht je je 'alibaba' plastic strip met hout look weg doen ben ik geïnteresseerd. I love it!
Maar de mijne is verbleekt door de zon.
Er zijn niet veel sloop 940's meer te vinden, dus vooraf checken of er ergens eentje staat scheelt je een hoop gedoe. Maar het is inderdaad leuk en makkelijk om allerlei klein spul van een sloopauto af te halen. En inderdaad heel voordelig.
De mijne rijdt ook ongeveer 1 op 9, 1 op 10. Dat was na een Fiat500 wel even slikken.
Veel plezier nog met je wagen!
Mocht je je 'alibaba' plastic strip met hout look weg doen ben ik geïnteresseerd. I love it!

Er zijn niet veel sloop 940's meer te vinden, dus vooraf checken of er ergens eentje staat scheelt je een hoop gedoe. Maar het is inderdaad leuk en makkelijk om allerlei klein spul van een sloopauto af te halen. En inderdaad heel voordelig.
De mijne rijdt ook ongeveer 1 op 9, 1 op 10. Dat was na een Fiat500 wel even slikken.

- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2019 11:24 #1454756
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Die Alibaba-strip is een
Die Alibaba-strip is een veelgezocht iets...
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2019 11:40 #1454757
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar
Wordt hier de op hout lijkende inleg bedoeld?
Dat was toch ooit gewoon een originele Volvo accessoire.
Zit er bij mij al vele jaren in en is absoluut niet gebleekt.
Volgens mij hier in Zweden nog wel te vinden op Blocket of Tradera.
Groeten,
Ton.
Dat was toch ooit gewoon een originele Volvo accessoire.
Zit er bij mij al vele jaren in en is absoluut niet gebleekt.
Volgens mij hier in Zweden nog wel te vinden op Blocket of Tradera.
Groeten,
Ton.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2019 16:02 #1454760
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic En soms op Marktplaats (voor
En soms op Marktplaats (voor veel geld). Bij mij ook niet verbleekt. Is inderdaad origineel Volvo.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2019 19:08 #1454766
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Kijk,
Ze zijn er nog wel............................
www.tradera.com/item/343434/351273864/volvo-940-trapaneler-
Ook aardig aan de prijs inderdaad en dit zal ook nog wel oplopen gezien de sluitingsdatum.
En meer houtlook
www.tradera.com/item/302209/351793493/va...e-till-volvo-940-960
www.tradera.com/item/302209/351792954/tr...ak-volvo-740-940-960
Groeten,
Ton.
www.tradera.com/item/343434/351273864/volvo-940-trapaneler-
Ook aardig aan de prijs inderdaad en dit zal ook nog wel oplopen gezien de sluitingsdatum.
En meer houtlook
www.tradera.com/item/302209/351793493/va...e-till-volvo-940-960
www.tradera.com/item/302209/351792954/tr...ak-volvo-740-940-960
Groeten,
Ton.
Moderators: Jerry Stam